Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka pitkään uskotte, että maskeja vielä käytetään Suomessa?

Vierailija
15.11.2021 |

Korona tulee olemaan vielä vuosia, mutta käytetäänkö jatkuvasti maskeja tulevina vuosinakin? Vai veikkaatteko, että se jossain vaiheessa loppuu?

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi käyttää rumaa sanaa naamarätti?

Mitä rumaa siinä on? Naamarättejähän nuo kertakäyttömaksit ja etenkin kangasmaskit ovat. 

Vierailija
22/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukojunassa näytti olevan noin puolella. Eiköhän ne vähitellen jää käytöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän maskeja lähinnä töissä, se on ihan ok, vaikka työpaikan hankkimat maskit tuoksuvat lähinnä siltä kun olisivat seisseet jossain varastossa vuosikaudet ja ne olisi desinfioitu jollain viemäreiden avaajalla. Julkisissa en käytä, vaikka olen riskiryhmässä ja on kattava rokotussuoja. Eihän näillä keleillä näe mitään, jos on maski naamassa huurustamassa laseja. Ja jossain vaiheessa tauti pitää kuitenkin sairastaa, ainakin muutamaan kertaan jotta saa sitten jonkunlaisen immuniteetin. Jos sitten satun kuolemaan tautiin, niin ainakin töihin vapautuu jollekin työikäiselle työpaikka. Mutta uskoisin että osa käyttää maskeja loppuikänsä ajan ja tauti kestää varmaan vielä noin viisi vuotta ennen kuin siihen on kehitetty lääkkeet, jotka hoitavat sen kuin flunssan. 

Vierailija
24/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käyttänyt ollenkaan kaupassa enkä julkisessa liikenteessä. Maskilla ei mitään vaikutusta ollut kohdallani.

Vierailija
25/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan lopeta niitten käyttöä. Ei ole ollut tavallistakaan flunssaa koko aikana, kun olen niitä naamarättejä käyttänyt viime vuoden alkukeväästä lähtien.

Uskotko, että flunssattomuus johtui vain maskeista?

Minulla ei ole koskaan ollut talvisin mitään jokavuotista flunssaa, korkeintaan lievää nuhaa kovalla pakkasella enkä ole ottanut mitään tavallisia flunssarokotteita. Olen kylläkin pitänyt ajan tasalla ne perinteiset rokotteet tetanusta, kurkkumätää ja poliota vastaan ja olen ottanut kaksi koronaroketetta.

Muuten flunssattomuuteen lienee vaikuttanut maskien käytön, turvavälien, parantuneen käsihygienian ja etätöiden yhdistelmä. 

Vierailija
26/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen ollut aivan eristyksissä koko korona-ajan, tilannut ruuat kotiin jne, en ole tavannut KETÄÄN ja pidän ulkonakin pitkän turvavälin, asun yksin. Tosi harvoin käynyt kaupassa tai missään, ja silloin AINA olen pitänyt maskia. Eikä minullakaan mitään flunssia tai muitakaan tauteja ole ollut, eli kyllä selvästi maski estää kaikki taudit! Ainakin minulle tämä oma kokemukseni on vedenpitävä todiste maskin tehosta.

Vierailija
27/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, että osa pitää niotä aina juäkisilla paikoilla.

Äsken Lauttasaaren Lidlissä oli maski noin joka toisella.

Niin, eipä ole kovin vahvaa maskisuositusta annettu.  Vähän selkeäsanaisempaa viestiä tarvittaisiin, jos halutaan, että ihmiset todellakin käyttävät niitä.   Viisas sitä käyttää, jos on paljon väkeä.  

Vierailija
28/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maski vaikutusta ollut kirjoitti:

En ole käyttänyt ollenkaan kaupassa enkä julkisessa liikenteessä. Maskilla ei mitään vaikutusta ollut kohdallani.

Olisipa ollut, eikä niin , että muut ovat joutuneet kärsimään vuoksesi.

Vierailija
29/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon siihen niin kauan kun näen jonkun jossain pitävän maskia.

Vierailija
30/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oon käyttäny max 3 kertaa aluks, nyt en oo vuoteen käyttäny enää, enkä aio pistää mihinkään maskia. Ei ikinä enää maskeja mulle kiitos. 

Kivat sulle. Pidä toi asenne niin et oo kohta täällä enää kommentoimassa. Helpotus varmaan kaikille.

31/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että jotkut rokotetut ihmiset vaativat muita käyttämään maskia, johtuu oikeasti siitä, että rokotetut eivät itsekään usko rokotteiden antamaan suojaan.

Vierailija
32/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostredamuksen ennusteen mukaan 2031 alkaa helpottamaan.

Vierailija
33/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäistäkään en ole ostanut enkä käytä jatkossakaan.

Nauran ja tirskahtelen aina kun nään jonkun hölmön maski naamalla

Varmaan muitakin naurattaa kun näkee pärstäsi. Sinulla mahdollisimman peittävä maski olisi todennäköisesti erittäin hyvä asia, oli koronapandemiaa tai ei.

Vierailija
34/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kristiina xx kirjoitti:

Se että jotkut rokotetut ihmiset vaativat muita käyttämään maskia, johtuu oikeasti siitä, että rokotetut eivät itsekään usko rokotteiden antamaan suojaan.

Älä perkele, olipas omaperäinen ajatelma.

Vierailija
35/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maski tekee susta kauniin.

Vierailija
36/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan lopeta niitten käyttöä. Ei ole ollut tavallistakaan flunssaa koko aikana, kun olen niitä naamarättejä käyttänyt viime vuoden alkukeväästä lähtien.

Uskotko, että flunssattomuus johtui vain maskeista?

No ei ole mullakaan, vaikka olen koko aikana, kun maskeja on ollut saatavilla, käyttänyt ainoastaan 2 kertaa maskia (koska en terveyssyistä voi). Joten en usko maskeihin. Käsihygienista huolehtimiseen kylläkin.

Vierailija
37/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen ollut aivan eristyksissä koko korona-ajan, tilannut ruuat kotiin jne, en ole tavannut KETÄÄN ja pidän ulkonakin pitkän turvavälin, asun yksin. Tosi harvoin käynyt kaupassa tai missään, ja silloin AINA olen pitänyt maskia. Eikä minullakaan mitään flunssia tai muitakaan tauteja ole ollut, eli kyllä selvästi maski estää kaikki taudit! Ainakin minulle tämä oma kokemukseni on vedenpitävä todiste maskin tehosta.

Kuulostaa ihailtavalta. Kyllä hengityssuojaimet suojaavat, kunhan vain niitä käytetään. Itse olen ottanut muutaman riskin enemmän, mutta olen suojautunut keskimääräistä paremmin ja tarkemmin. Myös tilannut ruokaa netistä. : )

Vierailija
38/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töissä olen nuita vaippoja pitänyt naamalla, onneksi ei tarvi pitää enää sielläkään.

Mun puolesta jokainen saa pittää vaikka lopun elämänsä vaippaa naamallaan, minä en pidä enää kertaakaan

Vierailija
39/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun menee luottamus rokotteiden tehokkuuteen, tulevat rajoitukset takaisin.

Vierailija
40/62 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä aloittanut maskin käyttöä. Pidän raikkaasta ilmasta.