äitini mielestä minulla ei ole kuumetta
Normaali lämpöni on kainalosta mitattuna 35.7-36.4.
Nyt lämpöä on 37.8 astetta. Oloni huononee paljon jo heti, kun aletaan lähestyä 37 astetta.
Äitini mielestä minulla ei kuitenkaan voi olla huono olo, koska häneen kuume vaikuttaa vasta 38.5 asteessa. Hän ei annna minun jäädä kotiin ja syyttää valehtelemisesta. Kotiin jään tosin silti, koskq tiedän että en kykene keskittymään koulussa yhtään mihinkään.
Onko 37.8 teidän mielestänne kuumetta?
Kommentit (23)
No en olis saanut olla ikinä kotona sairastamassa tuolla periaatteella. Olen ollut ilmeisesti vain kerran kuumeessa, kun mitattiin 38,2 sairaalassa pahan tulehduksrn yhteydessä.
Luonnollisestikin olen kuitenkin flunssani kärsinyt, ikää kun on jo yli neljäkymmentä.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:37"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:29"]
Mitä ihmettä? Oikeasti ihmiset on sitä mieltä, että alle 38 on kuumetta?
Kyllä se vielä alle 38 on pelkkää lämpöä. Kouluun siis, eikä kotiin loisimaan.
[/quote]
Miksi sinne kouluun pitää vääntyä kipeänä? Sitten pitää lähteä kesken päivän kotiin kun kuume nousee rasituksesta ja alkaa heikottaa.
[/quote]
Tai ei sitten pidä, kun ei mikään "kuume" nouse rasituksen myötä, vaan on pelkkää lämpöä, eikä myöskään heikota.
Mutta kai olen (ja myös ap:n äiti) ovat vain vanhanaikainen, joka ei näe tälläisiä pikkuasioita heti syynä jättää menemättä kouluun.
[/quote] "Vanhanaikainen" vai ihan vaan tietämätön lääketieteestä? Eipä sitä ennen muinoin kehotettu edes lääkäreitä pesemään käsiään kun ei tiedetty bakteereista tai niiden leviämisestä. Ehkä hekin olivat vain vanhanaikaisia... ;)