Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

äitini mielestä minulla ei ole kuumetta

Vierailija
03.02.2015 |

Normaali lämpöni on kainalosta mitattuna 35.7-36.4.

Nyt lämpöä on 37.8 astetta. Oloni huononee paljon jo heti, kun aletaan lähestyä 37 astetta.

Äitini mielestä minulla ei kuitenkaan voi olla huono olo, koska häneen kuume vaikuttaa vasta 38.5 asteessa. Hän ei annna minun jäädä kotiin ja syyttää valehtelemisesta. Kotiin jään tosin silti, koskq tiedän että en kykene keskittymään koulussa yhtään mihinkään.

Onko 37.8 teidän mielestänne kuumetta?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä todellakin on, jos lämpösi on muutenkin alhainen.

Vierailija
2/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla normaalilämpö 36,2 ja 37,8 olen ihan vuodepotilas. Onpas sulla ymmärtämätön äiti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole kotona vaan.

Vierailija
4/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

37 yli menevä ruumiinlämpö ei ole normaali, joten lepäät rauhassa kotona :)

Vierailija
5/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kanssa alkaa 37 lähestyessä tuntumaan. 37,8 makaan vain, eli täysin vuodepotilas. Mutta eräs sukulaiseni kuvitteli, että vähän varmaan kuumetta semmoinen olo, ja hänellä oli 39. Ei vaikuta samanlailla kaikkiin. Onpa sulla typerä äiti jos ei ymmärrä...

Vierailija
6/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet lupalapun vaikka terkkarilta, jos äiti on niin hölmö, ettei kirjoita. Onhan toi jo huomattava kuume.

Vierailija
7/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elimistö viestii monin eri tavoin, milloin on syytä levätä ja sitä ei tiedä muut kuin itse - eikä aina itsekkään huomaa tai välitä. Selvästi sinulla on kuumetta ja jos on vaikka flunssa puhkeamassa niin helpommalla pääset kun heti lepäät. Minulla ei ole kolmen lapsen äitinä koskaan tullut mieleenkään että epäilisin lasteni sanomisia. Tuollaisilla epäilyillä ei opeteta lapsille muuta kuin se, että valehtelu ja huijaaminen ovat ihan normaalia. äidillesi pitkä miinus. t. mummo

Vierailija
8/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä? Oikeasti ihmiset on sitä mieltä, että alle 38 on kuumetta?

Kyllä se vielä alle 38 on pelkkää lämpöä. Kouluun siis, eikä kotiin loisimaan.

Vierailija
9/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:29"]

[/quote]

Miksi sinne kouluun pitää vääntyä kipeänä? Sitten pitää lähteä kesken päivän kotiin kun kuume nousee rasituksesta ja alkaa heikottaa.

Vierailija
10/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:29"]Mitä ihmettä? Oikeasti ihmiset on sitä mieltä, että alle 38 on kuumetta?

[/quote]

No ei "pelkässä lämmössäkään" lähdetä kouluun!

Vierailija
11/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten lämpötila, varsinkin talvella ja kuntoilussa kohoaa korkeammaksi, mitä se on esim. kesäisin.

Niin kauan kun se ei kohoa 38, se on ihan normaalia korkeampaa lämpöä.

Vierailija
12/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:31"]

[/quote]

Miksi sinne kouluun pitää vääntyä kipeänä? Sitten pitää lähteä kesken päivän kotiin kun kuume nousee rasituksesta ja alkaa heikottaa.

[/quote]

Tai ei sitten pidä, kun ei mikään "kuume" nouse rasituksen myötä, vaan on pelkkää lämpöä, eikä myöskään heikota.

Mutta kai olen (ja myös ap:n äiti) ovat vain vanhanaikainen, joka ei näe tälläisiä pikkuasioita heti syynä jättää menemättä kouluun. 

Vierailija
13/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:33"]

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:29"]Mitä ihmettä? Oikeasti ihmiset on sitä mieltä, että alle 38 on kuumetta? Kyllä se vielä alle 38 on pelkkää lämpöä. Kouluun siis, eikä kotiin loisimaan. [/quote] No ei "pelkässä lämmössäkään" lähdetä kouluun!

[/quote]

Todellinen ruumiin lämpötila on n. puoli astetta korkeampi kuin kainalosta mitattu! Ja jos on flunssa tulossa niiin mitä sitä muille levittelemään. Pöpöjen levittely tietoisesti pitäisi julistaa rikolliseksi - kansantalodessa säästyisi paljon rahaa.

Vierailija
14/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:37"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 12:31"]

[/quote]

[/quote]

Tai ei sitten pidä, kun ei mikään "kuume" nouse rasituksen myötä, vaan on pelkkää lämpöä, eikä myöskään heikota.

Mutta kai olen (ja myös ap:n äiti) ovat vain vanhanaikainen, joka ei näe tälläisiä pikkuasioita heti syynä jättää menemättä kouluun. 
[/quote]

Ap:tahan heikotti jo. Kyllä minusta lämpö ja heikko olo on oikein hyviä syitä jäädä koulusta kotiin. Sängyssä voi sitten lueskella koulukirjoja kaikessa rauhassa ilman ylimääräistä rasitusta. Itse olen sairastunut sydänlihastulehdukseen kun en tajunnut jäädä töistä ajoissa kotiin lepäämään.

Vierailija
15/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoossako asut?

Vierailija
16/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä kiitos lähde kouluun tartuttamaan muita! Voit äidillesikin sanoa samaa.

Vierailija
17/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huh huh, tyhmä äiti sulla. Mullakin tosi usein lämmöt saattaa huidella melkein 38 asteessa enkä tunne kuin pientä lihaskipua mutta ymmärrän että jollekin jolla on normaalisti ruumiinlämpö alhainen niin jo 37 astetta tekee tosi väsyneeksi.

Vierailija
18/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 38 astetta on lämpöä ja 37,4 asteesta alkaen se on sitä myös eli olisin ilman muuta pois koulusta. Muut oireet mukaan lukien myös. Alkavassa nuhassa ja yskässä olen ilman lämmön kohoamistakin päivän poissa töistä, jos vointi on kehno ja räkä tulee valumalla.

Vierailija
19/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli äitisi on oikeassa, ettei sinulla ole kuumetta, mutta lämpöä kyllä. Ja olet oikeutettu parantelemaan itseäsi.

t lääkäri-mummo

Vierailija
20/23 |
03.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 13:09"]Älä kiitos lähde kouluun tartuttamaan muita! Voit äidillesikin sanoa samaa.
[/quote]

Kuume ei aina viittaa mihinkään tarttuvaan tautiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä viisi