vinkkejä hiusten kasvattamiseen?
Päätin kasvattaa oman hiusvärin takaisin mutta jo nyt kolmen kuukauden jälkeen tuntuu että en jaksa odottaa. Tiedän että tämä projekti vie useamman vuoden ja koska päänahkani ei kestä jatkuvaa hiusten vaalentamista on tämä minulle paras vaihtoehto.
Lähinnä kaipaisin nyt vaan tsemppausta ja kenties vinkkejä miten ei kiinnittäisi niin paljon huomiota juurikasvuun.
Kommentit (15)
Eipä siinä muu auta kuin vaan jaksaa. Kyllä se tukka siitä kasvaa. Jos tulossa on esim jotkut juhlat ja tukkakriisi pahenee niin lettikampauksilla on helppo naamioida tuo juurikasvu.
jos et omaa yhtään kärsivällisyyttä niin miksi edes ryhtyä tuohon!!!???
Biotiinin syönti! Miinuspuolena muidenkin karvojen kasvu :D
Mulla sama projekti menossa. Tuntuu, että hermot menee. Vaaleaa juurikasvua viitisen senttiä, ja värjätty osio kulahtanut ruskea. Näky on aika kamala, mutta ei auta kuin sinnitellä. Näin talvisaikaan on hyvä peittää ruma kuontalo pipolla, mutta pian tulee kevät ja täytyy hylätä pipot. Huivit tai muut päähineet ei ole mun juttu, mutta sellaisilla joku toinen varmaan voi piilotella tyvikasvuaan, jos siihen kokee tarvetta.
Suunnitelmissa on pätkäistä (kerrostettu) polkka heti, kun oma väri on siinä mitassa, että tämän pystyy järkevästi toteuttamaan. Siitä sitten alkaa pituuden kasvattelu.
Tsemppiä projektiin! Mitä enemmän kykenee unohtamaan koko kasvatusprojektin olemassa olon, niin sen helpommin koko urakka sujuu. Tämä tosin helpommin sanottu kuin tehty. T. tiirailen päivittäin peilistä tyvikasvuani ja edistymistä ;)
Se värjätty osa haalistuu kyllä noin vuodessa, jolloin sen voi värjätä luonnollista sävyä olevalla värillä.
Huivit ja pannat. Överit hiuskoristeet. Tupeeraaminen.
Kyllä se siitä, terveisin 2v sitten projektin aloittanut.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:30"]Se värjätty osa haalistuu kyllä noin vuodessa, jolloin sen voi värjätä luonnollista sävyä olevalla värillä.
[/quote]
Olen siis saanut projektin jo loppuun, kasvatan pituutta vielä hieman lisää hiuksiin ja odotan kesää aurinkoraitojen takia.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:30"]
Se värjätty osa haalistuu kyllä noin vuodessa, jolloin sen voi värjätä luonnollista sävyä olevalla värillä.
[/quote]
No voihan se haalistuakin tai sitten ihan yhtä hyvin olla haalistumattakin sen kummemmin. Riippuu ihan mikä väri kyseessä (esim. vaaleanruskea haalistuu kyllä paremmin kuin sysimusta) ja kuinka kerrostunut hiusväri on. Hiusten laatukin vaikuttaa. Kovin huonokuntoinen ja huokoinen hius on saattanut imaista hiusvärin itseensä todella tiukkaan.
Sinkki on nopeuttanut mulla hiusten kasvua:-) Kiiltoa hiuksiin saat erilaisilla öljy hoidoilla ja kiiltosuihkeilla.
Ruokavalio kuntoon, biotiini, ja kookosöljyä päänahkaan kerran viikossa vaikuttamaan :)
Käytän hiusmaskeja jotka lähtevät pesussa pois. Kasvatan ulos hennaa, ei peity maskilla mutta tasoittaa värieroa oman ja hennan välllä. Kamalan näköinen slti, pari senttiä lisää ja sitten taas leikkaamaan, ensi kerralla kaikki värjätyt osat pois ja sitten on oma hieno hiirenharmaa johon käytän vain maskeja, en tule värjäämään. Ehkä.
Otat molemmin käsin hiuksista kiinni ja vedät niin lujaa kuin jaksat. Joko hiukset venyvät tai sitten päänahan alla varastossa oleva hiusosa tulee esille. Joka tapauksessa kiskominen on nopein tapa pidentää hiuksia.
Kiitos vinkeistä. Oma väri on noin kasin pohjalla oleva hiekanvaalea ja vaikuttaisi olevan oikein nätti väri kunhan jaksan odottaa sen kasvamista :) värjätty osuus on melkein samalla tummuudella tai asteen vaaleampi mutta aivan liian kultainen. En haluaisi lähteä yrittämään värjätä sitä lähemmäs omaa sävyä koska mun tuurilla menis kuitenkin ihan metsään.
Mitä vaikutusta tuolla kookosöljyllä on? Olen kuullut sitä käytettävän mutta en tiedä miten se vaikuttaa.
-Ap
Jotain raitaa voisi laittaa hiuksiin, joka on lähellä sitä omaa väriä. Samanlainen urakka itsellä ollut. Hiukset ovat kasvaneet reippaasti, nyt aletaan olla jo pitkässä mallissa. Kaksi vuotta sitten mulla oli vähän korvan yli tuleva rikottu polkkatukka. Hermoja se vaatii, mut juurikasvuun todella auttoi se kun kampaajalla kävin aina välillä raitoja hakemassa. Hiukset todella voivat paremmin kun ei koko ajan blondaa koko päätä. Mullakin oma väri on tosi vaalea, se on itseasiassa tosi nätti sävy. Kärsivällisyyttä :)