Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olet viimeksi käynyt mammografiassa? Tai käytkö ollenkaan?

Vierailija
15.11.2021 |

Löytyikö mitään? Kuinka vanha olet? Minulla olisi keskiviikkona aika, mutta hieman epäröin mennä.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt enkä käy. Olisi liian nöyryyttävä ja taatusti kivulias kokemus näin pieni- ja herkkärintaiselle. Mitenkähän se edes käytännössä olisi tarkoitus saada tehtyä, kun ei ole mitään mitä sinne levyjen väliin laittaa?

Onneksi nämä on helppo käsikopelolla tunnustella itse. Ehkä huomaisin syövän ajoissa. Tai sitten en.

Mä olin varma, etten voi mennä mammoon. Olen pieni- ja herkkärintainen. Gyne ehdotti, että jos kokeilisin ja jos on kamalaa, niin sitten sanon et keskeyttää ja käyn vain ultrassa. Päätin kokeilla.

Se ei siis sattunut yhtään. Tuntui vain puristusta, samantapaista kuin joku puristaisi kättä.

Vierailija
42/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn aina kahden vuoden välein, eli silloin, kun se kutsu ikäisilleni tulee.

Viimeksi kävin joulukuussa 2019, eli seuraava käynti olisi ensi kuussa, ei ole vielä kutsua näkynyt. Jostain luin, että koronan takia nämä ikäryhmäseulonnat olivat jonkin aikaa jäissä, joten kutsu tulee varmaankin tuon takia entiseen verrattuna myöhemmin.

Menen aina näihin, sekä myös viiden vuoden välein tulevaan papaseulaan. Ilmaisia ovat ja otan kiitollisena vastaan, muuten ei ehkä muistaisi noin säännöllisesti käydä.

Mulla oli myös edellinen käynti joulukuussa 2019, nyt tuli kutsu marraskuun alussa. Kutsu tuli postitse aika myöhään, noin viikkoa ennen aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, ap kävi mammografiassa ja ultrassa. Lääkäri sanoi, että hän suosittelee kaikille 50-54-vuotiaille mammografiaa joka vuosi ja 54- ikävuoden jälkeen joka toinen vuosi. Kyseessä maineikas helsinkiläinen lääkäri.

Vierailija
44/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn joka vuosi viiden vuoden ajan, koska rintasyöpä löytyi. Kaksi eri ultra lääkäriä tutki, toinen ei löytänyt syöpää, toinen sitten löysi.

Vierailija
45/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan löytynyt mitään poikkeavaa rinnoista?

Äidiltä löytyi ja onneksi vaaraton. Meinaan kyllä mennä jahka eka kutsu tulee. Onneksi äiteekin kävi aina kutsuttaessa.

Vierailija
46/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn joka vuosi viiden vuoden ajan, koska rintasyöpä löytyi. Kaksi eri ultra lääkäriä tutki, toinen ei löytänyt syöpää, toinen sitten löysi.

Löytyikö sun rintasyöpä ultralla vai mammografialla? Minkäikäinen olit tuolloin?

Vierailija
47/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

60-v. Olen käynyt mammografiassa parin vuoden välein yksityisellä. Olen ammatiltani rtg-hoitaja.

Ei koskaan mitään patologisia muutoksia.

Vierailija
48/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-v. Olen käynyt mammografiassa parin vuoden välein yksityisellä. Olen ammatiltani rtg-hoitaja.

Saatteko te röngtenhenkilökunta mitään säteilylomaa tai mitataanko mitään säteilyarvoja

Vierailija
49/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saatteko te röngtenhenkilökunta mitään säteilylomaa tai mitataanko mitään säteilyarvoja

Sädeloma poistui muistaakseni v.2000 kieppeillä. Henkilökohtainen annosmittati on käytössä, jos joutuu työskentelemään kuvantamishuoneessa tai esim. leikkausalissa.

Vierailija
50/51 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt vielä kertaakaan. Ainakin yhden kerran on jo kutsuttu.

Vierailija
51/51 |
28.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn säännöllisesti ja vain kerran jätin tutkimuksen väliin. Tuota seuraavalla seulontakerralla hoitaja kannusti käymään kaikissa seulonnoissa, vaikka suvussani ei ole ollut rintasyöpää.

Aina vähän harmittaa käydä tutkimuksessa, mutta jälkikäteen olen kuitenkin tyytyväinen. Tänään tuli käytyä ja kolmen viikon sisällä tulee tulos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kuusi