Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska olet viimeksi käynyt mammografiassa? Tai käytkö ollenkaan?

Vierailija
15.11.2021 |

Löytyikö mitään? Kuinka vanha olet? Minulla olisi keskiviikkona aika, mutta hieman epäröin mennä.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap lisää: tähän tutkimukseen kuuluu myös rintojen ultraus.

Vierailija
2/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2020 kävin viimeksi ja ensi vuonna taas. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn aina kahden vuoden välein, eli silloin, kun se kutsu ikäisilleni tulee.

Viimeksi kävin joulukuussa 2019, eli seuraava käynti olisi ensi kuussa, ei ole vielä kutsua näkynyt. Jostain luin, että koronan takia nämä ikäryhmäseulonnat olivat jonkin aikaa jäissä, joten kutsu tulee varmaankin tuon takia entiseen verrattuna myöhemmin.

Menen aina näihin, sekä myös viiden vuoden välein tulevaan papaseulaan. Ilmaisia ovat ja otan kiitollisena vastaan, muuten ei ehkä muistaisi noin säännöllisesti käydä.

Vierailija
4/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vuoden välein käyn.

Vierailija
5/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran elämässä (olem 55). Vaihdoin pelkkään ultraan muutaman vuoden välein. Käyn yksityisellä, niin voi valita palvelut.

Vierailija
6/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ekan kerran itse maksaen nelikymppisenä, koska tätini kuoli nuorena rintasyöpään. Sen jälkeen olen käynyt joukkoseulonnoissa. Olen kyllä kiitollinen yhteiskunnalle, että kustantavat sen kaikille. Jos ei kustantaisi, kävisin sitten yksityisellä.

Ystäväni käy samalla gynellä mitä minä ja hän passitti ystäväni mammografiaan pari vuotta ennen 50-vuotispäivää. Ystävällä ei ollut mitään oireita, mutta aggressiivinen syöpä löytyi ja niin ajoissa, että se saatiin hoidoilla pois.

Vierailija
8/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tullut vielä kutsua vaikka sitä odotellut. Onko sitten unohtanut kutsun lähettää?

Viisikymppinen mies

Vierailija
9/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin vuosi sitten ekan kerran, sain silloin kutsun siis ensimmäisen kerran. Löytyi patti, kutsuttiin uudelleen kuvattavaksi, ultrattiin myös sekä otettiin patista paksuneulanäyte. Näytteen ottaminen ei sattunut yhtään kun puudutettiin eka. Patti oli hyvänlaatuinen fibroadenooma. Kannattaa ihmeessä käydä kun kerran ilmaiseksi pääsee joka toinen vuosi. En ollut tuntenut sitä pattia käsin ollenkaan.

Vierailija
10/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko koskaan löytynyt mitään poikkeavaa rinnoista?

Vierailija
11/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko koskaan löytynyt mitään poikkeavaa rinnoista?

Minulla miehen rinnat mutta kukaa ei tykkää puristella niitä vaikka isot tassit on molemmissa.

Vierailija
12/51 |
15.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap lisää: tähän tutkimukseen kuuluu myös rintojen ultraus.

Sinulla on siis havaittu jo jotain muutosta, sillä ei ultraus kuulu normaaliin peruskuvaukseen. Mene ihmeessä, sillä mahdollisimman aikaisin havaittua syöpä on helpoimmin hoidettavissa.

Kävin mammografiassa keväällä ja kasvain leikattiin kesällä. Toivon, että tutkimustulos oli oikea eli oli pieni eikä helposti leviävää aggressiivista laatua.

Vierailija
13/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole havaittu mitään muutosta, vaan käyn yksityisellä kuvauksissa ja siihen kuuluu sekä mammografia että ultraus. Nyt on vain niin, että koronan takia en haluaisi lähteä, koska joutuisin matkustamaan kaukojunalla aika pitkään.

Ap

Vierailija
14/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt koskaan, enkä tule koskaan käymään. 

N45

Vierailija
15/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime tammikuussa, tuli kutsu uusintakuvauksiin ja sieltä löytyi syöpä. Leikkaus huhtikuussa, hoidot touko-lokakuussa. Nyt vointi hyvä ja tukkakin kasvaa taas. Ikää 58 v. eli jokuset seulonnat olin ehtinyt jo käydä.

Vierailija
16/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt 50-vuotiaasta asti seulontamammografiassa kahden vuoden välein. Viime vuonna 60-vuotiaana löytyi muutos ja tuli kutsu ultraan, jossa radiologi sanoi, että vahvasti vaikuttaa syövältä. Paksuneulanäyte vahvisti epäilyn. Leikkaus oli siitä muutaman viikon päästä, sitten sytostaatit ja sädehoito. Keväällä kävin jo kontrollissakin, silloinkin mammografia ja ultra. Kannattaa nähdä se pieni vaiva ja käydä. Itsekään en tuntenut mitään pattia, ja lääkärin mielestä kasvain oli sellaisessa paikassa, ettei sitä olisi pystynyt itse tuntemaankaan.

Vierailija
17/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole käynyt koskaan, enkä tule koskaan käymään. 

N45

Ihan uteliaisuudesta: miten aiot toimia jos huomaat rinnoissasi jonkin muutoksen? Patin, kuopan tms.

Aiotko olla vaan välittämättä?Käytkö edes ultrassa?

Vierailija
18/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kuulostaa hurjalle, että syövän toteamisen jälkeen menee vielä monta viikkoa ennen kuin pääsee leikkaukseen. Todella ikävää.

Vierailija
19/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin jos pääsisin, koska itse epäilen että jotain tuossa oikeassa rinnassa on kun kipuilee jokin möykky, ja suvussa on.

Mutta tk gynekologi sanoi että ei hänestä siellä mitään ihmeellistä ole.

Ja ikää ei vielä tarpeeksi että pääsisin mammografiaan, ja rahaa ei ole mennä yksityiselle.

N40+

Vierailija
20/51 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 38v kun huomasin ison patin. Kävin julkisella ja sain lähetteen mammoon ja ultraan. Alle viikon päästä pääsin jo kuviin. Oli jotain sidekudosta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän