Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äitini tekee syömishäiriöni pahemmaksi

Vierailija
02.02.2015 |

Olen nuori. Asun vielä kotona. Olen kärsinyt anoreksiasta, mutta olen mennyt kokoajan parempaan päin. Kumminkin heikun vielä vakavan alipainon rajoilla. Kun otan ruokaa, äitini kommentoi esim. "Taasko syöt" , "rajottaisit vähän". Olen sanonut hänelle siitä, mutta äidistä olen kuulemma liian herkkä. Onko mitään vinkkejä?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajuaako äitisi anoreksian olevan oikea, vakava sairaus? Käytkö terapiassa? Voisiko terapeutti puhua äitisi kanssa?

Vierailija
2/7 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:39"]Tajuaako äitisi anoreksian olevan oikea, vakava sairaus? Käytkö terapiassa? Voisiko terapeutti puhua äitisi kanssa?
[/quote] Tällähetkellä ei tunnu siltä, että hän tajuaisi. On ollut mukana lääkärin tapaamisissa yms ja sielä aina vakuuttelee kuinka huolissaan on. Terapiassa käyn viikottain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedätkö, että olen vielä vakavasti alipainoinen, ja parantuakseni se pitää nostaa normaaliin. Eikö se olisi sunkin toive?"

Tosi paskamainen tilanne kyllä, kun on muutenkin herkkä ja vaikea aika menossa. Onneksi mulla ei kommentoinut äiti ikinä noin, koulukaverit kylläkin...Vaikka asiasta tiesivätkin.

Kuinka paljon äitisi on perillä tilanteestasi, ja miten on muuten suhtautunut?

Vierailija
4/7 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:43"]"Tiedätkö, että olen vielä vakavasti alipainoinen, ja parantuakseni se pitää nostaa normaaliin. Eikö se olisi sunkin toive?"

Tosi paskamainen tilanne kyllä, kun on muutenkin herkkä ja vaikea aika menossa. Onneksi mulla ei kommentoinut äiti ikinä noin, koulukaverit kylläkin...Vaikka asiasta tiesivätkin.

Kuinka paljon äitisi on perillä tilanteestasi, ja miten on muuten suhtautunut?
[/quote] Kiitos paljon. Tuollatavalla hän varmaan ymmärtäisi, että kommentointi ahdistaa.
Tietää tilanteestani kaiken, yleinsä kumminkin vaan sanoo, että "nostaisit nyt painon ettei tarvisi sairaalassa ravata".

Vierailija
5/7 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyisikö joku, joka voisi selittää äidillesi tilannetta?

Vierailija
6/7 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syömishäiriöstä toipuvan tytön äiti. Rankkaa on ollut, mutta yritin pahimmassa vaiheessakin yritin olla kommentoimatta syömisasioita. Äidilläsi on varmasti kova huoli, mutta osIsipa pitää suunsa kiinni. Voisitteko ihan keskustella, ihan rauhassa kertoisit, että syömisten kommentointi ei toipumista edistä. Tsemppiä sinulle, tyttö pieni.

Vierailija
7/7 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama.terveydenhoitaja soitteli huolissaan kotiin mutta äiti vaan totes että naisen kuuluu olaa laiha ym.muistan kun söin esim salaattia ja äiti päivitteli että syönkö puolikkaan paprikan kerralla paljonkohan siinä on kaloreita.