Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teen naapureidenkin lumityöt, ei ees kiitosta tule...

Vierailija
02.02.2015 |

.... joo, olenko sitten nuiva, voi olla. Olen tässä työttömänä ja ihan hyötyliikunnan kannalta olen ajatellut kolailla samalla naapurin pihan kun mulla aikaa kerran on. En tosiaan odota mitään sen kummempaa tuosta lumitöiden tekemisestä kuin että olisi kiva saada vaikka tekstari ja kiittää. Jos te tulisitte töistä kotiin ja huomisitte että lumityöt on tehty poissaollessanne, niin laittaisitte naapurille tekstarin ja kiittäisitte? itse laittaisin kyllä... 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tietäisin että kuka se on ollut? Tuu ihmeessä meille.

Vierailija
2/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät halua, että tulet heidän pihaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä tee.

Vierailija
4/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei välttämättä tiedä kuka on lumityöt tehneet? Jätä lappu oveen tai kuistille, että moi, ajattelin piristää päiväänne ja tein lumitöitä pihallanne! :)

Vierailija
5/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin tein, en odottanut kiitosta. Enää en tee koska se vastuu kuuluu kaikille. Lopetin kun naapuri rupes valittamaan että meteliä kuuluu. Kolatkoon itse. Hoidan tasan oman alueeni. Olkoon kuinka pelastustie kyseessä. Ihan sama.

Vierailija
6/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pakko tehdä. Jos ei mitään kommenttia tule, voi tulkita etteivät ehkä tykkää.

Meille muutti uusi naapuri ja ollaan samalla kun traktorilla vedetään (maalla) oma piha, vedetty hänenkin pihansa. Tuli ovelle asti kiittämään ja vaati korvata jotenkin keväällä mikäli koko talvi ajettaisiin hänen pihansa, tuli kiva mieli. :)

Vierailija
7/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:00"]

Jos eivät halua, että tulet heidän pihaan?

[/quote]

Toki voi olla niinkin. Kerran kysyin ( oli tullut tosi paljon lunta ) että haluavatko että teen heidän lumityöt päivän aikana ja sanoivat että kyllä sopii. Sen jälkeen oon muutaman kerran kolaillut.... En taida viitsiä enää. Kissa kiitoksella elää varmaankin, mutta kyllä mua itseäni ilahduttaisi jos joku olis tehnyt mun töissäollessa lumityöt eikä tarttisi heti tarttua kolaan kun kotiin pääsee. 

Vierailija
8/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tiedä onko oikein soveliasta mennä omin kuvin toisen pihalle vaikka aikeet ovatkin hyvät. Itsellä ei kokemusta kun kerrostalossa asun.

Vierailija
9/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissa kiitoksella elää.

Vierailija
10/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiittäisin kyllä jos vain tietäisin varmaksi kuka naapureistani ne on käynyt tekemässä.

Vierailija
11/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 19:04"]

Kissa kiitoksella elää.

[/quote]

Mun mies kävisi potkimassa lumikolan sivupotkulla paskaksi koska tykkää tehdä kataa lumihangessa. Lumihanki kovettaa jalkoja.

Vierailija
12/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä he eivät tykkää olla kiitollisuuden velassa. Että pitäis koko ajan olla kiittelemässä. Ärsyyntyvät että tulet heidän alueelle "leikkimään työnsankaria" ja sitten pitäisi olla niin kiitollinen ja miettiä miten sen voi korvata. Haluavat olla omissa oloissa. Mutta voisit laittaa ilmoituksen jonnekin kaupan seinälle että teet lumitöitä?

Vierailija
13/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, pointti siinäkin että tuskin tahtovat olla kiitollisuuden velassa jne ja miettivät että kuka työt on edes tehnyt. Meillä on pieni pätkä yhteistä pihaa ja kun olen kerran aiemmin "luvan kysynyt" niin aattelin että teen jatkossakin siinä hyötyliikuntana. Ehkä mä olen sitten lapsellinen kun olen sitä mieltä että kiitostekstari olisi kiva ja ite kyllä laittaisin jos mulle olisi vastaava tehty.  Tai sitten laittaisin vaikka viestin, että kiitos mutta ei sun tartte tehdä lumitöitä, tehdään mielellään ite kun tullaan töistä niin saadaan liikuntaa samalla. Mä tykkään auttaa ihmisiä, ihan pyyteettömästi - mutta niinkuin joku ( ja itsekin kirjoitin ) kirjoitti, että kissa kiitoksella elää. Joten joo, kyllähän kiitostekstari mua ilahduttaisi :) niinkuin varmaan suurinta osaa teistä täällä...

Vierailija
14/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en laittaisi, koska en ole pyytänyt tekemään niitä puolestani. Mua nyt ei muutenkaan kiinnosta olla naapureihin yhteydessä. Ja mitä jos se naapuri ei edes tiedä kuka ne lumet on kolannu? Muutenki ärsyttää tollanen "palvelus" joka tehdään muka hyvää hyvyyttään, mutta samalla itketään kun ei kiitosta tule. Enkä edes haluaisi että kukaan naapuri tuli mun pihoille kolailemaan mitään lumia.

Vierailija
15/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tehdä. Meillä päin 30v perheet ei lumitöitä tee. Mutta kun pitää se omakotitalo olla jotta olisi jotain. Sais moiset laiskiaiset pysyä siellä stadin kerrostaloissa.

Vierailija
16/16 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, kaikilla teillä on pointtia. Ehkä tämmöinen oma-aloitteisuus ja ystävällisyys on hölmöä ja naivia. Ehkä mä kuvittelin että ihmisillä olis sen verran kohteliaisuutta että joko kiittäisivät tai sitten laittaisivat viestiä että mun ei tarvitse kolata. Ja me ollaan kyllä oltu paljonkin tekemisissä ja käyty myös toisillamme kylässä, mutta ei juuri viime aikoina. No joo, en kolaile enää.... :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi