Onko lääkäreillä ja hoitajilla suhteita teidän työpaikalla?
Tiedän, että aina puhutaan hoitajien ja lääkäreiden suhteista. Mutta onko se legendaa vai onko työpaikkaromansseja oikeasti enemmän mitä muissa ammattiryhmissä? Mikä on tilanne teidän työpaikalla? Mikä erikoisala?
Kommentit (67)
Lääkärit eivät välttämättä ole mitään kauhean komeita. Mutta juu toki se sisinhän ratkaiseekin!
Tiedän joitain hoitaja-lääkäri-pariskuntia. Varmaan on ihan tavallista tavata puoliso työpaikalla? Tapahtuu varmasti ihan kaikkialla, ei vain kyseisellä alalla.
Mies on sairaanhoitaja, minä lääkäri. Samassa sairaalassa ollaan töissä, eri osastoilla kylläkin.
Olen ollut sairaalassa sihteerinä töissä ja saanut nimenomaan sen kuvan, että lääkärit ovat vähän hapokasta sisäänpäinlämpeävää sakkia jotka elävät omassa kuplassaan, ja hoitajat taas fiksuja reippaita tiimityöntekijöitä jotka pyörittävät showta hartiavoimin. Vaikea kuvitella romansseja heidän välilleen.
Tuttavapariskunnan mies lääkäri ja rouvalle tuli nimetön viesti fb:ssä, että miehellä suhde sh:n kanssa töissä, että onko rouva tietoinen. Mies suuttui ja kielsi. Rouva uskoi. Epäilen vahvasti kannattiko uskoa. Selitykset oli varsin kirjavat, mutta mitäpä sitä ei armaasta miehestään uskoisi jottei kulissit mene nurin, herran jestas sentään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut sairaalassa sihteerinä töissä ja saanut nimenomaan sen kuvan, että lääkärit ovat vähän hapokasta sisäänpäinlämpeävää sakkia jotka elävät omassa kuplassaan, ja hoitajat taas fiksuja reippaita tiimityöntekijöitä jotka pyörittävät showta hartiavoimin. Vaikea kuvitella romansseja heidän välilleen.
Mitä tarkoittaa hapokas tässä?
Lähes kaikki lääkäri-lääkäripareja ja yksi pariskunta on lääkäri ja markkinointipäällikkö. Eli lääkärille kelpaa akateeminen kumppani. Minä nuorena opiskelijana yhtenä vappuna juttelin lääkäriopiskelijan kanssa. Vaikka olin silloin nätti, niin lääkisläinen antoi minulle pakit, koska opiskelin merkonomiksi. Häntä häiritsi tuleva ammattini ja tämä on ihan totta. Menkää yliopistoon jos haluatte lääkärin kumppaniksi.
Vierailija kirjoitti:
Lääkärit eivät välttämättä ole mitään kauhean komeita. Mutta juu toki se sisinhän ratkaiseekin!
Joo, eivät kyllä ole. Olen hoitoalalla, ja minun työpaikallani olevista lääkäreistä kukaan ei ole sellainen, jota katsoisin sillä silmällä. Tosi monet ovat ensinnäkin rutkasti itseäni vanhempia (vaikka ei reilu ikäerokaan minua haittaisi, jos mies olisi muuten hot) ja kauniisti sanottuna rupsahtaneita.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea uskoa näitä väitteitä, että keikkalääkärit naiskentelisivat ympäriinsä vaimo kotipuolessa.
Aika helppo uskoa. Jos nuori, kohtuullisen hyvännäköinen mieslääkäri tulee viikoksi heittämään keikkaa pienelle paikkakunnalle jossa keskivertomies on amiksen kesken jättänyt alkoholisoitunut pitkäaikaistyötön, niin ei mikään ihme että lääkäri herättää paikallisten naisten kiinnostuksen. Ja terveyskeskuksessa on hyvä mahdollisuus jutella sairaanhoitajien kanssa. Helposti siinä pieni romanssi syntyy.
Vierailija kirjoitti:
Lähes kaikki lääkäri-lääkäripareja ja yksi pariskunta on lääkäri ja markkinointipäällikkö. Eli lääkärille kelpaa akateeminen kumppani. Minä nuorena opiskelijana yhtenä vappuna juttelin lääkäriopiskelijan kanssa. Vaikka olin silloin nätti, niin lääkisläinen antoi minulle pakit, koska opiskelin merkonomiksi. Häntä häiritsi tuleva ammattini ja tämä on ihan totta. Menkää yliopistoon jos haluatte lääkärin kumppaniksi.
Varmaan näitäkin on, mutta olenko sinisilmäinen, jos uskon, että suurin osa lääkäreistä on ihan normaaleja ja järkeviä ihmisiä? Järkevä tuo sinun tapaamasi tyyppi ei ole kyllä ollut. Enemmän vaikuttaa siltä, että sillä oli se lääkisläisyys noussut päähän ja pahasti.
Ei niiden lääkäreiden tarvitse edes olla minkään näköisiä, monelle hoitsulle riittää et on valkoinen takki. Tiedän yhden rupsahtaneen mieslääkärin, joka todistetusti pyörittää montaa hoitsua jotka kaikki ovat paljon nuorempia. Ja jos vielä sattuu olemaan yh-mutsi niin sehän riittää että edes joskus saa, vaikka rupsahtaneeltakin ;)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä lääkäri - sh pareja myös on. Lähihoitaja - lääkäripareja en tunne. Meidän sairaalassa ja omassa tuttavapiirissä ainakin. Monilla julkkislääkäreilläkin sairaanhoitaja -puoliso, mm. Akuutin sillä Risto Laitilalla, Kiminkisellä, Pekka Puskalla jne.
Kyllä se on menneen talven lumia, että lääkäri pariutuisi sh:n kanssa. Ehkä vanhemmissa ikäluokissa, mutta nykyisin naisia opiskelee lääkäreiksi enemmän kuin miehiä, joten naislääkäreitä riittää. On ihan ymmärrettävää. Löytyy vahva yhteinen intressi ja ymmärrys toisen työtä kohtaan. Tunnen kolme lääkäripariskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo, eivät kyllä ole. Olen hoitoalalla, ja minun työpaikallani olevista lääkäreistä kukaan ei ole sellainen, jota katsoisin sillä silmällä. Tosi monet ovat ensinnäkin rutkasti itseäni vanhempia (vaikka ei reilu ikäerokaan minua haittaisi, jos mies olisi muuten hot) ja kauniisti sanottuna rupsahtaneita.
Ulkonäköhän se ratkaisee!! Minusta äly on erittäin seksikästä. Tollo komistus - ei kiitos!
Tietääkseni ei, mutta eritasoisilla hoitajilla kyllä keskenään. Ensihoito.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan iso osa lääkäreistä löytää lääkiksestä lääkäripuolison jo opiskeluaikana. Sh käy viihteeksi, mutta puolisoksi toivotaan jotain vähän skarpimpaa.
Kiitos tästä, t. maisteri, hoitaja ja äo reilusti yli keskiarvon enkä tarkoita 103
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt 5 vuotta hoitajan töitä ja 25 vuotta lääkärin töitä. Useampia lääkäri-lääkäri -pariskuntia tiedän, mutta vain yhden lääkäri-hoitaja -pariskunnan ja tämäkin on jo eläkeikää lähestyvä mieslääkäri. Ei meidän työpaikalla kyllä hoitajat ja lääkärit flirttaile keskenään. .
Nimenomaan. Kyllä lääkärit pariutuvat kollegojen tai muiden akateemisten kanssa yleensä. Sutinaa ja flirttiä voi tietysti olla tyrkkyjen hoitajien kanssa.
Hirveän houkutteleva skenaario näin sinkulle, ihan pääsee naimisiin petturin kanssa.
Tiedoksi AP:lle, että Syke-sarjan mieslääkäriksi pääsee vähän eri avuilla, kuin oikeaan lääkikseen :D