Onko lääkäreillä ja hoitajilla suhteita teidän työpaikalla?
Tiedän, että aina puhutaan hoitajien ja lääkäreiden suhteista. Mutta onko se legendaa vai onko työpaikkaromansseja oikeasti enemmän mitä muissa ammattiryhmissä? Mikä on tilanne teidän työpaikalla? Mikä erikoisala?
Kommentit (67)
Mun aviomies on työpaikkaromanssin löytö. Sh-lääkäri pari ollaan.
Muutama mieslääkäri pyörittää useampaa naissairaanhoitajaa. Välillä joku näistä ”sala”suhteista paljastuu kaikkien tietoon. Naiset katkeroituvat kun luulivat ja toivoivat olevansa ainoita. Mutta ei, niitä helppoja on kierroksessa monia yhtä aikaa. Ja näillä mieslääkäreillä on vaimotkin vielä kotona.
Alalla ollut 30 vuotta.
Työpaikkani ylilääkäri ja ylihoitaja ovat naimisissa keskenään. Molemmat lähempänä 60 vuotta.
Mies on kirurgi.
Toinen pariskunta on eräs käsikirurgi jonka vaimo on oasatonhoitaja. Keski-ikäisiä.
Jotain salasuhteita varmaan on ollut ja on, niistä ei uskalleta huudella.
Sairaalasarjoja lukemella ja jotain telkkarisarjoja katsomalla saa varmaan sen käsityksen että komeat kirurgit hurmaa pieniä sairaanhoito-oppilaita. Totuus on kuitenkin "hieman" toinen.
Itse työskentelen kirralla ja sieltä esimerkkini. En tiedä tästä talosta muita julkisia pariskuntia enkä sen puoleen salaisiakaan.
Vierailija kirjoitti:
Alalla ollut 30 vuotta.
Työpaikkani ylilääkäri ja ylihoitaja ovat naimisissa keskenään. Molemmat lähempänä 60 vuotta.
Mies on kirurgi.
Toinen pariskunta on eräs käsikirurgi jonka vaimo on oasatonhoitaja. Keski-ikäisiä.
Jotain salasuhteita varmaan on ollut ja on, niistä ei uskalleta huudella.
Sairaalasarjoja lukemella ja jotain telkkarisarjoja katsomalla saa varmaan sen käsityksen että komeat kirurgit hurmaa pieniä sairaanhoito-oppilaita. Totuus on kuitenkin "hieman" toinen.
Itse työskentelen kirralla ja sieltä esimerkkini. En tiedä tästä talosta muita julkisia pariskuntia enkä sen puoleen salaisiakaan.
Ihanan naiivi käsitys. Valitettavasti ne sairaalasarjat on aika todenperäisiä. Näin ainakin meillä kirralla. Tietysti jos ihan laput silmillä elelee niin ei näe mitä kaikkea ympärillä tapahtuu. Ei salasuhteet harvinaisia ole. Todellakaan. Isossa sairaalassa hyvin tavallisia. Välillä miettii onko yksiavioisia normaaleja parisuhteita enää ollenkaan, niin valtavan yleisiä noi syrjähypyt on.
Olen sh ja nuorempana tuli harrastettua suhteita, lyhyempiä ja pidempiä, Työpaikkaromansseja kaikki. Nyt naimisissa muulla alalla työskentelevän miehen kanssa, joka tienaa enemmän kuin lääkärit keskimäärin. Vaikkei raha ratkaisekaan.
Kyllähän niitä on. Olen sairaanhoitaja ja uran varrella pari lyhyttä työpaikkasuhdetta lääkärin kanssa ja yksi kesti useamman vuoden. Nyt naimisissa lääkärin kanssa, mutta suhteemme ei alkanut työpaikalta vaan tapasimme harrastusten ksutta. Meillä 4 lasta ja yhteiseloa 20 vuotta takana.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tehnyt 5 vuotta hoitajan töitä ja 25 vuotta lääkärin töitä. Useampia lääkäri-lääkäri -pariskuntia tiedän, mutta vain yhden lääkäri-hoitaja -pariskunnan ja tämäkin on jo eläkeikää lähestyvä mieslääkäri. Ei meidän työpaikalla kyllä hoitajat ja lääkärit flirttaile keskenään. .
Nimenomaan. Kyllä lääkärit pariutuvat kollegojen tai muiden akateemisten kanssa yleensä. Sutinaa ja flirttiä voi tietysti olla tyrkkyjen hoitajien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
On tullut avioeroja ja uusia suhteita. Eli vastaus on : kyllä.
Ei ole!
Ei, nehän on naisia melkein kaikki. Mieslääkäreillä on lääkärivaimo tai muu yliopistokoulutettu opiskeluajoilta.
onhan se kiva jos jää paljon aikaa kaikkeen muuhun kuin itse työntekoon, kuvittelin että hoitoala melko kiireistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yövuorossa on paljon parittelua kun asiakkaat on saatu huumattua tajuttomaksi.
Mä kyllä haluaisin osastolle jossa on lääkäri yövuorossa. Missä tälläisiä osastoja löytyy?
Päivystyksessähän ne on öisin. Sitten käydään tarvittaessa muilla osastoilla.
Lääkäreistä suurin osa on naisia. Hoitajista suurin osa on naisia. Joten?
Vierailija kirjoitti:
Lääkäreistä suurin osa on naisia. Hoitajista suurin osa on naisia. Joten?
Joten mieslääkäreillä riittää vientiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap:lla siis lääkäri tähtäimessä.
Tietenkin 😁
Antaa kyllä halvan kuvan ap:stä, että se mielessä tekee töitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokemukseni mukaan iso osa lääkäreistä löytää lääkiksestä lääkäripuolison jo opiskeluaikana. Sh käy viihteeksi, mutta puolisoksi toivotaan jotain vähän skarpimpaa.
Näin minäkin maalaisjärjellä ajattelisin.
Meillä ei kyllä ole lääkäreiden ja hoitajien välillä minkäänlaista sutinaa, enkä ole myöskään havainnut hoitajien välillä edes flirttiä tai muutakaan.
Olen kylläkin It-alalla hommissa, joten se saattaa selittää ainakin osan asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Mun aviomies on työpaikkaromanssin löytö. Sh-lääkäri pari ollaan.
Sitten olette. Jos ei pettämistä ole ollut kuvioissa, asia on ok.
15 vuoden aikana olen nähnyt yhden lääkärin ja hoitajan välisen parisuhteen, mistään salasuhteista tms. en ole ikinä kuullut edes juoruja. Eikä lääkärit niissä työpaikoissa joissa olen ollut, ole olleet mitään hyvännäköisiä flirttailijoita, että kukaan heihin kovin helposti edes ihastuisi.
Vaikea uskoa näitä väitteitä, että keikkalääkärit naiskentelisivat ympäriinsä vaimo kotipuolessa.
Espoon keskuksen kunnallisella oli hankalaa, kun joku balkanilainen hammaslääkäri ja sen hoitaja kokoajan flirttaili keskenään. Silmäpeliä kokoajan, ja tunsin itseni ulkopuoliseksi...