Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Keittiöihmiset ja kätevät emännät - tarjoiluista

Vierailija
02.02.2015 |

Antakaapa vinkkinne juhlatarjoiluun. Kyseessä noin 40 hengen illanistujaiset. Aika rentoa meininkiä, ruoankaan ei tarvitse olla kauhean juhlavaa. Tarkoitan tällä sitä, että vaikkapa joku kiusaustyyppinenkin ruoka olisi ihan ok. Juhlat ei ole kotona, mutta siellä on keittiö käytettävissä. Ajattelin tarjoilua, jossa suurin osa jutuista olisi ainakin suunnilleen valmiina eli juhlapaikalla lähinnä vain esillepano. Osa tarjoiluita voisi olla sellasita, jota ostettaisiin valmiina, osan tekisin itse.

Ajattelin jotain kylämänä tarjoiltavaa lihaa, savulihaa tai paahtopaistia

Perunasalaatti

Vihreäsalaatti + ehkä erikseen tarjoiltuna fetaa tai pestomarinoituja mozzarellapallloja ja oliiveja

Varmaankin patonkia + esim. briejuustoa

Juomana olut ja viini + alkoholittomat vaihtoehdot

Jälkkärinä kahvit + suklaakonvehteja

Porukka on sellainen, että erikoisruokavalioissa pitäisi huomioida maidoton, laktoositon, gluteeniton, munaton ja kalaton vaihtoehto. Liha kävisi siis kaikille, samoin vihreä salaatti. Patogin lisäksi voisi olla gluteeniton leipävaihtoehto. Suklaakonvehteja löytyy maidottomina ja gluteenittomina ja munattomina. Perunasalaatti on laktoositon. Perunasalaatista voisi olla myös sellainen öljykastikepohjainen vaihtoehto, joka kävisi kaikille.

Mitä sinulle tulisi mieleen näillä reunaehdoilla? Miten täydentäisit menuta? Pitäisikö olla jälkkäriksi jotain muuta kuin suklaata - mitä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tarjonut tuon menun aika monta kertaa. 
Se on aina hyvä.

Näin talvella vaihtaisin perunasalaatin perunagratiiniin. on lämmintä ja voi tehdä etukäteen. Ja jos rentoa, miehet ilahtuu jos on myös erilaisia kuumia hyviä makkaroita tarjolla, ja hapankaaliakin voi mennä.

Jotta vieraat ei huomaisi tätä että minun juhlissa oli sama menu x kertaa,  kannattaa ehkä ostella suht reilusti lisukkeita. grisiini leipätikkuja, vaikka näitä erilaisia oliivijuttuja enemmänkin. JOs on rahaa.

Ja onhan sulla apulainen. Olen suht kätevä mutta yli 20 hengen kemuja en järjestä ilman ulkopuolista.

Vierailija
2/2 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksesta.

Miten kuumennat makkarat ja pidät ne lämpimänä? Jos porukkaa on vähän enemmän, niin ruokailukin on varmaan sellainen liukuva juttu, makkarat jäähtyy aika äkkiä.

Perunagratiini on hyvä vaihtoehto. Sen voisi valmistella hyvissä ajoin ja sitten vaan paistaa juuri ennen tarjoilua. Hapankaalin olen yleensä tarjonnut haudutettuna, mutta sitäkin voisi ajatella, jos päätyisi makkaroihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla