Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Varasin ajan gynelle (ekaa kertaa)

Vierailija
02.02.2015 |

En oo ikinä ennen ollut gynellä. Menenkö sinne vaan ja pyydän sisätutkimusta ja papakoetta. (En siis epäile mitään, haluan vaan varmistuksen et kaikki on ok) sp-taudit oon testannut viimeksi 1,5 vuotta sitten, ei oo edelleenkään syytä (oireita) epäillä mtn, mut samalla voi tsekata nekin. Pyydänkö lähetteen sp-tautitesteihin? Gyne on yksityinen ja samassa puljussa on labra, paljonko ne testit maksaa? Joskus luin et jonkun terveyslain mukaan yleisimpien tautien testaaminen on ilmaista, tuleeko mulle siis vaan gynen lasku ja labran "poliklinikkamaksu", vai laskutetaanko noista testeistä myös (yksityisellä terveystalolla)

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:19"]Miksi haluat "kaikki testit"? [/quote] Miksei? Eikö oo hyvä testata varmuuden vuoksi?

[/quote]

On hyvä testata "kaikki". Yksityisellä se maksaa aika paljon. Olen käynyt sekä yksityisellä että julkisella näiden asioiden tiimoilta. Mielestäni sinun kannattaa hakeutua testeihin julkiselle. Minulle ei ainakaan tuottanut mitään vaikeuksia saada tk:ssa testejä kun vähänkin vihjasin lääkärille, että jotain tartuntaa saattaisi olla. Muistan vielä nuoren naislääkärin ilmeenkin kun hän tajusi, että nyt olisi täydellisen testipatterin paikka. 

Vierailija
22/24 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ap:n toiminta on nyt sinänsä vastuullista, en hyväksy sellaista ajattelutapaa, että tämän testipatteriston tulee nyt tulla veronmaksajien rahoista. Kun ei ole edes epäilystä mistään sairaudesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:34"]

Olin just gynellä: vastaanottokäynti 45min 130e, papa 53,80, toimistomaksu 15,90 =199,70 + vielä kohdun ja munasarjojen uä 98e eli 297,70. Kelakorvausten jälkeen maksettavaa jäi 248,70e.

Tässä kyseisen paikan hinnasto

http://www.aava.fi/sites/default/files/aava_gynekologian_hinnasto_2015.pdf

[/quote]

Jeesus, miten kallista! Mieluummin kävisin vaikka terkkarilääkärin tongittavana.

Vierailija
24/24 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme meininkiä. Ennen sitä vain naitiin. Itsellänikään ei ole yhtäkään sp-tautia.