Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kutsuuko hoitajat lääkäreitä sairaalassa etunimellä?

Vierailija
14.11.2021 |

Tarkoitan siis työkavereita?
Törmäsin sellaiseen amerikkalaiseen Tiktok-videoon, jossa hoitaja kiersi työpaikallaan sairaalassa käytäviä ja kutsui lääkäreitä etunimellä. Lääkärit oli shokissa ja pöyristyneitä. Siellä siis kaikki on dr + sukunimi.
Mun on hirveen vaikea kuvitella, että Suomessa ei työkaverit saisi kutsua toisiaan etunimillä, vaikka toiset olis hoitajia ja toiset lääkäreitä.
Miten on?

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä oli lehdissä juttua aiemmin. Kolmasosa lääkäreistä on nainut alaistensa kanssa.

Minkä alaisten? Lääkäreistä suurin osa ei ole esimiesasemassa. 

En tunne sairaalamaailmaa ja siksi kysyn, että ketkä ovat osastojen tai poliklinikoiden lääkäreiden esimiehiä? Siis otetaan vaikka kirurgian tai ortopedian osasto, niin kuka on leikkaavan lääkärin esimies? Ylihoitaja, osastonhoitaja vai kuka?

Älkääkä naurako minulle. 😅 Tiedän ihan itse kysymykseni olevan totaalisen tietämättömän ihmisen kysymys. Täällä varmasti on roppakaupalla terveysalan asiantuntijoita, jotka osaavat vastata minulle tähän kysymykseen, jopa asiallisesti. 🙂

Ylilääkärit. Ylilääkäreiden esimiehiä sitten ovat johtaja ylilääkärit ja kaikkein "ylin" esimies on sairaalan johtaja. 

Osastonhoitaja on sairaanhoitajien esimies. Ylihoitaja taasen osastonhoitajan esimies. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla