Jos kertoisin tänne kaikki mitä mulle on tapahtunut
viimeisen kuukauden aikana mut estettäisiin provona.
Aika raskasta on ollut.
Kommentit (41)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ainoa asia mitä sulle on tapahtunut on lapsen murtunut raaja? En siis halua vähätellä sitä, onhan se varmasti raskasta sekä sulle että lapselle, varsinkin jos lapsi on tosi nuori, mutta eihän toi nyt suoraan sanottuna mikään valtava asia ole.
Myös kaksi muuta lastani on sairatunut vakavasti.
Asioita kuuluu palstalla kertoa tipoittain.
Okei, no jos on totta niin osanotot. Jos laitat tietoa tipoittain, niin suurempi todennäköisyys sille, että sua pidetään provona.
Assburger kirjoitti:
Onpa käynyt useammankin kerran, että tänne kirjoittamani tosijuttu on tuomittu provoksi.
Eikä empatiaa osata osoittaa toisille.
Mahdollisesti piikitellään jos mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Palstan psykologi. Nuo ovat pieniä juttuja. Tietäisittepä mitä Minulle on tapahtunut. Lopettaisitte sen kuulemisen jälkeen itsesäälissä rypemisen ;)
Missä kohtaa ap. rypee itsesäälissä?
Saatiin nopeassa tahdissa 5 tervettä lasta(kaksoset mukana).
Lyhyen ajan sisällä kuoli appiukko, meni anoppi psykoosiin, puoliso sairastui syöpään,
2 lasta osoittautui kehitysvammaisiksi, 3:lla puhkesi epilepsia, nyt nuorin sai autismidiagnoosin(ei kv kuitenkaan).
Rämmin itse keskivaikean masennuksrn läpi.
Yrittäjänä/työelämässä tässä on kompuroitu, ei ole sossun rahoja tarvittu.
Provona tällaista tarinaa pidetän...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ainoa asia mitä sulle on tapahtunut on lapsen murtunut raaja? En siis halua vähätellä sitä, onhan se varmasti raskasta sekä sulle että lapselle, varsinkin jos lapsi on tosi nuori, mutta eihän toi nyt suoraan sanottuna mikään valtava asia ole.
Okei, no jos on totta niin osanotot. Jos laitat tietoa tipoittain, niin suurempi todennäköisyys sille, että sua pidetään provona.
No niinhän mä sanoin jo avauksessani. Jos kertoisin kaiken...
Vierailija kirjoitti:
Palstan psykologi. Nuo ovat pieniä juttuja. Tietäisittepä mitä Minulle on tapahtunut. Lopettaisitte sen kuulemisen jälkeen itsesäälissä rypemisen ;)
No enpä minä ainakaan lopeta itsesääliäni vaikka kuulisin mitä tahansa mitä jollekin toiselle on tapahtunut ";) ;)" tuskinpa sinäkään ajattelet että sulla on nyt asiat hyvin jos luet ihmisestä jolla on asiat monta kertaa pahemmin kuin sulla.
Vierailija kirjoitti:
Onhan tullut paskaa niskaan, omaisen itsemurha, pettäminen, työpaikkakiusaaminen ja sitä kautta vakava työuupumus/masennus ym. Että joo vähällä joku pääsee jos lapsen raajan murtuma on pahimmasta päästä
Minä olen myös kokenut läheisen kuoleman ja kiusaamisen. On kyllä ollut vaikeaa, varsinkin kun läheisen kuolema ja kiusaaminen sattuivat peräkkäin. Ei siinä psyyke kovin hyvin kestänyt, vaan tuli masennusta ja ahdistuneisuushäiriö. Vastoinkäymiset ei edes loppuneet tähän, vaan niitä on tullut lisää ja lisää, kuten vakava sairastuminen, keskenmeno ja homeongelmat. Toiveena on, että edes joskus saisi olla onnellinen.
Mietihän hetkinen mitä sinä tuot mukanasi, kun tulet työpaikalle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eli tarkoituksesi on yrittää nostaa itseäsi muiden yläpuolelle, ihan kuin kärsimys olisi joku meriitti. Kellään muulla ei mene yhtä huonosti kuin sulla ja siksi olet parempi ihminen.
Jokaisella on omat murheensa. Toisten vähättely sairastuttaa entisestään sen toisen mieltä. Miksi pitää aina vähätellä toiset lyttyyn? Ap: han avautuu omista ahdistuksistaan. Tsemppiä vaan Ap:lle 👍
Voi kuule, älä tule murheillasi pätemään! Kyllä minunkin kissani oli juuri syömättä kolme päivää. Tai siis söi aika vähän.
Tsemppiä. Mulla menee yleensä silleen vaatimattoman onnellisesti, ja siksi olen hyvin r e s i l i e n t t i.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas koko elämä on ollut sarja kummallisia ja epätodennäköisiä vastoinkäymisiä. Olen jo käynyt läpi lähes kaiken mahdollisen mitä voi mennä pieleen. En kehtaa tehdä luetteloa, että minua ei tunnistettaisi. Olen miettinyt, että onko se vastoinkäymisten määrä normaalia, vai onko minulla ollut todella huono tuuri.
Et ole kuitenkaan elänyt kenenkään muun elämää etkä näin heidän vastoinkäymisiäkään. Ei näitä voi suoraan arvottaa ja verrata keskenään. Yhtään vähättelemättä kenenkään murheita!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Eli tarkoituksesi on yrittää nostaa itseäsi muiden yläpuolelle, ihan kuin kärsimys olisi joku meriitti. Kellään muulla ei mene yhtä huonosti kuin sulla ja siksi olet parempi ihminen.
Ei kun tarkoitus on herättää keskustelua siitä, mitä jotkut provoamisellaan saa aikaiseksi. Kukaan ei enää uskalla kertoa niitä tositarinoita täällä kun tarinasedät ja -tädit on pilanneet palstan.
Mulle on oikeasti tapahtunut viime kuukauden aikana niin paljon asioita että niiden sulattaminen on vaikeaa. Olisi kivaa jos voisi keskustella anonyymisti jonkun kanssa joka on kenties edes osaksi kokenut jotain vastaavaa, niin hyvässä kuin pahassa.
Mielestäni sinä asetat nyt itsesi mun yläpuolelle ja sanelet miten mun on ajateltava.
Job kirjoitti:
Saatiin nopeassa tahdissa 5 tervettä lasta(kaksoset mukana).
Lyhyen ajan sisällä kuoli appiukko, meni anoppi psykoosiin, puoliso sairastui syöpään,
2 lasta osoittautui kehitysvammaisiksi, 3:lla puhkesi epilepsia, nyt nuorin sai autismidiagnoosin(ei kv kuitenkaan).Rämmin itse keskivaikean masennuksrn läpi.
Yrittäjänä/työelämässä tässä on kompuroitu, ei ole sossun rahoja tarvittu.
Provona tällaista tarinaa pidetän...
Ehkä epilepsia ei kuitenkaan tullut yllätyksenä (lienee suvussa tapauksia), jos puhkeaa kolmelle lapselle yhtä aikaa (tai lyhyen ajan sisällä)?
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule, älä tule murheillasi pätemään! Kyllä minunkin kissani oli juuri syömättä kolme päivää. Tai siis söi aika vähän.
Mitäs jos tekisit ihan oman ketjun, voisit oikeasti saada vertaistukea sillä täällä on paljon kissaihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Miten tää liittyy mihinkään?
Jotkut pitävät kaikkia juttuja täällä provoina.
Mua ollaan haukuttu pietarin trolliksikin vaikka aloituksessa olisi vain pohdittava aihe.
Että sellainen palsta on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten tää liittyy mihinkään?
Mä luulen että tuo pitää aloituksen tekijää trollina eli töissä trollitehtaalla.