Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen outo raivoaminen

Vierailija
02.02.2015 |

Eilen tuli mun työtilaan (joka sijaitsee kodin yhteydessä) raivoamaan, rymistään ja potkimaan tavaroita nurin, koska minä ja lapset oltiin käytetty kuumemittarin patterit loppuun ja pojalla lämpöilyä. Olin mitannut sen mielestä lyhyen ajan sisällä kolme kertaa. Menin sitten kokeilemaan mittaria, toimi ihan normaalisti. Edellisenä iltana raivos saunassa joidenkin pyyhkeiden takia.

Varsinkin viikonloppuisin on tällaista. Montaa asiaa ei minä ja lapset tehdä oikein. Meidän kymmenvuotias tyttö on kovilla sen kanssa.

Mä en pääse heti lähtemään sen työtilan takia, koska suoritan ja maksettua urakkatehtävää siellä.

Ja en tiennyt yhteen mennessä ja lapsia tehdessä, että se onkin jotenkin mielenvikainen.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotias sanoo ettei tarvitse isää... Kyllä kolmevuotias lapsi tietää mitä ei tarvitse ja tarvitsee, siksi kolmevuotiaat usein muuttavat omaan asuntoonsa.

Ei kolmevuotiaat puhu tuollaisia. Jos se sanoi ettei tarvitse vaatteiden pukemisessa isän apua.

Meillä oli samalaista. Syynä se ettei mies saanut tarpeeksi seksiä. Hermot olivat tiukilla kokoajan. Nyt saa seksiä aamulla ja illalla. On oikein onnellinen eikä uhkaile ketään hampaat irvessä.

Vierailija
2/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä sinä nyt sitten odotat? Jotainhan on selkeästi tehtävä. Heti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:18"]

Ja mitä sinä nyt sitten odotat? Jotainhan on selkeästi tehtävä. Heti.

[/quote]

Miehen on saatava seksiä.

Vierailija
4/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 13:01"]

Kolmevuotias sanoo ettei tarvitse isää... Kyllä kolmevuotias lapsi tietää mitä ei tarvitse ja tarvitsee, siksi kolmevuotiaat usein muuttavat omaan asuntoonsa.

Ei kolmevuotiaat puhu tuollaisia. Jos se sanoi ettei tarvitse vaatteiden pukemisessa isän apua.

Meillä oli samalaista. Syynä se ettei mies saanut tarpeeksi seksiä. Hermot olivat tiukilla kokoajan. Nyt saa seksiä aamulla ja illalla. On oikein onnellinen eikä uhkaile ketään hampaat irvessä.

[/quote]

Hyvä pillu, parempi mieli. Pitää kyllä paikkansa.

Vierailija
5/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Jaa että vielä seksiä.

Vierailija
6/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo sinun käsityksesi elämästä, jota haluat elää? Onko tuo sellainen koti, missä haluat lastesi varttuvan?

Ota yhteys esim ensikotiin. Kun saat puhelimen päähän ammattilaisen, jonka kanssa puhua, vyyhti alkaa purkautua.

Vierailija
7/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:58"]Onko tuo sinun käsityksesi elämästä, jota haluat elää? Onko tuo sellainen koti, missä haluat lastesi varttuvan?

Ota yhteys esim ensikotiin. Kun saat puhelimen päähän ammattilaisen, jonka kanssa puhua, vyyhti alkaa purkautua.

[/quote]

Itse elin "perhe-elämää" miehen kanssa, joka aloitti rikkomalla paikkoja esim lyöden nyrkillä reikiä. Tuo aiheutti pelon, joten kukaan kodissamme ei voinut hyvin, vaan kuljimme kuin munan kuorilla.

Sitten huomasin eläväni vain miehen mahdollisia raivokohtauksia estäen ja niitä peläten.

Sen jälkeen väkivalta alkoi kohdistua minuun.

Vierailija
8/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:58"]Onko tuo sinun käsityksesi elämästä, jota haluat elää? Onko tuo sellainen koti, missä haluat lastesi varttuvan?

[/quote]

Itse elin "perhe-elämää" miehen kanssa, joka aloitti rikkomalla paikkoja esim lyöden nyrkillä reikiä. Tuo aiheutti pelon, joten kukaan kodissamme ei voinut hyvin, vaan kuljimme kuin munan kuorilla.

Sitten huomasin eläväni vain miehen mahdollisia raivokohtauksia estäen ja niitä peläten.

[/quote]

22 ja 23 sama. Nainen, jonka elämä alkoi ja parisuhde päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisivankilaan.

Ulkoinen puuttuminen sai minut havahtumaan 10 vuotta kestäneestä helvetistä.

Vierailija
9/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Miehen kirjoittama on tuo. Ei siinä auta seksit eikä mitkään.

Vierailija
10/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:12"]

[/quote]

Miehen kirjoittama on tuo. Ei siinä auta seksit eikä mitkään.

[/quote]

Siis jos mies päättää, että hän saa käyttäytyä vaimoaan kohtaan ihan kuten itse haluaa, niin silloin ei auta seksi, ei täydelliset suoritukset, ei mikään. Turha sitä seksiä on joka paikkaan tunkea muka puutteeksi ja lääkkeeksi, kun se ei sitä ole! Sanon nyt ihan pitkällä kokemuksella tämän. En ole mikään pihtaaja enkä seksillä kostaja, päinvastoin, mutta mies on silti tuollainen kuin ap:llä. Raivoisaan ja itsekkääseen käytökseen ei vaikuta yhtään mitään, vaikka olisi kunka laadukasta ja määrältäänkin varsin riittävää seksiä.

Ja kolmevuotias osaa tasan jo sanoa kokemuksensa pohjalta, ettei tarvitse isää, jos kokee tämän pahaksi itselleen tai äidilleen.

Vierailija
11/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
12/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:58"]Onko tuo sinun käsityksesi elämästä, jota haluat elää? Onko tuo sellainen koti, missä haluat lastesi varttuvan?

[/quote]

[/quote]

22 ja 23 sama. Nainen, jonka elämä alkoi ja parisuhde päättyi siihen, että minut vietiin ambulanssilla sairaalaan ja mies poliisivankilaan.

[/quote]

Ero ei vienyt lapsiltamme isää. Päinvastoin.

Turvallinen ympäristö yh-kodissamme muutti myös lapsia. Ennen varautuneet ja pelokkaat lapset muuttuivat iloisiksi ja itsevarmoiksi.

Isä myöskin huomasi tuon viikonlopputapaamisillaan.

Vierailija
13/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 17:17"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:10"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 16:06"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 15:58"]Onko tuo sinun käsityksesi elämästä, jota haluat elää? Onko tuo sellainen koti, missä haluat lastesi varttuvan?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Ero ei vienyt lapsiltamme isää. Päinvastoin.

Turvallinen ympäristö yh-kodissamme muutti myös lapsia. Ennen varautuneet ja pelokkaat lapset muuttuivat iloisiksi ja itsevarmoiksi.

Isä myöskin huomasi tuon viikonlopputapaamisillaan.
[/quote]

28 on sama kuin lainattu

Vierailija
14/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:15"]

Eilen tuli mun työtilaan (joka sijaitsee kodin yhteydessä) raivoamaan, rymistään ja potkimaan tavaroita nurin, koska minä ja lapset oltiin käytetty kuumemittarin patterit loppuun ja pojalla lämpöilyä. Olin mitannut sen mielestä lyhyen ajan sisällä kolme kertaa. Menin sitten kokeilemaan mittaria, toimi ihan normaalisti. Edellisenä iltana raivos saunassa joidenkin pyyhkeiden takia.

Varsinkin viikonloppuisin on tällaista. Montaa asiaa ei minä ja lapset tehdä oikein. Meidän kymmenvuotias tyttö on kovilla sen kanssa.

Mä en pääse heti lähtemään sen työtilan takia, koska suoritan ja maksettua urakkatehtävää siellä.

Ja en tiennyt yhteen mennessä ja lapsia tehdessä, että se onkin jotenkin mielenvikainen.

[/quote]

Sairastunut varmasti suhteessanne mielenvikaisuuteen. Ei tarvitse syyttää itseä tai lapsia.

Miehellä on varmasti stressiä, kun ei saa tarpeeksi omaa aikaa ja lapset sekä vaimo on kokoajan jaloissa.

Vierailija
15/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:48"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:15"]

[/quote]

Sairastunut varmasti suhteessanne mielenvikaisuuteen. Ei tarvitse syyttää itseä tai lapsia.

Miehellä on varmasti stressiä, kun ei saa tarpeeksi omaa aikaa ja lapset sekä vaimo on kokoajan jaloissa.

[/quote]

En mä lapsiani syytä. Mies kohtelee huonosti tyttöämme, vaatii aivan ihmeellisiä täydellisiä suorituksia kaikessa. Teen kaikki kotityöt ja sitten painun tilaani, joka on ihan erillinen osansa ja sinne mennään ovesta. Lapset tulevat yleensä sinne touhuamaan omiaan, paitsi nyt, kun toinen oli kuumeinen, niin katselivat yhdessä dvd:tä. Mies saa olla kyllä ihan rauhassa.

aapee

Vierailija
16/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä tuollainen mies!

Vierailija
17/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkoon vaan stressiä, mutta tuollainen tyhjästä riehuminen on pelottavaa. Noin ne perhesurmaajatkin asennoituu, että vaimo on pelsepuubist ja kaiken "pahan" alku ja syy.

Tulkitsinko oikein, että mies raivotessaan rikkoo tavaroita, muttei harjoita fyysistä väkivaltaa sinua tai lapsia kohtaan? Vai harjoittaako?

Nyt ap vakava keskustelu miehen kanssa. Katsot ensin akaportin, että pääset lähtemään tarvittaessa nopeasti kotoa. Vie käsilaukku, yöpymiskamppeenne ja muut akuutisti tarvittavat autoon valmiiksi ja pidä auton avaimet taskussa valmiina. Katsot, missä lapset on, jos tulee äkkilähtö.

Sitten juttelet kahden kesken miehen kanssa. Kerrot, että olet hänestä huolissasi ja pelkäät itsesi ja lastesi turvallisuuden puolesta. Mies on saanut sinun näkökulmastasi katsoen raivareita aivan tyhjästä ja käyttäytyy pelottavasti. Vaikka hän ei vielä olisikaan lyönyt ketään, tavaroiden rikkominen on askel siihen suuntaan ja se seuraava askel voi tulla koska tahansa.

Aggrssiivisuutta voi esiintyä paitsi stressin, myös masennuksen takia. Kysy, onko mies valmis lähtemään lääkäriin, jossa juttelee masennuksen mahdollisuudesta. Myös parisuhdeterapia olisi hyvä ajatus, sitä tarjoavat kunnat perheneuvoloissa sekä seurakunnat.

Katsot siinä sitten, miten mies reagoi. Hän voi suhtautua rakentavasti ja ymmärtää, että ison miehen kiukku on teistä muista pelottavaa ja sille pitää saada stoppi TAI hän suuttuu kahta kauheammin, missä tilanteessa nuo alussa mainitsemani varotoimet tulevat tarpeeseen. Menet kaverille tai vaikka hotelliin ensin alkuun. Urakoita tulee ja menee, mutta henkikultaa tai terveyttä ei saa takaisin....

Voimia, mutta toimi nyt. Tiedän omasta kokemuksesta, miten perusturvallisuutta rapauttaa se, ettei koskaan voi tietää, mistä miehellä pätkähtää pinna poikki. Meillä oli kyse masennuksesta ja andropaussista - ja miehen perusluonteesta. Tilanne on kohentunut jo, tosin vieläkin mies voi suuttua herkästi, ei kuitenkaan ole enää samalla lailla aggressiivinen.

Vierailija
18/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:58"]

Jätä tuollainen mies!

[/quote]

Tiedän, että on ainoa viisas vaihtoehto. Oon yrittänyt muutaman kerran.

Vierailija
19/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi puuttuvat kirjaimet ja muut typot, kirjoitan ipadilla, ja tässä typoja tulee tosi herkästi. Eli katsot Takaportin...

5

Vierailija
20/33 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostaisin korvista pihalle tommosen äijän!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän