Apua! Kuinka kauan voi aurallinen migreeni kestää?
Ja nyt tarkoitan nimenomaan sitä silmissä vilkkuvaa auraa. Luin, että itse migteeni voi kestää jopa päiviä mutta kuinka kauan sitä välskytystä voi oikein kestää? Puolilta päivin alkoivat ja sen jälkeen on tullut aura näkökenttään yhä uudestaan. Mulla on ollut aurallista migreeniä teinistä lähtien mutta yleensä se aura on tullut korkeintaan pari kertaa ja sitten alkanut päänsärky. Tämä kjotuu varmaan jostain mitä olen syönyt, koska maha on kuralla mutta milloin pitää lähteä hakemaan apua, jos tää vaan jatkuu?
Kommentit (65)
Max. 4pvä, taisi olla yo-kokeet silloin. Pipo silmille ja nukkumaan. Paracetamolia/buranaa tai sitten migreenilääkkeitä voi ottaa, jos näkökyky on hyvä. Myös frantsilan basilika-öljy haistelu voi auttaa päänsäryn kanssa. Omalla kohdallani monesti näkökyky ehtii mennä ja korvissa kohisee kuin seisoisi putouksen alla. Ei siinä vaiheessa voi enää tehdä mitään muuta kuin makoilla ja odottaa että kohtaus menee ohi.
Miten Ap nyt jakselet? Toivottavasti hyvin ja toivottavasti myös silmävälkkeen syy selvisi.
Olisi ollut kiva saada tietää, mikä selvisi ap:n silmäoireen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut kiva saada tietää, mikä selvisi ap:n silmäoireen syyksi.
Samoin ajattelen.
En kysynyt tosissani, vaan tarkoituksella - jos ymmärrät eron. 😂