Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä järki on huutonetin myyjien hinnoissa?

Vierailija
02.02.2015 |

Siis mitä. Käytetyistä leluista pyydetään ihan älyttömiä summia. Enkä puhu nyt mistään keräikyleluista vaan ihan bulkkileikkimisleluista. Joo, sen lelun hinta kaupassa voi olla 40€ tai 120€, mutta ei kukaan käytetystä lelusta maksa puolia tai peräti 2/3 siitä,  mitä uusi maksaa! Onko ihmiset ihan tärähtäneitä hintapyyntöjen kanssa?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:35"]

Mistä hankitte pakkausmateriaalit lähetystä varten?

[/quote]

Vaatteet voi laittaa vaikka H&M-muovipussiin, teippiä vaan ympärille ja kylkeen paperilappunen jossa vastaanottajan osoite. Kunhan katsoo että on alle 3 senttiä paksu jos kirjeenä haluaa lähettää.

Vierailija
2/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:35"]Mistä hankitte pakkausmateriaalit lähetystä varten?
[/quote]

Mulla on aina ollut mottona että pakkaustarvikkeet on ilmaisia eli siistejä kierrätettyjä. Siksi veloitamme van todellisen postimaksun toimituskuluna.

Käytän työpaikalta ylimääräiseksi jääneitä pahvilaatikoita, kuplakuoria, kirjekuoria. Samoin jos tilaan kotiin jotain netin kautta niin käytän ne pakkaukset uudelleen. Siististi vaan peitän vanhat lähetystiedot. Lisäksi jos ostan kenkiä niin käytän kenkälaatikoita postittamiseen. Pakkausteipit on työpaikan konttoritarvijekaspista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niihin laskettu postikulut mukaan? Silloin 15€ lelubussista tuo ehkä pari euroa myyjälle. Itse myisin kirjoja, mutta kun postitus maksaa 4-10 euroa, niin kirjoista pitäisi pyytää ylihintaa.

Vierailija
4/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:38"]

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 02:15"]

En ymmärrä tätä hintavalitusta.

Jos yksi myyjä myy käytettyä lelua liian kalliilla, osta siltä joka myy halvemmalla.

Jos kaikki myyjät myy liian kalliilla, se on ihan käypä hinta ja valittajalla vaan ei ole varaa/haluaisi periaatteesta saada halvemmalla. Noloa valittajalle.

En itse myy huutiksessa halvalla enkä kalliilla. Käytetyn tavaran vien kirpparipöytään edullisin hinnoin, koska tarkoitus on päästä turhasta eroon. En silti tuomitse kalliilla hinnalla huutiksessa myyviä.

Huutiksessa ilmoittelu on ilmaista (joskus ainakin oli). Voisin itsekin kuvitella laittavani sinne myyntiin vähän arvokkaampaa hyväkuntoista tavaraa kokeilumielessä, että meniskö. Jos ei mene, niin on meillä kaapissa tilaa. Miksi sopivaksi katsomaani hintaa pitäisi laskea, vain siksi kun ostaja haluaa? Aina ei ole tarkoitus myydä turhaa roinaa, vaan se kalliimpi lelu voi olla vaan kokeilu. Saisko tällä ylimääräistä rahaa reissukassaan? Jos ei saa, säästän siskon lapsille.

[/quote]

Sepä se, kun noilla hinnoilla voin hyvin ostaa saman tavaran kaupasta uutena. Luulin, että käytetyn tavaran myynnissä idea on päästä siitä eroon eikä kokeilla kepillä jäätä, että maksaisiko joku nyt mun lapsen pureskelemasta tavarasta lähes saman kuin uutena. 

Itse asiassa olen jo pienestä kiertänyt vanhempien mukana antiikkiliikkeitä, osto- ja myyntikauppoja, jne. Mulla on varsin hyvä käsitys, mitä kannattaa mistäkin maksaa. Joku 80-luvun leikkiponi voi olla arvokaskin, mutta oikeasti, turha havitella jostain tusinaleluista tuollaisia hintoja. Vaikka sillä olisi leikitty kuinka vähän ja olisi kuinka kallis uutena, ei sillä enää ole kuin käyttöarvo. 

Mutta olen jo jonkun vuoden huomannut tämän trendin. Ihmiset on alkaneet retrobuumin myötä kuvitella, että mistä vaan maksetaan mitä vaan, kun se on käytetty. Käytetyn ostamisesta on mennyt idea.

[/quote]

No sitten ostaa uutena :)

Käytetylle tavaralle on jokaisella oma käyttö- ja hyötymistarkoitus. Saa niistä pyytää vaikka enemmän kuin uutena. Jos hyvin käy ja saa myytyä, kannatti. Jos ei saa myytyä, ainoa häviäjä on myyjä itse.

En vaan tajua, mitä se kellekkään kuuluu, millä hinnalla joku muu omia tavaroitaan myy. Ruoka ja lääkkeet on hyvä pitää valtionsääntelyllä kohtuudessa, mutta kaikesta ei-pakollisesta saa kukin pyytää ihan just sen minkä tahtoo. 

En edelleenkään ymmärrä, miksi yksityisen henkilön pitäisi luopua omista tavaroistaan jollain muulla kuin itse määrittämällään hinnalla. :D

Tarkennetaan nyt vielä kerran, että itse myyn kirpparilla halvalla omat tavarani, joista haluan eroon. Ei tulis mieleenkään valittaa, jos joku myy kirpparilla käytettyä tavaraa jonka haluan liian kalliilla. Jos hintaa on liikaa, en osta. Miksi siitä pitäisi jotenkin ärsyyntyä ja taivastella hintaa? Selittäkää.

Vierailija
5/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja sit jos ei mee kaupaks nii heitetää romut roskii ja voivotellaa

Vierailija
6/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa tässä vielä linkitettynä jotain ylihintaleluja hihiteltäväksi :D

Vierailija
7/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan naisia myymässä niitä, naiset on niin rahan ahneita että pitäis käytetystäkin saada uuden hinta.

Vierailija
8/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en nyt ala linkittää, mutta oli esim lelukoulu, jossa "varmaankin 98% osista tallessa". Varmaankin, niin. Hintapyyntö yli 100€ ja ilmoitettu, että Ovh 140€. Sitten oli lelubussi, josta pyydettiin 15€ ja todettiin, että kaupassa sama maksaa ainakin 39€. Niin, mutta niissä kaupan leluissa on varmasti kaikki osat eikä ole kulutettu. 

Minusta oikeat hinnatnoille olisi olleet 50€ ja ehkä 8€. Miksi ihmiset kuvittelevat, että heidän käytetyt tavaransa ovat jotain aarteita?

Muistan, kun kirpparilla joku pyysi käytetystä kahvinkeittimestä 99€. Uuden saa kaupasta 120€. Noissa hinnoissa menee ihan yli myyjän odotukse.  Ostan siis lelut kaupasta,  unohdan ajatuksen, että ei lisää krääsää maailmaan. 

Vierailija
9/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonetissä on aivan älyttömästi ammatikseen myyviä, enkä nyt puhu niistä jotka ovat rekisterissä.
Vaikea uskoa, että satunnaisesti myydään omia kamoja, kun kauppoja alkaa olla tuhansia.

Vierailija
10/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Käytä hintaehdotusta jos ei hinta miellytä. Minä ainaki maksan monesti ylihintaa huuto.netissä, jos löytyy jotain itselle kiinnostavaa tavaraa.

Vierailija
11/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:54"]

Tyhmä ei ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa. Käytä hintaehdotusta jos ei hinta miellytä. Minä ainaki maksan monesti ylihintaa huuto.netissä, jos löytyy jotain itselle kiinnostavaa tavaraa.

[/quote]

Sanoit itseäsi juuri tyhmäksi!

Vierailija
12/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tätä hintavalitusta.

Jos yksi myyjä myy käytettyä lelua liian kalliilla, osta siltä joka myy halvemmalla.

Jos kaikki myyjät myy liian kalliilla, se on ihan käypä hinta ja valittajalla vaan ei ole varaa/haluaisi periaatteesta saada halvemmalla. Noloa valittajalle.

En itse myy huutiksessa halvalla enkä kalliilla. Käytetyn tavaran vien kirpparipöytään edullisin hinnoin, koska tarkoitus on päästä turhasta eroon. En silti tuomitse kalliilla hinnalla huutiksessa myyviä.

Huutiksessa ilmoittelu on ilmaista (joskus ainakin oli). Voisin itsekin kuvitella laittavani sinne myyntiin vähän arvokkaampaa hyväkuntoista tavaraa kokeilumielessä, että meniskö. Jos ei mene, niin on meillä kaapissa tilaa. Miksi sopivaksi katsomaani hintaa pitäisi laskea, vain siksi kun ostaja haluaa? Aina ei ole tarkoitus myydä turhaa roinaa, vaan se kalliimpi lelu voi olla vaan kokeilu. Saisko tällä ylimääräistä rahaa reissukassaan? Jos ei saa, säästän siskon lapsille.

Vierailija
13/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meillä on ihan ihan omien tavaroiden myyntiä vaikka on jo tuhansia myyntejä takana. En myy ammatikseni enkä osta myyntiin. Ollaan myyty kaikki lastenvaatteet, vauva/taaperolelut, omat käyttämättömäkdi jääneet vaatteet, kirjoja jne huuto.netin kautta. Ja pyydän hintoja ehkä 1/6 tai 1/8 alkuperäisestä. Haluan vaineroon tavaroista, hota kertyy koko ajan lisää lasten kasvaessa. Osa menee lähes lähtöhinnalla, osa tarjouskaupalla ja osassa hinta nouse yllättävästi moninkertaiseksi. Kaikista myyntikohteista olen eroon päässyt.

Vierailija
14/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9: jos pyytää 50 % käytetyn hinnasta, niin miksi kukaan sitä maksaisi, kun sesongin ulkopuolella tai tarjouksista saa upouusia puoleen hintaan? Varsinkin näin tammikuussa. Vaikka olisi varaa, minä en maksa mistään käytetystä samaa hintaa, millä on mahdollista saada sama tavara uutena. 

Vierailija
15/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai tammikuu meni jo, mutta silti. Mä ostin aikoinaan lasten joululahjaelut jouluaattona ja silloin sai melkoisen halvalla. 

Vierailija
16/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun käyttäämälläni fb-kirppiksellä on yksi henkilö, jonka hintapyynnöt ovat aivan utopistisia. Monen monta kertaa on tehnyt mieli linkittää jonkun firman sivut, mistä samaa tavaraa saa uutena 5€ kallimpana. Yllättäen hän ei saa mitään myytyä, eikä opi..?

Vierailija
17/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti alennusmyynneistä tai ihan muuten vaan kaupasta saman tavaran saa HALVEMMALLA. Ostaisko mieluummin uuden, ehjän ja puhtaan halvemmalla vai vaikka vähän pinttyneen ja nukkaantuneen vaatteen samalla hinnalla + postikulut, tai maksaisko vielä vähän enemmän...

Vierailija
18/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn 5 hengen taloudesta kaiken mikä on turhaa. Myyntejä kertyy kyllä vuosien saatossa. Oon 6-7 vuotta myynyt kolmen lapsen vaatteet esim. Meillä urheillaan ja vaatteita on muutenkin paljon ja erilaisia. Eli ei siellä ammatiksi tarvi myydä että niitä tapahtumia kertyy. Yhdellä lapsellakln on vaatteita monia kymmeniä. Ulkohousuja, takkeja talveen ja väikauteen, kesävaatteita, juhlavaatteita, treenivaatteita, urheiluvälineitä, kouluvaatteita, kenkiä, turhia leluja jne

Vierailija
19/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 01:49"]

Huutonetissä on aivan älyttömästi ammatikseen myyviä, enkä nyt puhu niistä jotka ovat rekisterissä. Vaikea uskoa, että satunnaisesti myydään omia kamoja, kun kauppoja alkaa olla tuhansia.

[/quote]

Mulla on kauppoja jotain 600 kpl, mutta niistä omia ostoksia ehkäpä 400. Olen kova sieltä ostamaan. Myyntejä 200. Ja tämä 10 vuoden aikana. Et ei esim. tuhat palautetta tarkoita, että ne olisi kaikki myyntejä.

Vierailija
20/25 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä hankitte pakkausmateriaalit lähetystä varten?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän