Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te, joiden vanvenhemmat ovat teitä auttaneet taloudellisesti, olette selvinneet kun rahan tulo loppunut?

Vierailija
14.11.2021 |

Olen toki iloinen että minulla on ollut vanhempi joka on pystynyt minua tukemaan taloudellisesti ja auttanut toteuttamaan haaveita, pelastanut ulosotolta ym. Mutta samalla tämä nuoruudesta asti jatkunut taloudellinen tuki on tehnyt minut sellaiseksi etten osaa ottaa itse vastuuta mistään ja tehnyt minut ns.avuttomaksi, aina voinut luottaa että joku muu hoitaa tai pelastaa palkähästä. Joskushan se taloudellinen tuki loppuu ja minulla se on loppunut koska tämä auttava vanhempi on jo iäkäs ja perinnöt jaettu ja tuhlattu.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ottamalla vastuuta elämästäni ja itse tienaamillani rahoilla.

Vierailija
2/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en ole koskaan pitänyt itsestäänselvyytenä, että vanhemmat auttavat. Pyrin pärjäämään itse, ja suunnittelen rahankäyttöni tarkasti. Suuremmissa hankinnoissa vanhemmat ovat auttaneet, mutta ei olisi tullut mieleenkään heittää läskiksi ja olla opettelematta itse kantamaan vastuuta taloudesta vain, koska vanhemmat ovat takaporttina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies auttaa nyt kuluissa.

Vierailija
4/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella hyvin. Oikeastaan olisin pärjännyt itse myös nuorempana, mutta oli kiva larpata köyhää opiskelijaa vanhemmille ja saada vähän diskorahaa säännöllisin väliajoin :D

Vierailija
5/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No problem.

Sain taloudellista apua nimenomaan sitä varten, että olisin sen avulla hyvässä asemassa aikanaan elättääkseni itseni ja minusta vuorollaan riippuvaiset ihmiset. En näe, miten tämä olisi voinut johtaa aapeen kuvaamaan passivoitumiseen. Påinvastoin.

Vierailija
6/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua tuettiin taloudellisesti opiskeluaikana kun tulot oli niin pienet. Ihan hyvin olen raha-asiani hoitanut kun taloudellinen tuki loppui.

Vierailija
7/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat ovat auttaneet minua, eivät säännöllisesti mutta hyvin paljon. Ensimmäisen asunnon sain heiltä jo alaikäisenä. Hyvin olen oppinut pärjämään omillani. Olen opiskellut. Minulla on hyvä työ ja palkka. Tulen toimeen myös vähällä, sillä vanhempani opettivat minulle jo pienenä säästämisen ja järkevän rahankäytön opit. En tee hankintoja hetken päähänpistosta, vaan harkitsen, onko asia oikeasti tarvitsemani ja omiin tarpeisiisi sopiva. Moni turha hankinta jää näin tekemättä eikä hankintoja tarvitse jättää tekemättä sen vuoksi, ettei niihin olisi varaa.

Vierailija
8/8 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmat auttoivat minua hieman silloin kun elin opintotuella. Sen jälkeen menin töihin ja aloin saamaan kuukausipalkkaa, enkä enää ole ottanut taloudellista apua vastaan vanhemmilta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän