Onko 37.1 asteen ruumiinlämpö kuumetta
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:17"]Olo voi tuntua joillakin ihmisiltä tuollakin lämpötilalla huonolta, mutta ihmisen terveyden kannalta hengenvaarallisen korkea kuume on vasta yli 41 astetta. [/quote] Näin. Ja kunnon kuume esim bakteeritulehduksessa on aina yli 38 astetta. Aikamoista itsensä kuulostelua saa harjoittaa jos reagoi jo tuohon lämmönnoisuun niin että normaali elämä käy mahdottomaksi.
[/quote]
Mitäs vittua se sua kaivelee, jos joku onkin matalammilla lämmöillä puolikuollut?
Oikeesti, sulleko pitäis ny sädekehä antaa kun kestät lämpöä/kuumetta paremmin?
Me kaikki ollaan _yksilöitä_, muista se.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:19"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:17"]Olo voi tuntua joillakin ihmisiltä tuollakin lämpötilalla huonolta, mutta ihmisen terveyden kannalta hengenvaarallisen korkea kuume on vasta yli 41 astetta. [/quote] Näin. Ja kunnon kuume esim bakteeritulehduksessa on aina yli 38 astetta. Aikamoista itsensä kuulostelua saa harjoittaa jos reagoi jo tuohon lämmönnoisuun niin että normaali elämä käy mahdottomaksi.
[/quote]
Mitäs vittua se sua kaivelee, jos joku onkin matalammilla lämmöillä puolikuollut?
Oikeesti, sulleko pitäis ny sädekehä antaa kun kestät lämpöä/kuumetta paremmin?
Me kaikki ollaan _yksilöitä_, muista se.
[/quote]
No vain AV:llä olen törmännyt tähän että heti kun lämpö nousee yli 37 niin ollaan reporankana.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:17"]Olo voi tuntua joillakin ihmisiltä tuollakin lämpötilalla huonolta, mutta ihmisen terveyden kannalta hengenvaarallisen korkea kuume on vasta yli 41 astetta.
[/quote]
Näin. Ja kunnon kuume esim bakteeritulehduksessa on aina yli 38 astetta. Aikamoista itsensä kuulostelua saa harjoittaa jos reagoi jo tuohon lämmönnoisuun niin että normaali elämä käy mahdottomaksi.
[/quote]
eli pitäisi mennä töihin, kun päässä jyskyttää, lihaksiin sattuu, pää on täynnä räkää ja pystyssä ei pysy, koska on vain vähän lämpöä?
[/quote]
Ei, vaan ne on sitten ne muut oireet jotka ovat se sairaus, ei se lämpö. Eli siis pelkkä 37.1 lämpö ei riitä sairaudeksi. Miten yksinkertainen voi olla?
[/quote]
no juurihan sanottiin, että jos lämpöä on vain 37.1 niin melkoista itsetutkiskelua täytyy tehdä, jos silloin on huono olo.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:35"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:29"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:17"]Olo voi tuntua joillakin ihmisiltä tuollakin lämpötilalla huonolta, mutta ihmisen terveyden kannalta hengenvaarallisen korkea kuume on vasta yli 41 astetta.
[/quote]
Näin. Ja kunnon kuume esim bakteeritulehduksessa on aina yli 38 astetta. Aikamoista itsensä kuulostelua saa harjoittaa jos reagoi jo tuohon lämmönnoisuun niin että normaali elämä käy mahdottomaksi.
[/quote]
eli pitäisi mennä töihin, kun päässä jyskyttää, lihaksiin sattuu, pää on täynnä räkää ja pystyssä ei pysy, koska on vain vähän lämpöä?
[/quote]
Ei, vaan ne on sitten ne muut oireet jotka ovat se sairaus, ei se lämpö. Eli siis pelkkä 37.1 lämpö ei riitä sairaudeksi. Miten yksinkertainen voi olla?
[/quote]
no juurihan sanottiin, että jos lämpöä on vain 37.1 niin melkoista itsetutkiskelua täytyy tehdä, jos silloin on huono olo.
[/quote]
Ei, vaan että jos pelkkä tuon lämmönnousu saa olon huonoksi, saa olla aika herkkä tutkiskelemaan itseään... On paljon sairauksia joissa ei ole ollenkaan kuumetta oireena, mutta jotka silti ovat hyvin vakavia. Jotain sisälukutaitoa...
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:28"]
Kyllä mulle on ala-asteella opetettu, että yli 37 on kuumetta. Ja ainakin tuollainen ruumiinlämpö on merkki siitä, että elimistössä ei ole nyt kaikki kohdallaan ja se kaipaa lepoa.
[/quote]
Sairaanhoitajakoulussa sen sijaan opetettiin, että kuumetta on vasta, kun lämpö ylittää 37,5. 37-37,4 on vasta lämpöä, ei kuumetta. Oireenmukainen hoito.
Mulla on kanssa alhanen ruumiinlämpö ihan luonnostaan. Normaalilämpö kainalosta mitattuna 35.5-36.2. Olen todella kipeä jo 37.1 lämmöllä. Mutta ei se kuume ole se sairaus, vain oire sairaudesta. Kuumetta ei pitäisi kytätä kun miettii työkuntoa, ainoastaan omaa oloa.
Minulle se olisi pientä lämpöä, kun normaali lämpötilani on siinä 35,5 tienoilla. Kuumetta tuo ei ole, mutta lämpöä kyllä.
Korvalääkäri sanoi, että jos yli 37, niin ei kouluun. Tätä aina noudatamme.
Noh. Mulla on nyt lämpö 37,2 enkä ole mitenkään kuumeisen oloinen. Olen kyllä vähäsen väsynyt, sellainen nuutunut.
Jos mulla olisi lihassärkyä, nuhaa ja kurkkukipua, olisin ihan onnettomassa kunnossa, ainakin aiemmin on ollut niin. Mutta ei näemmä pelkkä tuo lämpötila siis tee sairaaksi.
Kyseessä leikkauksen jälkeinen tulehdus, antibiootit on.
Mulla oli joskus alilämpöä ja todella kamala olo. Oma olo sen kertoo, oletko esim. työkykyinen. Kukaan ei toisen oloa voi tietää saatika arvioida.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:48"]Mulla oli joskus alilämpöä ja todella kamala olo. Oma olo sen kertoo, oletko esim. työkykyinen. Kukaan ei toisen oloa voi tietää saatika arvioida.
[/quote]
Kysyttiinkö tätä? Ei, vaikka moni näyttää niin luulevan. Kysyttiin, onko 37,1 kuumetta. Se ei määritelmällisesti sitä ole, vaikka sulla olisi minkälainen olo. Ne on sitten ne muut oireet joiden takia olet sairas, jos olet.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:48"]Mulla oli joskus alilämpöä ja todella kamala olo. Oma olo sen kertoo, oletko esim. työkykyinen. Kukaan ei toisen oloa voi tietää saatika arvioida.
[/quote]
Kysyttiinkö tätä? Ei, vaikka moni näyttää niin luulevan. Kysyttiin, onko 37,1 kuumetta. Se ei määritelmällisesti sitä ole, vaikka sulla olisi minkälainen olo. Ne on sitten ne muut oireet joiden takia olet sairas, jos olet.
[/quote]
Mutta niinpä vain kommentoin... on myös olemassa tulehduksesta johtuvaa lämpöilyä eikä oireina ole muuta
Ihmiset ovat erilaisia. Mulle tulee tuollaisesta lämmöstä jo niin kylmä, että on nukuttava yövaatteiden, aamutakin, peiton ja päiväpeiton kanssa.
Intissä kuumeen raja oli yksiselitteisesti 37.
Minulla alkaa mennä kylmiä väreitä ja tulee kuumeinen olo heti ruumiinlämmön noustess yli tuon.
Se on yksilöllistä. 37 astetta on keskiverto normaalista lämmöstä mutta voi heittää asteen puoltoista sen allekkin
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:26"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 22:17"]Olo voi tuntua joillakin ihmisiltä tuollakin lämpötilalla huonolta, mutta ihmisen terveyden kannalta hengenvaarallisen korkea kuume on vasta yli 41 astetta.
[/quote]
[/quote]
[/quote]