Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omakotitalon myyminen tuottaa pelkkää riitaa puolison kanssa.

Vierailija
14.11.2021 |

Asia, mistä meille tulee riitaa koko ajan puolison kanssa on talon myyminen.
Talo laitetaan myyntiin alkuvuodesta.
Minä haluan välittäjän, mies ei.
Haluaisin ostaa valmiin talon, mies puolestaan rakentaa talon.

Minä voisin puolestani asua hetken vuokralla talon myymisen jälkeen. Kun tuskin uutta seuravaa taloa ei ole vielä löytynyt, minne voisimme muuttaa.
Puoliso haluaisi heti alkaa rakentamaan taloa, mutta asuisi ennemmin vaikka vanhempiensa nurkissa. Kunhan ei joudu maksamaan vuokraa.

Näitä eroavaisuuksia voisi listata loputtomiin, niin paljon erimielisyyttä . Lopullista suunnitelmaa ei olla päätetty vielä.
Olemme lapsiperhe, kotona neljä lasta. 1v, 3 v, 6v ja 8 v.

Onko muilla talon myymisessä ollut paljon erimielisyyttä ja mihin lopputulokseen olette lopulta päätynyt.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että nelilapsinen perhe muuttaisi vanhempien tai kenenkään nurkkiin. Tarvitsette oman kodin, tietenkin. Väliaikainen voi hyvin olla vuokrallakin.

Ja mies ei voi ruveta rakentamaan jos sinä et suostu. Kuka huolehtisi rakennusprojektin ajan lapsista?

Vierailija
2/6 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asioissa on puolensa. Asioista on mahdoton keskustella ja sopia, jos vain riitelette. Mistä riitelyn alku johtuu? Ettekö osaa kuunnella toista / perustella omaa kantaanne / joku muu syy?

Asuntokaupassa on niin monta muuttavaa tekijää, ettei päätöksiä voi tehdä ilman perusteellista keskustelua ja tilanteen kartoitusta. Ehkä teidän kannattaisi aloittaa vain listaamalla asioita, plussia ja miinuksia ylös, ja pyrkiä kartoittamaan tilanne aluksi ilman mitään odotuksia tai ennakkokäsityksiä. Sen jälkeen on helpompi aloittaa keskutelu ja sopivimman / järkevimmän vaihtoehdon valinta.

Vierailija
4/6 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talo ei mene välttämättä heti kaupaksi. Toki voi mennä jo ensiesittelyllä!

Ei tuollaisen poppoon kanssa voi toisten nurkkiin mennä. Kuten ajattelitkin, että väliaikaisesti vuokralle.

Itse myin kerrostaloasuntoni itse, ilman välittäjää, vaikka välittäjät kovasti tunkivat mukaan…

Nyt olen asunut vuokralla, kunnes oma talo valmistuu.

En olisi itse yksinkään viitsinyt mennä toisten nurkkiin näin pitkäksi ajaksi…

Sinkkunainen

Vierailija
5/6 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talon rakentaminen voi kestää vuositolkulla, meinasiko mies että kuusihenkinen perhe asuu heidän vanhemmillaan pari vuotta 🤦🏼‍♀️

Vierailija
6/6 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eka talossa tehtiin virhe. Laitettiin myyntiin ennen kun oli uutta kämppää tiedossa. Tottakait ostaja haluaa pikaisesti muuttaa. Tuli tupla muutto. Eka vuokralle ja sitten vähän myöhemmin omaan.