Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako pk-seudulle enää muuttaa takaisin?

Vierailija
14.11.2021 |

Muutin lasten kanssa vuosi sitten pohjoiseen. Elämä rullaa ihan kivasti. Lapset käy koulua Ruotsissa, itsellä hyväpalkkainen ja helppo työ. Ei pk-seudun ongelmia. MUTTA. Lapsilla ei ole kavereita, liikkuminen on vaikeaa, elämä on turvallista mutta tylsää. Lapset kaipaavat vireää kaupunkiympäristöä. Itse olen kahden vaiheilla. Työt jatkuu vielä jonkin aikaa joten kiire ei vielä ole päättää.

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohan hkissäkin luontoa järjetön määrä, jopa peltoaukeaa esim Viikki.

Vierailija
42/49 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin muuttaa pääkaupunkiin. Minusta siellä mukava käydä ja viihdyn kivasti siellä. Mukavaa kun paljon populaatiota niin hukkuu väen sekaan.

Sinkku M50

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väittäisin, että Kuopio on sellainen iso kaupunki Suomessa, jossa on helppo tutustua lupsakoihin savolaisiin.

Kertoisitko lisää Kuopion hyvistä ja huonoista puolista?

Olen eri henkilö mutta entinen kuopiolainen. Kaupunki on sopivan kokoinen, savolaiset mukavia kun opit ymmärtämään savolaista luonnetta ja puhetyyliä. Kaupunki on myös hyvin suunniteltu eli minnekään ei ole liian pitkä matka, asunnot ovat kohtuuhintaisia jos et tahdo ihan keskustasta välttämättä. Töihin on mahdoton päästä jos ei ole suhteita ennestään tai työnantajalla älytön pula työntekijöistä. Sen takia muutinkin itse Etelä-Suomeen ja töitä on riittänyt.

Minkälainen on savolainen luonne? Ilmeisesti pk-seudulta tulevilla ei mitään mahdollisuutta työllistyä, kun ovat vääränlaisia, ns. ”Helsingin herroja”?

Vierailija
44/49 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsesi ilmeisesti osaavat ruotsia, miksette saman tien muuta Tukholmaan? Helsinki on kymmenen vuotta jäljessä Stokiksen meiningistä. Saatte moninkertaisesti enemmän pöhinää elämäänne kuin Helsingissä.

Malmö tai Göteborg olisivat vielä kehittyneempiä tuolla saralla.

Vierailija
45/49 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan muutettu pois Espoosta, töissä käytiin Helsingissä. Muutettiin 300 km pohjoisempaan ja stressitaso laski. Samalla nousi myös elintaso kun asunnot niin paljon halvempia.

Vierailija
46/49 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me muutettiin. Paljon paremmat palvelut on!

Gluteenitontakin ruokaa saa kaupasta ihan eri tavalla.

Vierailija
47/49 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuin lapsuuteni maalla, kaverit eivät päässeet meille ikinä, kun oli liian kaukana keskustasta. Vihasin sitä pellonreunaa koko nuoruuteni. Muutin Helsinkiin kun olin 19 ja tulin opiskelemaan. En ikinä lähtisi täältä muualle Suomeen.

MIssäköhän asuit suomessa?

Mitä merkitystä sillä on? Pellonreunat ovat tismalleen samanlaisia kaikkialla Suomessa. Tärkeintä on, että en asunut Helsingin keskustassa, missä asun nykyisin ja rakastan asua täällä. Täällä on kaikkea, myös ne kaverit tulevat tänne ihan mielellään. Eikä tarvitse edes kuskailla, kun ratikkapysäkki on ulko-oven edessä.

Aidot pellonreunat on just paras paikka maailmassa, pitkäistyisin kuoliaaksi jossakin betonikopissa asfalttipellolla.

En voi sietää jatkuvaa melua.

Niin no, minä viihdyn. On iso asunto, jossa elellä. Ulos kun menee pääsee kaikkiin suuntiin, pellonreunassa on yleensä vain yksi tie. Lähietäisyydellä on harrastustarjotaa vaikka miten, uimahalliin 10min, jäähalliin 20min, kirjastoon 5min jne. Pellonreunassa ei ole mitään.  Täällä Stadissa ei autoakaan tarvitse mihinkään. Ei mulla ole edes ajokorttiakaan. 

Vierailija
48/49 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pakottava tarve muuttaa kaupunkiin, miksi pk-seudulle, jossa ylitiheä asutus, asuminen kallista, yhteisöllinen elämä rapautunutta, tieliikenne ruuhkaista ja esim. luonnontilainen luonto kaukana? Onhan Suomessa muitakin ja paljon viihtyisämpiä kaupunkeja kuin Helsinki, Vantaa ja Espoo.

Et ole tainnut esmes Espoossa ikinä käydä, sen verran puutaheinää on tekstisi. Meillä ei juuri ruuhkia ole, metsäiselle lenkille pääsee parin sadan metrin päästä kotiovelta ja luontoa kyllä täällä riittää ihan merkittävän paljon, sitä luonnontilaistakin.

Hassua, viime päivinä taas on hehkutettu miten pääkaupunkiseudun vilinä ahdistaa ja rauha löydetty Lapista. Ja näitä poismuuttajia on paljon.

Vierailija
49/49 |
16.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei missään tapauksessa kannata asua pk-seudulla ellei ole aivan pakko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi