Hyvä sipsin korvike?
Tekisi älyttömästi mieli sipsejä ja dippikastiketta, mutta oon raskaana enkä halua syödä sipsejä. Oliskohan jotain terveellisempää korviketta? Ootteko syöny niitä ruisnachoja, ovatko hyviä? Varmaan ainakin parempi vaihtoehto kuin sipsit...
Kommentit (9)
Minulla on mielitekojen tullessa auttanut kun olen syönyt ihan kunnon ruokaa. Yleensä noita kaikenmaailman mielitekoja kun tulee juuri nälkäisenä ja vatsan ollessa täynnä ei niitä sipsejä tai korvikkeitakaan pystyisi edes syömään :).
Voisin myös kokeilla jtn kurkun ja porkkanan dippailua, tai mahdollisimman suolattomien maissilastujen. Ruisnachojen uskon olevan melko suolaisia, vaihtaisin ne ihan varrasnäkkäriin/palttoonappeihin.
Lantuista tulee hyvät sipsit, jos vaan jaksaa väkertää. Ensin ohkasiksi siivuiksi ja sitten keität rasvassa. Näitä voi syödä ihan hyvällä omallatunnolla!
Jos haluat überterveellistä, niin mausta lehtikaali jollain dipillä ja kuivaa kasvikuivurissa. Tämä on rasvaton ja maukas rouskuteltava.
Ruisnachot on kyl ihan älyttömän hyviä :) Ja ruisnapit ja hapankorppu. Olen kovan leivän suurkuluttaja, enkä ole edes raskaana :D
Nyt googletellessa sipsin korvikkeita löysin tämän keskustelun. En kyllä tajua, miten itse rasvassa lillutetut perunan palat ovat muka terveellisempiä kuin kaupassa ostetut rasvassa lillutetut perunan palat?
Vierailija kirjoitti:
Nyt googletellessa sipsin korvikkeita löysin tämän keskustelun. En kyllä tajua, miten itse rasvassa lillutetut perunan palat ovat muka terveellisempiä kuin kaupassa ostetut rasvassa lillutetut perunan palat?
On eri asia ostaa palmuöljyssä paistettuja sipsejä tai mausteseos on epäterveellisempi vaikka pippuriin.
Ehkä äidin pitäisi syödä sitä mitä mieli tekee, koska muuten se sikiökin ohjelmoi ahdistus/stressi/masennusgeenit päälle? Sipsien syöminen ei ole millään tavalla vaarallista, jos sitä tekee raskauden aikana silloin tällöin. Sipseissä on noin kolme ainesosaa, joka on ok. Mikäli syöt vaikkapa ruskeaa kastiketta työpaikkaruokalassa, on siinä noin 50 erilaista "myrkkyä" sikiöllesi "nautittavaksi". Eli voisi väittää, että työpaikkaruokalan käyttämä ruskea kastike on todella paljon vaarallisempaa kuin sipsit.
On ne hyviä . :) Ja miksi et tekisi itse sipsejä? Ovat ainakin terveellisiä...
Peset pari perunaa, leikkaat juustohöylällä ohuiksi siivuiksi -> leivinpaperille, päälle vähän oliiviöljyä (itse laitan ensin purkkiin ja öljyisin sormin "lääppäilen" niitä siivuja. Sitten vähän herbamarea niskaan ja ehkä jotain mausteita jos tykkäät. Uuniin 150 astetta noin 10 min. (seuraa, ettei pääse palamaan). Tosi helppoa ja kermaviilidipin kanssa minusta ihan yhtä hyviä kuin esim. kartanon perunalastut.