Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aamusydämmellä tänään, synnytyksen jälkeisestä masennuksesta

Vierailija
01.02.2015 |

Oli hyvä jakso. Muistot palasivat mieleen, millaista se vauva-aika pahimmilaan oli ja miltä se tuntui. Läheiset eivät auttaneet eivätkä ymmärtäneet. Itse tajusin viimein hakea apua. Läheiseni eivät halunneet, että haen apua ja leimaudun "hulluksi". Ongelmaa tuotti myös se, että sekä äitini että mieheni vaativat ja painostivat minua, että en puhuisi heistä mitään terapiassa enkä saisi käydä läpi suhdettani heihin. Jouduin joka käynnin jälkeen riitelemään asiasta mieheni kanssa.

Edelleen olemme yhdessä, mies käyttää "aseena" tuota masennustani ja aina kun ei saa minua pidettyä omassa hallinnassaan, ottaa esille sen, että olin silloin päästä niin sairas, että piti oikein mielenterveystoimistossa käydä ja vielä lääkkeitäkin syödä. Ja sairas olen hänen mielestä vieläkin. Kerään voimavaroja siihen, että jaksaisin viedä eroprosessin läpi..

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh. Ikävää, että sinulla on noin hölmösti suhtautuvia läheisiä. Voimia sinulle!

Vierailija
2/3 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat voimia eroon. Tuollaiset läheiset sairastuttavat kenet tahansa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä en ole koskaan ymmärtänyt, että miksi lähipiiri kyseenalaistaa juuri äidiksi tulleen kaikki teot. Kaikki on "huonoa", liikaa vieressä nukuttaminen, liikaa sylissä pitäminen, imetys ei onnistu, lapsi ei heti 1 v opi potalle, siis paljon asioita, joista ei edes pitäisi tuntea syyllisyyttä, eikä varmaan tuntisikaan, ellei joku korvan juuressa hokisi koko aikaa, että "teet väärin".

Tuossa ohjelmassa minusta oli kyllä huippu se, kun toinen äideistä kertoi, että neuvolassa oli joku usean lapsen äiti tullut arvostelemaan suoraan sitä, kun hän antoi pullosta maitoa. Että kuinka nuoret niin helposti luovuttaa, kun imetys ei heti onnistu.

Itselleni muistettiin hyvin useasti kertoa usemmalta taholta, että lapsestani tulee tosi sairas, kun se ei saa rintamaitoa. Ja yritän vain päästä helpolla, kun annan pullosta. Helppoahan se olikin yökauden keitellä pulloja ja lämmitellä maitoa niissä, yöunet kaikkosivat...

Hyvä ohjelma ja hienoa, että äidit voivat antaa vertaistukea muille ja puhuvat ääneen asioista, jotka ovat melkoinen tabu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kolme