Tätipukeutumisketju... Mitenhän 4-kymppinen täti-ihminen SAA pukeutua?
Kun kiellettyä on se, ja tämä ja tuo :)
Piti laittaa ihan oma ketju tälle kun vanha ei jaksa vanhaa ketjua lukea kokonaan
Kommentit (21)
Saat pukeutua miten haluat ja olla välittämättä muiden mielipiteistä.
Se riippuu ihan täysin siitä, että millaiset muodot tällä täti-ihmisellä on.
Saa pukeutua kuin 2-kymppinen jos muodot ovat sen mukaisia.
Esim. korsossa hyppelehti rappusissa vastaan juna-asemalla tuollainen 120kg tonnikeiju napapaidassa ja näky oli komea läskien pomppiessa puolelta toiselle..
Siis ketjun mukaan täti ei saa olla liian nuorekas, et saa käyttää desigualia, et saa käyttää marimekkoa, ei bleisereitä, et paksuihin jalkoihin pillifarkkuja, bootcut farkut on pois muodista jne. Hiukset ei saa olla lyhyet ja pitkät hiukset täti-ihmisellä on turn-off :) ymym.
Että millaisissa vaatteissa sitä "uskaltautuisi" pihalle?
Ja juu, pidän itse juuri sellaisia vaatteita kun hyvittaa, mutta noin niin kun mielenkiinnosta?
ap
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:09"]
Täh? Mikä on kiellettyä?
[/quote]
Vääränkokoiset ja läpinäkyvät vaatteet on kiellettyjä, jälkimmäinen erityisesti työpaikalla, jossa on tarkoitus pukeutua asiallisesti. Samat säännöt koskevat nuorempiakin, mutta nuorilla mokat menee vielä iän piikkiin, nelikymppisen pitäisi jo tajuta.
Omaa pukeutumistani en ole ajatellut muuttaa ensi vuonna, vaikka tulee 40 täyteen ja olen moninkertainen täti kirjaimellisesti. Pukeudun niin, että on hyvä olla vaatteissa eikä palele tai tule kuuma. "virallisten" täti-merkkien vaatteita en aio ostaa kaappeja täyteen, vaikka jossain vaiheessa kai pitää hankkia joku Gudrun Sjöden ihan täti-uskottavuuden saavuttamiseksi. Marimekot jääköön edelleen kauppaan, niissä ei ole kotoinen olo. Ap voi myös pukeutua ihan oman mielensä ja makunsa mukaan, alussa mainitut kielletyt mokat välttäen.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:11"]
[/quote]Missä lakikirjassa noin lukee?
Onneksi täti-ihmien ei ole enää kuin pissis, että pitää hyväksyttää vaattensa muilla ihmisillä!
[/quote]
Jees, löydän hyvinistuvia vaatteita vain nuorisomallistoista. 175cm/52kg/40v
40-vuotiaalla toivoisi olevan sen verran harkintakykyä, että on löytänyt oman itselleen sopivan tyylin ja pukeutuu siihen.
Pakko myöntää, että vaalenpunainen minihame, vaalea pikkutoppi, blingbling pikkutakki ja blondattu pitkä tukka, helmuäishuulikiiltoa jo viittäkymppiä lähestyvällä saa minut vähän aina hämmentymään. No hän vissiin on onnellinen pukeutuessaan noin.
Minä nelikymppinen oon ainakin jo siinä iässä että tiedän mikä mulle sopii ja mikä ei. Nuorisomuodin "kuumimmat" jätän suosiolla nuoremmille, mulle sopii sellainen simppeli tyyli, kapeat farkut, topit, neuleet, saappaat, melko niukkalinjaiset villakangastakit, huivit, mekot jne. Osa vaatteista löytyy halvemmista jopa ns nuorisoketjuista, osa vähän kalliimmista, Vilalta, desigualilta, espritiltä ym. Gudrun Sjögreniltä aion hankkia vaatteet sitten mummompana, kun kroppa ei enää näitä vaatteita "kestä". Yhdistän ne vaatteet sinne äitini eli 60 v+ ikäluokkaan, vaikka äitinikään ei kyllä vielä niitä käytä, on myös sporttinen ja hoikassa kunnossa.
Mä käytän strechfarkkuja, trikoita ja puuvillaneuleita, n. 3 cm korkoja lähes kaikissa kengissä. Muut saa olla mitä mieltä tahansa, mutta näin pukeudun. Takit on käytännön syistä vähän polven yläpuolelle, roiskevedenpitäviä, ja myssyt on mitä nyt sattuu löytymään tai millaisen satun neulomaan. Nahkahanskat tai -rukkaset, jälkimmäiset kovalla pakkasella. Tämä on sellainen vaatetus, missä voin kävellä reilun 2 km työmatkani ja voin olla myös töissä. Vain kengät on töissä erikseen ja ne ovat mukavat sandaalit, joissa on vähän korkoa. Mulla jalat hikoaa sisällä umpikengissä.
Onneksi mummoiässä ei ole sääntöjä. Kiitos tuosta desigual-vinkistä.
t. pitkätukkainen mummo
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:11"]Se riippuu ihan täysin siitä, että millaiset muodot tällä täti-ihmisellä on.
[/quote] Wohoo! Olin 19-21 vuotiaana ihan yhtä läski kun nyt 42- vuotiaana, saan siis pukea mitä ikinä haluan. Olen nyt ja olin silloin noin 85-kiloinen, ikävuodet 23-36 vietin 60-kiloisena.
Minä, viisikymppinen, pukeudun säällä kuin säällä tällä lailla: http://www.polyvore.com/rose_keeping_up_appearances/set?id=17748359 - tulee niin tyttömäinen olo!
Onneksi keski-ikäisenä muiden ihmisten mielipiteillä ei ole väliä. Koskee muitakin asioita kuin pukeutumista.
Kuten edellisessäkin viestiketjussa, tässäkin on varmasti yhtä monta vastausta kuin vastaajia. Ja sama pätee muuallakin: jokaisella on oma mielipiteensä, mutta tosielämässä vain urpot jaksavat paheksua toisten pukeutumista, jos pukeutuminen ei loukkaa muita. Eli tilanteeseen sopiva pukeutuminen ja jokainen noudattakoon omaa tyylitajuaan. Töissä ja tilaisuuksissa noudatetaan asiallisuutta.
Mummollekin käy pitkät hiukset, kunhan ne ei ole ohueksi kulahtanut pehko tai joku lisäkehärdelli. Ihmetyttää, mikä vimma on värjätä mustiksi iästä riippumatta, kun aivan varmasti tietää, että alkuperäinen väri ei ole lähelläkään pikimustaa. Mielellään kyllä jotenkin kiinni pidettynä ainakin töissä, vapaa-aikana sitten voi irrotella vapaasti. Pitkä polkka käy hyvin monelle, myös vanhemmalle leidille. Pitkät hiukset vanhentaa, kun kasvon piirteet rupeat valumaan, vaikka täällä toisin väitetään. Mutta hiusten ylösnostaminen saa ilmeen pirteämmäksi.
Vaatteista: itse viihdyn siisteissä 'casual' perusvaatteissa: tummat farkut, trikoopaita ja neuletakki. Äärettömän tylsää, varmasti, mutta kiva pitää töissä ja neuletakki peittää katoamassa olevan vyötärön. Talvella tummia säyvjä, kesällä vaaleampia ja pastelleja. Ei missään nimessä desigualtyyppisiä kuviointia.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:32"]
[/quote]Missä lakikirjassa noin lukee?
[/quote]
No jos tietentahtoen haluaa tehdä itsestään naurettavan pellen julkisilla paikoilla, niin siitä vaan sitten.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 10:43"]
40-vuotiaalla toivoisi olevan sen verran harkintakykyä, että on löytänyt oman itselleen sopivan tyylin ja pukeutuu siihen.
[/quote]
Veikkaan, että aika monella kroppa alkaa muuttua tuossa iässä, joten oma (entinen) tyyli ei ehkä näytä samalta päällä kuin ennen. Toisaalta minusta on ihan ok, että 4-kymppisen tyyli on erilainen kuin nuoremman, joten miksi se olisi pitänyt edes löytää aiemmin?
Ja nyt ei tarvitse tulla joukolla kirjoittamaan, että olette kaikki ihan saman mallisia ja kokoisia kuin teini-ikäisinä :). Puhun tässä tavallisista ihmisistä, en av-mammoista.
Täh? Mikä on kiellettyä?