Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Munasarjakysta / syövän pelko

Vierailija
01.02.2015 |

Minulla löytyi jo syyskuussa noin 3-4 cm kokoinen kysta ultrasssa Femedassa. Lääkärin mukaan ei vaatinut seurantaa ja hyvälaatuinen. Kävin nyt kuitenkin viime viikolla gynekologilla vähän muiden vaivojen takia ja kysta oli kasvanut jo 6 cm kokoiseksi ja se oli kaksilokeroinen. Ultraaja oli Bruno Cacciatore. Hän tutki virtaukset ja sanoi, että seuranta 6 kk kuluttua riittää. Hän oli aivan varma, että kysta oli edelleen hyvänlaatuinen. Olen kuitenkin aivan romuna. Pelkään syöpää aivan kauheasti. Onko kukaan poistanut kystaa yksityisesti? Yritän rauhoitella itseäni, ehkä lääkäri olisi lähettänyt lisätutkimuksiin jos aihetta olisi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että rutiinitarkastuksessa löytyi monilokeroinen kysta, ja päätettiin tehdä seurantatarkastus parin kuukauden päähän. Siellä kysta oli kasvanut edelleen. Sain lähetteen naistenklinikalle, missä Cacciatore ultrasi sen ja huomasi virtaukset, ja oli sitä mieltä että kyseessä on borderline-tapaus. Tuosta ei mennyt enää kauaa leikkaukseen. Munasarja poistettiin, ja kysta paljastui hyvänlaatuiseksi. Oli aika ahdistavat muutama kuukausi, onneksi loppu oli hyvä.

Vierailija
22/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi kystat on ilmeisen yleisiä, tuskin aihetta huoleen...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlainen tarina: Eli useitakin hyvälaatuisia kystia. Lievien kipujen takia menin gynelle ja ultrattiin. Ilmeisesti muoto oli tasainen ja siitä päätellen hyvälaatuinen tai hyvälaatuisia ovat. Varmuudenvuoksi kuitenkin teetti tuon verikokeenkin ja sen arvo hyvä. Mulla hormonikierukka myös auttanut kipuihin kun ilmeisesti estää ovulaation ja uusien kystien todennäköisyys pienenee. Ilmeisesti siis kypsyvä munarakkula ei aina puhkeakaan vaan alkaa kerätä nestettä ja tekee kystan.

Vierailija
24/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin myös tänään yksityisellä lääkärillä, oikeassa munasarjassa 4cm kokoinen kysta. Ja minullakin kontrolli tästä syyskuussa! Hyvänlaatuisena piti tätä, mutta joka tapauksessa tilanne tarkistetaan 2kk:n kuluttua.

Välillä kysta vaivaa, välillä ei. Tuntuu kireydeltä oikealla puolella sekä ajoittain vihloo, erityisesti ponnisteltaessa tms.

Vierailija
25/25 |
20.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki ole kultaa mikä kiiltää ! Saattaa kuulostaa  pahalta mutta kystat on yleisiä myös rinnoissa eikä ne aina ole syöpää, mutta tutkia kannattaa. Varmaan olisi gyne sanonut jos epäilisi jotain pahaa ! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä