Ettekö te kahden minuutin suihkuja ottavat käytä ollenkaan pesuaineita?
Vai miten oikein huiskitte noin nopealla tahdilla? Melkein 10 min menee minulla, jos haluan peseytyä.
Kommentit (64)
Ihan hupimielessä, jos tulee se minuuttitaksa, niin voisikohan käyttää retkisuihkua, johon lisää sopivan määrän vettä etukäteen? Tuokin lupaa pari suihkukertaa 20 litralla.
https://www.matkavaruste.fi/fi/p88525-high-peak-20l-retkisuihku-4001690…
Jos kohdistaa vähäisemmänkin suihkuvirran tarkkaan, niin se huhtelee yllättävän hyvin.
Ennenwanhaan ihmiset peseytyivät pesuvadin avulla. 10 litraa vettä riitti hyvin hygienian hoitoon.
Mummolassa tosiaan saunassa pestiin eli saippuoitiin ensin palasaippualla ja sitten vadista heitettiin kauhalla vettä päälle. Tuli vinkuvan puhdasta.
Itse olen tällainen minuuttisuihkuttelija. Käyn päivittäin suihkussa, mutta en käytä ollenkaan saippuaa. Noin kerran viikossa käytän saippuaa päänahan, kainaloiden, pyllyn jne. pesemiseen. Ihoa vasten olevat vaatteet vaihdan kerran tai kaksi päivässä riippuen vuodenajasta ja muista tekijöistä. Pyykkiä pesen usein (hajusteettomalla pesuaineella), jotta ei lika pinty. En usko että haisen juurikin sen takia, että pidän niin hyvää huolta vaatteistani ja niiden puhtaudesta. Hajusteita, deodoranttia tai muitakaan kemikaaleja en käytä ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
15min yleensä menee suihkussa vaikka tuntuu muutamalta minuutilta.
Ihmisillä on tapana aliarvioida asioihin kuluva aika. Keittiönkin siivoaa muka minuutissa vaikka tuo aika menee jo rätin kasteluun ja loppuhuuhteluun siivouksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1 minuutti hiusten kasteluun
2 minuuttia shampoon levittämiseen ja päänahan hierontaan
1 minuutti hiusten huuhteluun
1 minuutti hoitoaineen levittämiseen
1 minuutti kasvojen pesuun
30 sek kasvojen huuhteluun
1 minuutti kriittisen paikkojen saippuointiin
1 minuutti vartalon ja hiusten huuhteluunei sitä pllua tarvitse minuuttia hinkata. mitä sulla oikeen on siellä kun noin kauan pitää pestä?
Kainalot, takapuoli ja jalat mahtuvat tuohon minuuttiin myös. Kaiken huuhteluun menee aikaa, kun saippuaa ei ole hyvä jättää iholle.
15s ei riitä hoitoaineen vaikuttamiseen..
Vierailija kirjoitti:
Pidätkö sä suihkua päällä koko sen ajan kun hoitoaine vaikuttaa?
Pihiä porurkkaa kun eivät lämpimistä suihkuista uskalla nauttia.
Mulla on pitkät hiukset ja pakko pitää hana päällä shampoon levityksen ajan. Jos kastelen hiukset, suljen hanan ja alan vasta sitten vaahdottamaan shampoota, hiuksista on ehtinyt jo valua niin paljon vettä pois, ettei shampoo enää leviä kunnolla. Minä siis avaan hanan ja menen sinne alle, ja laitan shampoota litimärkään tukkaan. Herkkäihoisena on myös pakko huuhdella kaikki pesuaineet kunnolla pois, muuten tulee ihottumaa. Suihku kestää pukuhuoneen kellon mukaan noin 8 minuuttia. Ja kylmähän siinä tulee, jos sulkee hanan. Minä en ole erityisen huolissani veden lämmityskuluista, se toimii meillä maalämmöllä.
Vierailija kirjoitti:
Riittää.
Mä en anna vaikuttaa koska mulla on ohut tukka joka latistuu entisestään jos hoitoainetta ei huuhtele heti pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kastaudun suihkussa, minuutissa ehtii tosi hyvin kastella pitkät hiukset ja vartalon. Suihku kiinni.
Shampoon levitys, naaman puhdistusaine ja suihkusaippuointi.
Suihku päälle, varmaan kahdessa minuutissa pesuaineet saa huuhdeltua pois.
Suihku kiinni ja hiuksiin jätettävä hoitoaine.Jos on poispestävää hoitoainetta niin pesen ensiksi hiukset ja sen jälkeen hoitoaine vaikuttamaan ja sillä välin naaman ja vartalon pesu ja lopuksi hoitoaine pois.
Ei tuohon nyt montaa minuuttia kulu, ja varsinkin suihkun päälläoloaika on aika minimaalinen.
Juuri näin, tehokkaasti. Shampoon hieron kunnolla sormilla päänahkaan, ei siinä silti mene montaa kymmentä sekuntia,
Meillä on lämminvesivaraaja joten jos yksi kuppaa suihkussa jää muut ilman lämmintä vettä.
Paljon teillä maksaa vesi vuodessa? Meitä on 5 henkeä ( jokainen peseytyy joka ilta) ja vesilasku 160e/vuosi.
Aika halpaa vettä teillä.
Meillä vesilasku (toteutuma) 48€/kk, kaksi aikuista ja kolme vauvaa. Vauvat ei juuri suihkuttele.
Perusmaksu vuodessa 60,- ja veden hinta alle 1,- kuutiolta. Täällä on halpa vesi oikeasti.
Minulla menee reippaati alle 10 minuuttia suihkussakäymiseen jopa silloin kun pesen hiukset.
Liika saippuointi ei ole hyväksi iholle eikä ne paikat siitä yhtään sen puhtaammaksi tule, vaikka hankaisit suihkusaippuaa vartalolle sen 10 minuuttia 2 minuutin sijaan.
Jos haluan peseytyä pitkän kaavan mukaan, menen kylpyyn.
Vierailija kirjoitti:
Minulla menee reippaati alle 10 minuuttia suihkussakäymiseen jopa silloin kun pesen hiukset.
Liika saippuointi ei ole hyväksi iholle eikä ne paikat siitä yhtään sen puhtaammaksi tule, vaikka hankaisit suihkusaippuaa vartalolle sen 10 minuuttia 2 minuutin sijaan.Jos haluan peseytyä pitkän kaavan mukaan, menen kylpyyn.
Suihkussa käyminen kun sisältää muitakin vaiheita kuin suihkusaippuan iholle hankaaminen. Kaipa se pitää huuhdellakin?
Jossain viherpiipertäjien propagandakampanjassa esitettiin, että lapsikin osaa käydä suihkussa vain parin minuutin ajan. Lapsethan ei vissiin edes hikoa kunnolla kuten joku raavas mies fyysisessä työssä, joten kyllä oli taas ihan tavanomaista silkkaa viherpiipertäjien utopistista haihattelua sekin kampanja!
Mies ei kyllä puhdistu pelkällä parin minuutin vesisuihkulla, pitää olla kunnon pesuaineet ja niiden huuhtelu.
Typerää aina esittää noita propagandamainoksia että "lapsikin osaa..." joilla pyritään näyttämään aikuiset idiootteina ja typeränä, kyseenalaisessa valossa.
Olenkin viljellyt sanontaa, että valtio on kuin pedofiili, kun käyttää lapsia hyväkseen kampanjoidessaan omia salattuja pyrkimyksiään läpi, mielipidepropagandassa.
Lapset ovat niin sinisilmäisiä ja kokemattomia, että uskovat kaiken paskan mitä joku valtion edustaja heille kehtaakaan syöttää, siksihän valtio käyttääkin lapsia tällaiseen tarkoitukseen, kun tietää, että se paska ei aikuisille mene läpi!
Naisethan on ihan somessa asti leuhkineet sillä etteivät ikinä pese kaikkia paikkojaan.
Oksettaa 🤮
Armeijassa oli aina suihkuaikaa joku minuutti :D
Iltavapailla sai tietysti suihkia pidempään jos halusi, mutta päiväohjelman mukainen suihkuaika minuutin.
En kyllä siviilissä ole minuutteja laskeskellut.
Vierailija kirjoitti:
Itsepähän maksat 10 minuutin suikuttelusi. Suihkussa käynti aika kallista, kun minuutteja tulee lisää. Ja ei ole myöskään ympäristöystävällistä.
Itse olen pyrkinyt koko ajan tekemään hommat nopeammin. Minuutin suihkuttelukin riittää puhtaaksi tulemiseen. Pesuaineet levitetään sillloin, kun suihku on kiinni.
Meneehän siinä aikaa, että saa pesuaineet huuhdeltua pois. Jos ei riitä se, että vain enimmät shampoovaahdot lähtevät hiuksista...
Ei kunnon hiustenpesuaineet vahingoita hiuksia. Paljon vaahtoavia shampoita ei muutenkaan kannata käyttää, koska ne sisältävät sulfaatteja, jotka kuivattavat hiuksia.