Miksi niin moni ei ota koronaa enää tosissaan?
Siis ymmärrän kyllä että koronatilanne alkaa jo kyllästyttämään ihmisten keskuudessa mutta se ettei siitä enää välitetä ja oikeastaan ei enää uskota uutisia liittyen siihen. Miksi? Miksi ihmiset ovat alkaneet epäilemään koko virusta ja käyttäytymään ettei sitä enää olisikaan? Nytkin jyllää delta plus joka tarttuu entistä herkemmin ja samalla ei ole enää mitään rajoituksia.
Kommentit (94)
Mä en edelleenkään tunne ketäään kellä olisi ollut korona, niin....
Kyllä täytyy myöntää että itsellekkin tuli jo pieni koronaväsymys, eikä ole ajatellut enää sitä niin paljoa vaikka tokia maskia käytetty kokoajan. Mutta kas kummaa nyt juuri osuikin omalle kohdalle kun altistuttiin ja sukulaiset saivat koronan ja kaksi heistä ovat jo sairaalassa.. Korona ei oo leikin asia.. Toiset jopa kuolee siihen se on vaan totuus..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen elänyt ihan normaalisti koko korona-ajan. Olen kuntoillut, syönyt terveellisesti, nukkunut 8–9 tuntia yössä ja nauttinut elämästä. En ole ottanut piikkejä enkä ole ottamassa. Kipeä olen ollut viimeksi joskus 10 vuotta sitten.
Hei niin minäkin. Korona aikana tosin noudattanut varovaisuutta. Kipeänä oikeastaan ollut ikinä. Viimevuonna asiaan tuli muutos. Nyt on long-covid (mahdollisesti) elinikäisenä vaivana. Älä tuudittautu ajatukseen että olet turvassa.
Juu, myös influenssasta voi jäädä pitkäaikaisia jälkioireita ja -tauteja. Älä vaan tuudittaudu turhaan turvallisuudentunteeseen, voit vaikka kuolla influenssaan joten ei kannata poistua kotoa.
Suljetaan myös koko yhteiskunta järjettömillä rajoituksilla ja tuhotaan ihmisten elinkeino, mielenterveys ja ihmissuhteet jotta vanhat ja monisairaat eivät kuole päivääkään liian aikaisin.
Voi. Mutta korona viruksena on aiheuttanut lyhyessä ajassa enemmän pitkäaikaisesti ja pysyvästi sairastuneita kuin sinun perus influenssa.
Lähde? Missä on tilastot joissa on vertailtu sekä long-covidin että long-flun lukemia keskenään?
Ne on palstatrollin pöytälaatikossa muun propagandan kanssa millä jatketaan tätä sirkusta ja näiden kommenttien tunkemista sosiaaliseen mediaan.
Vierailija kirjoitti:
Olen itse vaan kyllästynyt näihin ainaisiin keskusteluihin. Kävelen yleensä vain seurueesta pois, kun alkaa myllytys. Ei siinä kumpikaan osapuoli oikeasti kuuntele toistaan. Molemmat vain haluavat olla oikeassa ja saada toisen puolen olemaan heidän kanssaan samaa mieltä. Aihe rikkoo ihmissuhteita jopa perheitä ja parisuhteita. Olisikin ihan paikka katsoa ihmisillä sen osalta peiliin, että kuinka tärkeitä ihmissuhteet heille ovat? Kyllä nämä ihmiset käyvät varmasti omat sotansa jossain muualla, joten ehkä sitä ei tarvitse käydä siellä kotona.
Somella ja keskusteluryhmillä on vaan tapana saada samankaltaiset ihmiset kokoontumaan yhteen ja Korona-tapauksessa enemmän kyse on itse kaltaisesta kyllästymisestä ainaiseen vouhotukseen kuin se, ettei ihmiset ottaisi sitä tosissaan.
Kuten aiemmin on kerrottu niin ne ei ole hakeneet rokotusta, jotka eivät ota sitä tosissaan ja ne ovat rokotuksensa hakeneet, ketkä ottavat sen tosissaan. Pääset katsomaan enemmistö lukemalla rokotettujen tilastoa.
Itse ainakin mielummin olisin väärässä, eikä tässä olisi kyseessä pahimmat skenaariot kontrollidystopiasta. Mikään ei vain oikein tue mitään hyvä ja kiva hallitus-utopioita. Eikä median yksiäänisyys ole koskaan hyväksi. Pohjois-Koreassa "totuus" ei kestä mitään kritiikkiä tai debattia, mutta nyt koko maailman on vallannut sama propagandistinen hulluus. Kaikki asiallinenkin kritiikki sensuroidaan mediasta ja somesta.
Vai onko sinusta passipakko ja elämisen mahdollisuuksien estäminen passittomilta missään määrin asiallista tai demokratoiden hengen mukaista? Eikö tähän asti ole joka päivä mediasta saanut kuulla, kuinka ketään ei saa eriarvoistaa ja perusoikeuksia pitää kunnioittaa. Nyt sama media hekumoi uutisilla esim. Itävallan pakkotoimista passittomille. Ja joka päivä saa lukea jonkun poliitikon tai "asiantuntijan" toiveesta, että sama pitää saada tänne mahdollisimman nopeasti.
Sen jälkeen kun sairastin koronan rokottamattomana 3vk kuumeiluna ja muille tyrkytetään jo 3. piikkiä vuoden sisällä, aloin olla totaalisen kyllästynyt koko vouhotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä täytyy myöntää että itsellekkin tuli jo pieni koronaväsymys, eikä ole ajatellut enää sitä niin paljoa vaikka tokia maskia käytetty kokoajan. Mutta kas kummaa nyt juuri osuikin omalle kohdalle kun altistuttiin ja sukulaiset saivat koronan ja kaksi heistä ovat jo sairaalassa.. Korona ei oo leikin asia.. Toiset jopa kuolee siihen se on vaan totuus..
Itse en osaa pelätä niinkään koronakuolemaa kuin longcovidia ja sitä, mitä se voisi aiheuttaa. Siksi jatkan varovaisella linjalla - se ei edes ole mitenkään ylivoimaisen vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en edelleenkään tunne ketään kellä olisi ollut syöpä, niin... sehän siis tarkoittaa ettei syöpää ole. 😱💫 Ei ku... hei syöpää ja koronaa on vailla sä et tuntisi ketään. Terveisin
koronan sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Sen jälkeen kun sairastin koronan rokottamattomana 3vk kuumeiluna ja muille tyrkytetään jo 3. piikkiä vuoden sisällä, aloin olla totaalisen kyllästynyt koko vouhotukseen.
Hyvinvointivaltiossa kasvanut kiittämätön kermaperse tilittää kyllästymistään. Tiedoksesi, että maailmassa on satojamiljoonia ihmisiä, jotka mielellään ottaisivat sen rokotteen, jota sinulle nyt "tyrkytetään" ilmaiseksi, yhteiskunnan järjestämänä ja kustantamana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvinvointivaltiossa kasvanut kiittämätön kermaperse tilittää kyllästymistään. Tiedoksesi, että maailmassa on satojamiljoonia ihmisiä, jotka mielellään ottaisivat sen rokotteen, jota sinulle nyt "tyrkytetään" ilmaiseksi, yhteiskunnan järjestämänä ja kustantamana.
Jokainen halukas ottakoon minun puolestani. Miksi ihmeessä rokottautuisin tautiin jonka jo sairastin?
Vapaaehtoista rokotetta harkitsin ennen sairastumista, tätä pakkopiikitystä kammoan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en edelleenkään tunne ketään kellä olisi ollut syöpä, niin... sehän siis tarkoittaa ettei syöpää ole. 😱💫 Ei ku... hei syöpää ja koronaa on vailla sä et tuntisi ketään. Terveisin
koronan sairastanut.
Syöpään sairastuneita tunnen useita. Moni on kuollutkin. En sanonut, ettei koronaa olisi. En vaan tunne ketään kellä se olisi ollut. On voinut toki olla, mutta jäänyt diagnosoimatta, koska ei ole ollut oireita, tai on ollut vaan normiflunssan oireet. Se siis kertoo jo jotain. Jotenkin en vaan osaa pelätä koronaa. Eikä se pelkkäämälläkään miihinkään muuttuisi. Ja onhan meidät melkein kaikki jo rokotettukin, minkä piti suojella..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
koronan sairastanut.Syöpään sairastuneita tunnen useita. Moni on kuollutkin. En sanonut, ettei koronaa olisi. En vaan tunne ketään kellä se olisi ollut. On voinut toki olla, mutta jäänyt diagnosoimatta, koska ei ole ollut oireita, tai on ollut vaan normiflunssan oireet. Se siis kertoo jo jotain. Jotenkin en vaan osaa pelätä koronaa. Eikä se pelkkäämälläkään miihinkään muuttuisi. Ja onhan meidät melkein kaikki jo rokotettukin, minkä piti suojella..
No tieto muuttuu ja lisääntyy. Nyt tiedetään, että tarvitaan uusia rokotuskierroksia ja edelleen rajoituksia, jotta koronasta päästään. Ei voida lähteä siitä, että jotkut sairastuvat ja kuolevat tai rampautuvat vain sen takia, että joistakuista on niin vaikeaa tai tylsää pitää sitä maskia kaupassa tai eivät halua ottaa tarjottuja rokotteita. Itävallasta oppia viime mainitussa asiassa!
Voisikohan johtua siitä, että ihmiset alkavat ymmärtämään, että korona ei tule häipymään maailmasta mihinkään ja ihmiset alkavat hyväksymään sen. Tietysti on poikkeuksia, jotka haluavat elää loppuelämänsä pelossa.
Vierailija kirjoitti:
Voisikohan johtua siitä, että ihmiset alkavat ymmärtämään, että korona ei tule häipymään maailmasta mihinkään ja ihmiset alkavat hyväksymään sen. Tietysti on poikkeuksia, jotka haluavat elää loppuelämänsä pelossa.
Tuo on itseään toteuttava profetia: tietysti virus jää, jos sen annetaan jäädä. Mutta minkäs teet, kun yhteiskunnassa on vaikka mitä pudokkaita ynnä muita heikkolahjaisempia, joilla ei ole kestävyyttä tipan tippaa.
Vierailija kirjoitti:
Huomasin tänään että maskien käyttö on vähentynyt selvästi. Enää n. 30 % käytti kaupassa.
Kaipa kyseessä on tietynlainen "taisteluväsymys" ja tasapainottelu yhteiskunnan avaamisen ja koronarajoitusten kanssa. Minut on rokotettu kahteen kertaan, mutta huolehdin silti käsihygienista ja turvaväleistä. Maskia olen käyttänyt kauppareissuilla ja julkisissa sisätiloissa, joissa liikkuu paljon ihmisiä. Useimpien kauppojen myyjät käyttävät edelleen maskia. Kun käyttää silmälaseja, niin kun on kerran laittanut maskin naamalle, sitä tulee sitten käytettyä koko kauppareissun ajan eikä sitä viitsi vekslata edestakaisin vaikka kävisi useammassa paikassa.
Kyllä maskia käytetään vielä moninpaikoin kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on itseään toteuttava profetia: tietysti virus jää, jos sen annetaan jäädä. Mutta minkäs teet, kun yhteiskunnassa on vaikka mitä pudokkaita ynnä muita heikkolahjaisempia, joilla ei ole kestävyyttä tipan tippaa.
No, tienaan lähes satavarmasti enemmän kuin sinä ja osaan kyllä ajatella omilla aivoillani. On todella väsynyt provo olettaa, että kaikki koronavastaiset ovat yhteiskunnan pudokkaita. Ei voisi enempää pieleen mennä. Mites vaikka tuo influenssa, onko hävinnyt maailmasta?
Onko tänään taas paikalla hyvä mode kun näin asiallinen ketju saa olla elossa. Aamupäivällä oli varmasti paha mode, kun koronaketjut hävisivät kuin toisinajattelijat diktatuurissa.
Hyvä mode!
Koronarokote varmaan annetaan tulevaisuudessa kuin influenssapiikki joka vuosi ja tulee olemaan samalla lailla toivonmukaan vapaaehtoinen.
Tuhanteen tartuntaan päivässä ollaan päästy. Jotkut arvioivat tartuntoja olevan 2000-3000 päivittäin, koska testaamista on rajusti vähennetty. Mutta 11 000 tartuntaa päivässä, on melko kaukainen ajatus.