Lotto järjestelmäporukka 8!?
Ostin veikkaus.fi loton järjestelmäporukka 8, jossa lukee "1/5 osuus, 8 lottoriviä, 1 jokeririvi, 1 arvonta, viikko 5". Itse ymmärsin että lottorivejä pitäisi olla 8, mutta siellä näkyy yksi lottorivi ja yksi jokeririvi, mitä mä ymmärsin väärin!?
Kommentit (20)
Voi puupää. Se osuus jaetaan viiden kesken. 8 numeroa.
Mä mietin ihan samaa kun ekaa kertaa panostin netissä porukkapeliin. Mulla oli osuus 1/10 ja numeroita 12, rivejä 60. Ja vain yksi rivi siinä seisoi. Ymmälläni kyselin siitä mieheltäni, ja hän selitti jotain että niitä mahdollisia seitsemän nron yhdistelmiä tulee noista numeroista yht. se 60. Eli siksi vain yks rivi näkyy. Hohhoijaa, en tiiä ymmärsinkö kokonaan. Pitänee treenata ens kierroksellakin kun se hiton potti ei ota ja lohkea. :)
Järjestelmässä todennäköisyys voittaa tavallaan kasvaa, siksi voitto-oosuutta pienennetään.
Sit jositten oisit ottanut jonku 11 järjestelmän siinä saattaa olla voitto-ovoitto-osuus jo 1/13.
Väännetään rautalangasta. Sulla on se yksi rivi, jossa 8 numeroa. Oikeasti lottorivissä on 7 numeroa. Kun tuosta 8 numeron järjestelmästä muodostetaan 7:n numeron rivejä, saadaan 8 erilaista lottoriviä.
Jaaaaaaaaa! No nyt tajusin, onpa hölmöä :D
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:51"]Järjestelmässä todennäköisyys voittaa tavallaan kasvaa, siksi voitto-oosuutta pienennetään.
Sit jositten oisit ottanut jonku 11 järjestelmän siinä saattaa olla voitto-ovoitto-osuus jo 1/13.
[/quote]
Voitto-osuus jaetaan sen mukaan moniko ihminen sen kupongin saa ostaa. Ei mitään tekemistä järjestelmä-määrillä.
Just noin kuten 8 väänsi rautalankaa. t. 6
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:51"]Järjestelmässä todennäköisyys voittaa tavallaan kasvaa, siksi voitto-oosuutta pienennetään.
[/quote] tyhmä, se voitto-osuus tarkoittaa sitä että monenko ihmisen kimppalappu kyseessä. Jos laitat yksin vaikka just 8-järjestelmän. Niin silloin voitto-osuus on 1/1. Jos laitat kaverin kans, on voitto-osuus 1/2.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:54"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:51"]Järjestelmässä todennäköisyys voittaa tavallaan kasvaa, siksi voitto-oosuutta pienennetään.
[/quote]
Voitto-osuus jaetaan sen mukaan moniko ihminen sen kupongin saa ostaa. Ei mitään tekemistä järjestelmä-määrillä.
[/quote]
Eikö? :O
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:51"]Järjestelmässä todennäköisyys voittaa tavallaan kasvaa, siksi voitto-oosuutta pienennetään.
[/quote] tyhmä, se voitto-osuus tarkoittaa sitä että monenko ihmisen kimppalappu kyseessä. Jos laitat yksin vaikka just 8-järjestelmän. Niin silloin voitto-osuus on 1/1. Jos laitat kaverin kans, on voitto-osuus 1/2.
[/quote]
oootko nyt aivan varma? :O
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:56"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 22:51"]Järjestelmässä todennäköisyys voittaa tavallaan kasvaa, siksi voitto-oosuutta pienennetään.
[/quote]
oootko nyt aivan varma? :O
[/quote] No kyllä olen.
Jos järjestelmä 8 esim. numerot 1,2,3,4,5,6,7,8, niin voittorivit olisivat
1,2,3,4,5,6,7
2,3,4,5,6,7,8
1,2,4,5,6,7,8
1,3,4,5,6,7,8
1,2,3,5,6,7,8
1,2,3,4,6,7,8
1,2,3,4,5,7,8
1,2,3,4,5,6,8
eli yhteensä 8 erilaista voittoriviä. Ja tietysti pieniä voittoja tulisi enemmän, jos edes osa näistä numeroista osuisi voittoriviin.
Tuo numeroita 12 ja rivejä 60, on luultavasti harava. Eli silloin 12 rivistä on muodostettu 60 riviä, mutta siinä ei ole kaikkia mahdollisia riviä noista numeroista mukana. Sen vuoksi vaikka olisi 7 oikein, niin ei välttämättä sitä haravalla voiteta.
Kiitos! Ostin samanlaisen ja olin jo varma että olen tullut huijatuksi. Tämä selvensi. T ohis :D
No niin. Lottokone syleksi semmoset numerot, ettei taas tälläkään kertaa mittä voittanu. Jotta tossa lotossa voi voittaa summan, mistä on jotain konkreettista hyötyä, niin aikamoinen hullun munkki täytys käydä. Eihän semmonen oo millää mahollista.
Voi näitä nykyajan ylioppilaita ! Ovat ilmeisesti niitä , joille ei ole ehditty opettaa matematiikkaa kuin viiden kertotauluun asti ! Hoh, hoijaa !
Tuossa voi hämätä se että samassa pelissä on ollut sekä järjestelmä ETTÄ porukka (joita ei ole pakko ottaa samaan aikaan mutta toimivat toki kätevämmin yhdessä kun ison järjestelmän hinta voi olla aika paljon jolloin hyvä jakaa se muiden kanssa jos hyväksyy sen että jakaa myös mahdollisen voiton).
Järjestelmä: enemmän numeroita kuin mitä päävoittoriviin tarvittaisiin. Hinta määräytyy sen mukaan paljonko mahdollisia rivejä on.
Porukka: kuponki jaetaan useiden pelaajien kesken, osuus voitosta määräytyy sen mukaan.
Sulla on siinä yhdessä rivissä kahdeksan numeroa.