Onko tämä millään tasolla normaalia syömistä?
Jos syö päivän aikana
Lohta 1/4 lautasesta, perunamuusia toinen 2/4, ja loput salaattia (kurkku, tomaatti ja lehtisalaatti)
2 appelsiinia
2 pientä päärynää
Pakaste pinaattikeitto (400g)
Kourallinen pähkinöitä
120g sipsejä
200g suklaalevy
2 vanukasta (150g/kpl)
Keksipaketti (180g)
Kaksi ruisleipää voilla
Kaksi annosta ruispuuroa
Maitorahka, 1/3 200g:n mustikkapussista
Puoli rasiallista kirsikkatomaattia
Pari lasia mehua
Vettä
Kahvia
Söisin lisää jos olisi herkkuja. Olen vain hyötyliikuntaa harrastanut. Onko tämä liikaa vai ylireagoinko?
Kommentit (27)
Ei nyt normaalisti keksipaketteja vedellä. Vähennä herkkuja pikku hiljaa jos et kerrasta osaa lopettaa.
Sekä että. Ahmin, ja söin myös normaaliin tahtiin. Ahmin, kunnes olen melko täynnä. Sitten syön vähän hitaampaa.
5 ekaa riviä oli ihan ok, sitten järkytyin että vieläkö lisää! Eli valtava määrä.
järkyttävä määrä herkkuja yhdelle päivälle, muutappa sokeripaloiksi noi? ei sata riitä..
En osaa syödä normaalisti. Yritän, mutta se menee aina ahmimiseen. Joko näännytän itseäni (mitä teen 80% ajasta) tai syön näin. Ennen ahmin pelkästään. Nykyään 1-2 päivää viikossa, loput päivät 500-1000 kalorilla ja järkyttävällä määrällä liikuntaa. 52 kg/163. En itsekään oikeen ymmärrä tätä. Tykkään syödä, mutta en halua lihoa. :(
nyt kannattaisi kyllä kääntyä ammattiauttajan puoleen, tuo on jo syömishäiriötä t.7
Lohta 1/4 lautasesta, perunamuusia toinen 2/4, ja loput salaattia (kurkku, tomaatti ja lehtisalaatti)
2 appelsiinia
2 pientä päärynää
Pakaste pinaattikeitto (400g)
Kourallinen pähkinöitä
Kaksi ruisleipää voilla
Maitorahka, 1/3 200g:n mustikkapussista
Puoli rasiallista kirsikkatomaattia
Vettä
Kahvia
Tuo olisi normaalia... plus aamiainen vielä lisäksi.
tottakai tulee mieli ahmia kun kituutat päivän liian pienillä kaloreilla, miksi et syö ihan normaalia n.2000 kaloria? et varmasti lihoisi sillä kun et täytä niitä kaloreita sokereilla vaan enemmän proteiinilla ja rasvalla josta saa pitkäksi aikaa energiaa, mielihalut vähenee. T. 7 ja 9
Siis ahmimispäivinä aloitan syömisen jo aamulla. Ei se siitä miinuskaloreilla olemisesta johdu, sillä ennen ahmin pelkästään enkä koskaan ollut miinuskaloreilla.
Ei toi nyt ihan hirveesti oo määrällisesti, kalorisesti kylläkin. Kokeile makeenhimoon skyr-rahkoja, vie makeanhimon ja on kevyitä :) ja tutkimuksien mukaan puuro aamupalalla vaikuttaa koko päivän makeanhimoon. Mutta jos näännyttää itseään, kaikki päätyy ahmimiseen, salli itsellesi jotain hyvää :)
Sanoin jo, että olen yrittänyt syödä normaalisti. Ei vaan toimi. Pystyn olla ahmimatta, mutta normaalisti en osaa syödä.
No onhan tuo määrällisesti järkyttävän paljon! Eläissäni en ole noin paljon syönyt määrällisesti yhden päivän aikana, ja minä sentään olen kymmenen vuotta jo ollut 130 kiloinen. Minä tuosta voisin syödä vaikka sen suklaalevyn, vanukkaat ja pinaattikeiton, mutta ei mitään puuroannoksia, leipiä ja vielä toinen pääruoka, hedelmiä monta, pähkinöitä ja vielä vaikka mitä, missä helvetin välissä noi söisi? Ähky olisi ja paha olo. Mä ehkä saisin kahden päivän aikana syötyä nuo kun oikein pinnistäisin.
Tuossa on kyllä tosi paljon. Siis tosi tosi paljon.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:56"]
tottakai tulee mieli ahmia kun kituutat päivän liian pienillä kaloreilla, miksi et syö ihan normaalia n.2000 kaloria? et varmasti lihoisi sillä kun et täytä niitä kaloreita sokereilla vaan enemmän proteiinilla ja rasvalla josta saa pitkäksi aikaa energiaa, mielihalut vähenee. T. 7 ja 9
[/quote]
Voin olla väärässäkin, mutta eikö se ole ihan sama mistä ne kalorit saa? Sokereista tai vaikka naudan pihvistä tai kalasta. Mutta se miten paljon niitä saa, vaikuttaa..
Minkä ikäinen olet? Kuinka kauan syömisesi on ollut tuollaista?
Mulla ollut osittain samaa. Olen samanpituinen kuin sinäkin. Parikymppisenä tuollainen syöminen ei vielä näkynyt, mutta nyt näkyy. Joskus vielä kolmikymppisenä painoni oli 58 kg, mutta nyt nelikymppisenä 73 kg eli ylipainoinen olen.
Tapanani on joskus olla lähes syömättä, mutta sitten taas meneekin "normaalin syömisen" lisäksi suklaalevy, suklaavanukkaita, keksipaketti, jätskiä, jne. Oikeastaan en voi pitää mitään herkkuja kaapissa, sillä ahmin ne. Joskus laihduttaessani merkkasin kaikki ahmintapäivän syömiseni kalorilaskuriin ja sen kyllähän se kalorimäärä välillä on ihan tolkuton.
[quote author="ExoPol" time="31.01.2015 klo 22:11"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 21:56"]
[/quote]
Voin olla väärässäkin, mutta eikö se ole ihan sama mistä ne kalorit saa? Sokereista tai vaikka naudan pihvistä tai kalasta. Mutta se miten paljon niitä saa, vaikuttaa..
[/quote]
Ei ole ihan sama. Esim proteiini ja kokojyvä pitää täytenä pidempään kuin vaikka valkoinen leipä. Jälkimmäistä saa mättää ihan miten paljon vaan ja aina on nälkä vaikka kalorit paukkuvat. Terveyden kannalta on myös todella merkityksellistä mistä ne kalorit tulevat...
jos täyttää 2000kaloria sokerilla se ei tosiaan jää siihen, mitä enemmän sitä syö sitä enemmän haluaa lisää ja sokeri kertyy nesteeksi ja rasvaksi kehoon ja verensokeri tekee semmosia vaihteluita että ahmimista ei pysty välttämään, että ei se nyt ihan sama mistä ne kalorit koostuu JOS haluaa terveellisesti yrittää syödä ja etsiä sellaista tapaa miten voisi syödä loppuelämänsä
T 7 ja 9
Rivit 6-9 kun jättäisit pois niin olis suurinpiirtein loisto ruokavalio!
Söitkö ihan normaalia tahtia vai ahmitko tahattomasti?