Paljonko uuniranskalaisissa on rasvaa?
Kommentit (14)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:28"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:07"]
n. 5-6 grammaa/100 g.
Teelusikallinen.
[/quote]
No eipä ole paljon. Olisin luullut että enemmän.
[/quote]
No siihen sitten majoneesit ja nakit ja muut paskat päälle :(
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:28"]
n. 5-6 grammaa/100 g.
Teelusikallinen.
[/quote]
[/quote]
Niin, en luullut, tiesin että ei ole paljoa.
Siis kuka ostaa valmiita ranskalaisia? Niitä on niiiiin helppo tehdä itse pilkot perunat laitat pellille vöhön öljyä ja mieleisiö mausteita.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:35"]
Uuniranskalaiset on eineksiä
[/quote]
Tätähän kysyttiin?
Osaat avata tänne keskustelun, mutta et lukea asiaa pussin kyljestä? Jälkiabortti.
Kylläpä uuniranskalaiset herättää paljon aggressiota.
Ranskalaiset perunat valmistetaan siten että ne uppokeitetään rasvassa. Tarkoituksena on poistaa rasvakiehutuksella vesi ja sitten kuumalla rasvalla kypsentää tärkkelys. Paistettassa perunassa oleva vesi (80% painosta) korvautuu rasvalla joka sitten osaksi poistuu kuljettimissa ennen suolausta ja pussitusta. Eli silti sitä kyllä jää niihin ranskiksiin aivan helvetisti, ei varsinainen terveysruoka.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:41"]
Osaat avata tänne keskustelun, mutta et lukea asiaa pussin kyljestä? Jälkiabortti.
[/quote]
Senkin juntti, kun sitä pussia ei ole täällä kotona saatavilla.
Syö pääsi.
Kun teet itse uuniranskalaiset, voit itse määritellä rasvan määrän. Minä laitan noin kilon perunoita ja sinne 1-2tl öljyä. Helpointa niin, että laittaa leikellyt perunat kulhoon, öljy päälle ja käsin sekoittelee perunoita sen verran, että öljy leviää niihin kauttaaltaan, sitten pellille ja uuniin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:43"]
Ranskalaiset perunat valmistetaan siten että ne uppokeitetään rasvassa. Tarkoituksena on poistaa rasvakiehutuksella vesi ja sitten kuumalla rasvalla kypsentää tärkkelys. Paistettassa perunassa oleva vesi (80% painosta) korvautuu rasvalla joka sitten osaksi poistuu kuljettimissa ennen suolausta ja pussitusta. Eli silti sitä kyllä jää niihin ranskiksiin aivan helvetisti, ei varsinainen terveysruoka.
[/quote]
Väärin.
Ranskalaisten rasvakeitto tehdään n. 180-asteessa, jolloin perunoissa oleva vesi kiehuu ja höyrystyy ja kypsentää perunan, haihtuu ja pitää rasvan ulkona.
Lukisiko tuo kyseinen informaatio sen uuniranskispussin kyljessä? x g/100g?
n. 5-6 grammaa/100 g.
Teelusikallinen.
n. 5-6 grammaa/100 g.
Teelusikallinen.
[/quote]