Miksi ylimääräiset koronarokotteet lähetetään ulkomailla kun omatkin kansalaiset niitä haluaa?
Olen palstalta lukenut useamman kerran kommentin ettei joku saa kolmatta rokotetta vaikka haluaa.
Ennen kuin lähetetään rokotteita minnekään voisi niitä jakaa halukkaille. Ensimmäisellä viikolla saa hakea kolmanne, toisella neljännen ja niin eteen päin kunnes rokotteet on annettu niille jotka niitä lisää haluaa.
Kommentit (16)
Miksi niitä enemmän pitäisi jakaa kuin tarvetta on? Eihän muitakaan rokotteita huvikseen jaella jokaiselle, joka vaan tykkää käydä piikityttämässä itseään.
"Olen lukenut palstalta". Voiko typerämpää argumenttia olla?
Vierailija kirjoitti:
"Olen lukenut palstalta". Voiko typerämpää argumenttia olla?
Miten se on argumentti? Tänään taas jossain keskustelussa luin kun jotakuta harmitti kun hän ei saa kolmatta rokotetta.
Minusta jokaiselle kuukuu oikeus päättää omista rokotteistaan niin hänen voisi antaa mennä ottamaan samantien vaikka viisi jos siltä tuntuu. Etenkin kun niitä on ollut ylimääräisinä.
Ap
Mä en saanut edes ensimmäistä, koska walk in rokotuspiste ei ollut omassa kotikaupungissa vaan sen naapurissa.
Se oman kaupungin piste taasen ei ole auki kuin arkisin keskellä päivää ja silloin olen töissä. Tuon "väärän" rokotuspisteen naapurissa..
Tämä on ihan älyttömäksi tehty.
Noin yksi kertaisen ihmisen kanssa ei kannata alkaa kinata.
a) ei s ekuitenkaan ymmärrä
b) hermojasi siinä vain rassaat.
Antakaa olla.
Siksi kun nyt rakennetaan joukkohysteriaa, että 3 ei saa. Se herättää porukan, että mitä vittua. Ei saa 3 rokotetta? Ja sitten nekin alkaa haluta sitä, jotka ei meinannut ottaa. Ja kohta niitä onkin kaikille tarjolla, porukka jonottaa käsi ojossa ja pakolliseksi tietty.
Vierailija kirjoitti:
Siksi kun nyt rakennetaan joukkohysteriaa, että 3 ei saa. Se herättää porukan, että mitä vittua. Ei saa 3 rokotetta? Ja sitten nekin alkaa haluta sitä, jotka ei meinannut ottaa. Ja kohta niitä onkin kaikille tarjolla, porukka jonottaa käsi ojossa ja pakolliseksi tietty.
Kolmatta ei saa koska sitä jaetaan vasta riskiryhmille. Eivät halua siis noudattaa virallisia ohjeita. Voitaisiin halukkaille antaa oikeus olla välittämättä ohjeista ja antaa ottaa niin monta piikkiä kuin haluavat.
Sama pätee näihin jotka haluaa lapsensa rokottaa niin antaa niiden sen tehdä vaikka Suomessa ei vielä olisikaan ohjetta lasten rokottamisesta tai heille tarkoitettuja rokotteita.
Tämä on globaali pandemia eikä se lopu, jos jotkut maat jäävät ilman rokotteita. Koska tätä nytkyä tämä on myös rokottamattomien pandemia.
T: 3. rokotus tiistaina
Vierailija kirjoitti:
Noin yksi kertaisen ihmisen kanssa ei kannata alkaa kinata.
a) ei s ekuitenkaan ymmärrä
b) hermojasi siinä vain rassaat.
Antakaa olla.
Mistä tässä ollaan kinaamassa? Ehdotan että jokaiselle kuuluu oikeus päättää omista rokotteistaan.
Ap
Suomeen on tilattu niin paljon rokotteita, että jokainen pitäisi rokottaa 7 kertaa ettei ne mene hukkaan. Vai miksi luulet, että aloitettiin kolmas kierros?
Päätös kolmannesta voitaisiin tehdä ajoissa kuten Tanskassa ja Norjassa. Meillä ehtii monen suoja hiipua ennen kuin sen kolmannen saa tätä menoa. Ei ole kivaa olla 55-vuotias, jolla pian 6 kk täynnä, mutta ei riskiryhmää, vaikka ei perusterve olekaan. Pitääkö tässä lihottaa 20 kg niin saa painon perusteella? Ei kuulosta järkevälle.
Ai haluaa? Joka hemmetin päivä joku ääliö kertoo ettei ole ottanut eikö tule koskaan ottamaankaan koronaroktotetta, ihan niinkuin se ketään kiinnostaisi edes sen vertaa kuin minun "en muuten ota kakkoseen" viestini. Annetaan rokotteet niitä haluaville.
T: Kahden myrkkypiikin jälkeen jääkaappi kulkee jo mukavasti vasemmassa käsivarressa, vaikkakin haittaa kulkemista melkoisesti. 😂
Niissä on viimeinen käuttöpäivä ja kun Suomi ei niitä jaa, tulee ne lähettää sinne missä niitä annetaan.
Sit taas tuo, että pitäisi antaa halukkaille. Suomi valitsi jakaa rokotteet keiteereittäin ryhmille ja siinä pysytään. Olisi ollut fiksumpaa varmasti jakaa alusta asti vapaasti, mutta tällä Suomi nyt menee.
viher punikit kepun tuella meinaa ettei poomerit lisä suojaa tarvitse VAALEISSA TEIDÄT MUISTETAAN.
No eihän halua.