Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi facekirppiksellä pitää ilmoittaa jos kuva otettu puhelimella?

Vierailija
31.01.2015 |

Muutamalla facekirppiksellä olen huomannut, että ilmoitus alkaa sanalla 'puhelinkuva'. Nyt vaivauduin lukemaan yhden ryhmän säännöt ja siellä joku kysyi saako käyttää puhelimella otettuja kuvia. Vastaus oli, että saa, mutta asia tulee olla selkeästi ilmoituksessa mainittu (puhelinkuva).

WTF? Eikö se ole nyt ihan sama millä aparaatilla kuva on otettu. Meillä ainakin kännykyissä on parempi kamera kuin vanha pokkarimme. Mitä en ymmärrä?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:04"]

En muuten koskaan varaa enkä osta MMM-merkinnällä varustetuista ilmoituksista. Kaksi kertaa on kävi niin, että olisin ostanut, niin myyjältä tulikin viesti, että on myyty jo muualla.

[/quote]

jep ja näiden lisäksi on myös niitä jotka väittää saaneensa jonkun tarjouksen toisessa ryhmässä tai yv:llä. eli lähtöhinta vaikka 5€, minä tarjoan 6€ ja myyjä vastaa "yv:llä tarjottu 15€, haluutko korottaa"

Vierailija
22/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:24"]

Ot, kuoltiin nauruun duunissa kun eräs vuosia kotiäitinä ollut mamma haki vanhentuneilla tietotaidoillaan meille töihin. cv:ssä luki että toimii yp:nä eräällä fb:n lastenvaatekurpparilla :'DDDDD

[/quote]

En ymmärrä mitä hauskaa tässä on. Ei varmasti sellaista työkokemusta, mikä pätevöittäisi mihinkään mutta on ollut aktiivinen ihminen sinäkin aikana, kun ei ole työelämässä ollut. Tuo yp:nä oleminen on kuitenkin päivittäistä hommaa, vaikka onkin harrastusmaista. Eikä edes aina niin mukavaa. Hakija varmasti laittoi tuon vain samantyyppisenä tietona kuin harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:28"]

Käy viihteestä seurata facen kirppisylläpitäjien HUUTOketjuja. Ei seinäkuvia! Tässä ryhmässä ei käy raha! Ei varauksia yv:llä! KUVAT KANSIOON! 3 puhelinkuvaa/vrk! Ei nostella! Kolme nostoa päivässä! Ei! Ei! EEEEIIIII!

[/quote]

No eipä paljon yllätä, että av-mamman mielestä fb-kirppisryhmä on "natsi", jos siellä on sääntöjä. Ne säännöt on yleensä luotu sen vuoksi, että homma toimii, ei sen vuoksi, että jonkun kirppisryhmän yp:t pääsisivät niillä pätemään.

Vierailija
24/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 10:39"]

Onko kukaan muu muuten tuolla Kallio kierrättää - kirppiksellä? Mua vähän naurattaa toi ylläpitäjien touhu, siis ryhmä on nyt kaksi päivää kiinni kun ylläpito poistaa KAIKKI ilmoitukset ettei ryhmä "mene tukkoon" :D siis ihan söpö ajatus, mutta sillä kuinka monta ilmoitusta ryhmässä on, ei vaikuta mitenkään sen tekniseen toimintaa. Esimerkiksi tuo kaikkein suurin (?) KIRPPUTORI - Anna! Myy! Osta! Vaihda! sisältää takuuvarmasti tuhat kertaa enemmän ilmoituksia ja hyvin pelaa.

[/quote]

Hmm, no johtuisko se ihan siitä, että se ei pelaa se sivusto?

Minulta hävisi sieltä ilmoitus ihan itsestään. Ja siis se on joku sivuston bugi. Ja sivustolla on ilmeisesti jotain muitakin toimivuusvirheitä, siksi siivoavat sen.

Mutta kiva, kun olet noin "tietäväinen" asiasta. Jos kerran tiedät, miksi sivuston toimivuudessa on virheitä ja millä toimenpiteillä ne voi ratkaista, miksi et suoraan anna teknisiä neuvoja yp:lle sen sijaan, että naureskelet täällä ryhmän käytäntöjä?

Vierailija
25/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä laitan siksi maininnan puhelinkuva, kun esim. vaatteiden värit näyttää hieman haaleammilta. mun puhelimella saa hyviä kuvia vaan päivänvalossa.

Vierailija
26/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän niihin natsien kirppisryhmiin ole pakko kuulua jos ne säännöt niin ahdistaa.
Sitten jos säännöistä aletaan lipsumaan niin siellä on sata valittajaa rivissä kiljumassa että miks tuo saa tehä noin ja mä en. Eikö se nyt ole parempi että ne, jotka siellä haluaa kauppaa tehdä, lukevat ne säännöt, noudattavat niitä ja tekevät kauppansa. Joita säännöt ei kiinnosta, voivat hieroa kauppaa muualla. Ei kai se sen vaikeampaa ole.
Ja jos ne kuvat ei oo kansioissa, mitenpä löydät tietyn tuotteen, tai edes oman ilmoituksesi? Jos kaupassa olisi kaikki tuotteet sekaisin, miten sieltä löytäisi mitään? Eiköhän nuo säännöt ole tehty ihan siksi että ostaminen ja myyminen olisi mahdollisimman helppoa kaikille osapuolille :DDD

Vierailija
27/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:19"]

Onko kukaan muu muuten tuolla Kallio kierrättää - kirppiksellä? Mua vähän naurattaa toi ylläpitäjien touhu, siis ryhmä on nyt kaksi päivää kiinni kun ylläpito poistaa KAIKKI ilmoitukset ettei ryhmä "mene tukkoon" :D siis ihan söpö ajatus, mutta sillä kuinka monta ilmoitusta ryhmässä on, ei vaikuta mitenkään sen tekniseen toimintaa. Esimerkiksi tuo kaikkein suurin (?) KIRPPUTORI - Anna! Myy! Osta! Vaihda! sisältää takuuvarmasti tuhat kertaa enemmän ilmoituksia ja hyvin pelaa.

[/quote]

Minulta hävisi sieltä ilmoitus ihan itsestään. Ja siis se on joku sivuston bugi. Ja sivustolla on ilmeisesti jotain muitakin toimivuusvirheitä, siksi siivoavat sen.

Mutta kiva, kun olet noin "tietäväinen" asiasta. Jos kerran tiedät, miksi sivuston toimivuudessa on virheitä ja millä toimenpiteillä ne voi ratkaista, miksi et suoraan anna teknisiä neuvoja yp:lle sen sijaan, että naureskelet täällä ryhmän käytäntöjä?

[/quote]

Ei ne ilmoitukset häviä, ainut mikä jokaisella fb-sivulla bugaa on se haku joka ei löydä niitä ilmoituksia. Voi myös olla ylläpidon poistama, kukaan yp ei vaan kehtaa myöntää :D olisi kummallista mikäli tuon kalliokirppis olisi ainoa fb-ryhmä, joka kärsii suuresta ilmoitusmäärästä.

Vierailija
28/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:24"]mä laitan siksi maininnan puhelinkuva, kun esim. vaatteiden värit näyttää hieman haaleammilta. mun puhelimella saa hyviä kuvia vaan päivänvalossa.
[/quote]
Sama homma. Varsinkin vaatteissa värit on tärkeet ja puhelin monesti vääristää ne.
Mutta siis se alkuperäinen syy siihen miksi sitä mainintaa vaaditaan on kai tuo, että kaikki eivät ole osanneet lisätä kuvia kansioihin puhelimella.

Vierailija
29/29 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:32"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 11:19"]

[/quote]

[/quote]

Ei ne ilmoitukset häviä, ainut mikä jokaisella fb-sivulla bugaa on se haku joka ei löydä niitä ilmoituksia. Voi myös olla ylläpidon poistama, kukaan yp ei vaan kehtaa myöntää :D olisi kummallista mikäli tuon kalliokirppis olisi ainoa fb-ryhmä, joka kärsii suuresta ilmoitusmäärästä.
[/quote]No mulla oli tallennettu ilmoitus koneeni kirjanmerkkeihin. Siitä tuli ilmoitus, ettei sitä enää ole, kun hain sen esille. Laitoin ilmoituksen uudestaan ja yp ilmoitti ettei siinä ole mitään vikaa. Eikä toinen ilmoitus poistunut. Mutta kiva, kun kerran " tiedät" paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän seitsemän