Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitääkö raskausaikana yh.ksi jääneet isot ristiäiset vauvalle?

Vierailija
19.02.2015 |

Vai onko se niin nolo juttu kun on isätön lapsi että ei pidä?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten isättömyys ja ristiäiset liittyvät toisiinsa?

Vierailija
2/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidin isot ristiäiset. Lapsen isä kuoli raskausaikana. Olisin pitänyt vaikka oltaisiin vain erottukin. Mulla on elämässäni paljon muuta mukavampaakin tekemistä kuin hävetä itseäni ja lapsiani. Myötähäpeile sinä Ap vaikka puolestani kun en itse tajua ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset on isot ristiäiset? Meillä ristiäisissä oli kumma ku sisarukset ja vanhemmat eli porukkaa noin30.

Vierailija
4/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin vain saammeko ristiäiskutsua vai emme. Nuori sukulaistyttö saa vauvan kun poikaystävä jätti raskausaikana. Aihe aikamoinen tabu koko suvussa.

Vierailija
5/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan ollut noloa. Tietenkään nyt niin hirveen isoja ei tullut, kun oli vaan mun puolen sukua paikalla. Meillä oli silloin itseni ja papin lisäksi 4 kummia, äitini, isäni ja heidän molempien vanhempansa. Eli 11 vierasta oli. Olisin järjestänyt isommatkin juhlat ja kutsunut koko suvun, mutta sukuni on niin valtavan suuri (meitä serkuksia on jo 16. Heidän vanhempansa, serkkujen lapset... ) ja halusin pitkää kotona ristiäiset, eli tilaa oli aika vähän.

Vierailija
6/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:01"]Mietin vain saammeko ristiäiskutsua vai emme. Nuori sukulaistyttö saa vauvan kun poikaystävä jätti raskausaikana. Aihe aikamoinen tabu koko suvussa.
[/quote]

Minun mielestä vain lähipiiri/lähisuku on läsnä ristiäisissä mutta kukin tavallaan

Vierailija
7/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:03"]

No ei todellakaan ollut noloa. Tietenkään nyt niin hirveen isoja ei tullut, kun oli vaan mun puolen sukua paikalla. Meillä oli silloin itseni ja papin lisäksi 4 kummia, äitini, isäni ja heidän molempien vanhempansa. Eli 11 vierasta oli. Olisin järjestänyt isommatkin juhlat ja kutsunut koko suvun, mutta sukuni on niin valtavan suuri (meitä serkuksia on jo 16. Heidän vanhempansa, serkkujen lapset... ) ja halusin pitkää kotona ristiäiset, eli tilaa oli aika vähän.

[/quote]

*pitää

Vierailija
8/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ollut mitään noloa lapsen saamisessa yksin, outo ajatusmalli ap:lla. Olin pitkään lapsettomuushoidoissa ja lapsi oli onnen täyttymys. Ristiäiset olivat myös isot. Ehkä teillä sukulaisilla olisi syytä miettiä, mistä tunteenne kumpuavat. Onko kyseessä esim joku uskonnollinen yhteisö pienellä maaseutupaikkakunnalla?

Vierailija
9/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkahattu-Pirjo alapeukuttelee ;)

Vierailija
10/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:06"]Minusta ei ollut mitään noloa lapsen saamisessa yksin, outo ajatusmalli ap:lla. Olin pitkään lapsettomuushoidoissa ja lapsi oli onnen täyttymys. Ristiäiset olivat myös isot. Ehkä teillä sukulaisilla olisi syytä miettiä, mistä tunteenne kumpuavat. Onko kyseessä esim joku uskonnollinen yhteisö pienellä maaseutupaikkakunnalla?[/quote]

Ei olla millään lailla uskonnollisia. Osa ateisteja ja osa tavallisia luterilaisia. Suvussa vaan yleensä saatu lapset ydinperheeseen eikä ole ennen teiniäitiyttä ilman lapsen isän osallistumista koettu.

Vierailija
11/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:14"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:06"]Minusta ei ollut mitään noloa lapsen saamisessa yksin, outo ajatusmalli ap:lla. Olin pitkään lapsettomuushoidoissa ja lapsi oli onnen täyttymys. Ristiäiset olivat myös isot. Ehkä teillä sukulaisilla olisi syytä miettiä, mistä tunteenne kumpuavat. Onko kyseessä esim joku uskonnollinen yhteisö pienellä maaseutupaikkakunnalla?[/quote]

Ei olla millään lailla uskonnollisia. Osa ateisteja ja osa tavallisia luterilaisia. Suvussa vaan yleensä saatu lapset ydinperheeseen eikä ole ennen teiniäitiyttä ilman lapsen isän osallistumista koettu.
[/quote]

Tervetuloa nykyaikaan :)

Vierailija
12/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:06"]Minusta ei ollut mitään noloa lapsen saamisessa yksin, outo ajatusmalli ap:lla. Olin pitkään lapsettomuushoidoissa ja lapsi oli onnen täyttymys. Ristiäiset olivat myös isot. Ehkä teillä sukulaisilla olisi syytä miettiä, mistä tunteenne kumpuavat. Onko kyseessä esim joku uskonnollinen yhteisö pienellä maaseutupaikkakunnalla?[/quote]

Mitä tekemistä sukulaisilla on tämän asian kanssa?

[/quote]

Vierailija
13/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se nyt heletin noloa, jos ei ole saanut miestä pidettyä edes raskausaikaa itsellään!

(sic!)

Vierailija
14/14 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 14:14"]

[/quote]

Kerta se on ensimmäinenkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän