Pikkukylissä kiusaaminen on aika raakaa henkistä väkivaltaa
Osui kohdalleni suurempi nettikiusaamistapaus. Joo en lähde avaamaan sitä enempää koska asia on poliisilla ja siitä on tehty 2 rikosilmoitusta.
Tää on hyvä esimerkki siitä kuinka joutuu elämään jatkuvasti pelon tunteessa ja ihmiset vaan jatkaa ja jatkaa sitä.
Varmaan toivovat että kiusatulta lähtee henki kun eivät lopeta. Olen jo aika tottunut huuteluihin sun muihin mitä mulla on sattunut kohdalleni tässä kiusaamistapauksessani.
Poliisi tuo turvaa ja olen kyllä ylpeä että sain tehtyä tästä rikosilmoituksen.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Sarjassamme ”Ai miten ihanaa onkaan asua maalla”!
No eihän se liity mitenkään maalla asumiseen. Onhan Hesarissakin usein juttuja naapurien välisistä riidoista ja kiusanteosta.
Miten niin pikkukylissä? Palstan mukaan niissä asuu vain vanhuksia eli tosissasiko oletat, että Martti 87 v siellä nettikiusaa Raimoa 77v? Ja huutelee ohimennessään hävyttömyyksiä?
Alkaa varmasti M:llä tämä paikkakunta.
Punkaharju on varsinkin sellainen mätäpaise! Hyi niitä ihmisiä ketkä sielä puhuu ja valehtelee.
Vierailija kirjoitti:
Ei se kiusaaminen mitenkään maaseudun yksinoikeus ole. Kiusaamista tapahtuu ihan joka paikassa. Maaseudulla se vaan ehkä herättää enemmän huomiota, koska siellä on vähemmän ihmisiä ja kaikkien oletetaan olevan jotain sydänystäviä keskenään.
Ihan yhtä lailla kaupungissakin kiusataan. Siellä se vaan on "normaalia", eikä kukaan nosta siitä melua.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa varmasti M:llä tämä paikkakunta.
?
Soita hinauspalvelu parille autolle tai laita näppärät rengaslukot.
Pienten maalaiskylien kiusaamiskulttuuri on sivistymätöntä ja junttia kun taas kaupunkilaisten keskenään harjoittama kiusaaminen ja väkivalta on sivistynyttä ja kultturellia T: vihreät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se kiusaaminen mitenkään maaseudun yksinoikeus ole. Kiusaamista tapahtuu ihan joka paikassa. Maaseudulla se vaan ehkä herättää enemmän huomiota, koska siellä on vähemmän ihmisiä ja kaikkien oletetaan olevan jotain sydänystäviä keskenään.
Ihan yhtä lailla kaupungissakin kiusataan. Siellä se vaan on "normaalia", eikä kukaan nosta siitä melua.
Koska maalla on vähemmän ihmisiä, siellä käy helpommin niin, että kaikki osallistuvat kiusaamiseen. Kaupungissa taas on enemmän väkeä, joten sieltä on helpompi löytää itselleen vaihtoehtoinen, kiusaamaton, kaveripiiri. Ainakin siis jos on aikuinen - lapsille se on toki vaikeampaa sielläkin.
Kyllä se kiusaaminen on pahempaa jossakin maaseudulla pikkupaikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa.
Ikävän kuuloinen juttu ja jaksamista, mutta pakko kysyä, miten maaseutu tähän liittyy?
Itse kasvoin maaseudulla ja kävin parin sadan oppilaan pikkukoulua koko peruskoulun ajan. Kiusaamistapauksia oli todella vähän. Jos oli, niin niihin oli helppo puuttua, kun opettajilla ja muulla henkilökunnalla ei ollut niin paljon oppilaita.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se kiusaaminen on pahempaa jossakin maaseudulla pikkupaikkakunnalla, jossa kaikki tuntevat toisensa.
Miksi maalla ihmiset tuntisivat toisensa yhtään sen paremmin kuin kaupungeissa?
no ei kai kukaan syyttä kiusaa. mitä olet tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Jos pienellä paikkakunnalla joutuu kaikkien silmätikuksi, niin voihan se olla aika karmea kokemus.
Asun Raisiossa ja täällä Tahviossa on käynnissä ihan kivat ”pikkukylän” riidat.
Aika outoa, että itse olen välttynyt moiselta, vaikka pidän itseäni aika outona tyyppinä. Ilmeisesti sitten sulaudun kuitenkin joukkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi maalla ihmiset tuntisivat toisensa yhtään sen paremmin kuin kaupungeissa?
Ainakin täällä on paljon uskovaisia, jotka käyvät samoissa hartaustilaisuuksissa joten monet tuntevat toisensa. Klubin ulkopuolisia sitten toljotellaan ja paheksutaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen asunut kahdeksaksassa eri osoitteessa kaupungeissa, eikä yhdessäkään ollut mitään kiusaamista. Ei lapsia edes kiusattu. Maalla olen asunut tasan yhdessä paikassa, joka olikin niin hirveä, että takaisin en menisi edes kilon paloina.