Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistakaa puolison valinnassa: ne miehen ärsyttävät piirtrrt periytyvät!

Vierailija
30.01.2015 |

Oletteko tekin huomanneet liian myöhään. Minä en ainakaanbosannut ottaa ollenkaan huomioon, että niehessä on tiettyjä ikäviä piirteitä ja nyt niitä on periytynyt lapsiin . Harmittaa moninkertaisesti, vaikka toki lapsiani rakastankin.
Meillä: toiselle tuli lukihäiriö+tarkkaavaisuushäiriö ja lisäksi alkaa olla narsistisia piirteitäkin ehkä.
Toiselle tuli yleisesti rumana pidetty ulkonäköpiirre (lasta harmittaa, nua ei haitannut miehessä) ja lisäksi tarkkaavaisuushäiriö. Hänestä en vielä tiedä tuosta narsistisuudesta.
Mitä harmillista teillä on periytynyt mieheltä. Tajusitteko valitessanne ajatella periytyvyyttä?
En ymmärtänyt miestäni narsistisia piirteitä omaavaksi. Luulin, että karmeat kotiolot ne vaan sitä lapsena oli syöneet ja tasaantuu siitä. Häbessä on kyllä auttavainen puoli myös.
Kaipaan siis kommenttejanne!

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:52"]Niin no itse perin äidiltä huonon itsetunnon. Olen siitä kyllä päässyt yli, tosin vasta aikuisiällä. Kuinka moni miettii että enpä tee lapsia koska olen itse puutteellinen?
[/quote]
Ei huono itsetunto ole sisäsyntyinen.
[/quote]

Musta tuntuu että kyllä se tavallaan on. Toiset ovat herkempiä, varovaisempia ja se varmaan altistaa huonolle itsetunnolle. Ainakin omissa lapsissani huomaan että toisella on rajaton itseluottamus ja toinen taas niin huonolla itsetunnolla varustettu että aina täytyy olla tsemppaamassa ja kehumassa. Itse olen samanlainen, täytyy myöntää ja sen asian kanssa olen saanut tehdä töitä.

Vierailija
2/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on niin erinomainen, että maailma kiittäisi, jos olisin tehnyt enemmänkin poikia. Sen sijaan minua vähän häiritsee, että yksi lapsista muistuttaa anoppiani. :P

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:52"]

Niin no itse perin äidiltä huonon itsetunnon. Olen siitä kyllä päässyt yli, tosin vasta aikuisiällä. Kuinka moni miettii että enpä tee lapsia koska olen itse puutteellinen?

[/quote]

En nyt vain halunnut lapsia. Nykyään olen onnellinen siitä, että jätin lapset tekemättä enkä ole siirtänyt vikojani kenekään kannettavaksi. Tämä on vain minun tapaukseni, en halua ottaa kantaa muiden ratkaisuihin, joten jättäkää ne alapeukut.

Vierailija
4/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:38"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:13"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:52"]Niin no itse perin äidiltä huonon itsetunnon. Olen siitä kyllä päässyt yli, tosin vasta aikuisiällä. Kuinka moni miettii että enpä tee lapsia koska olen itse puutteellinen? [/quote] Ei huono itsetunto ole sisäsyntyinen. [/quote] Musta tuntuu että kyllä se tavallaan on. Toiset ovat herkempiä, varovaisempia ja se varmaan altistaa huonolle itsetunnolle. Ainakin omissa lapsissani huomaan että toisella on rajaton itseluottamus ja toinen taas niin huonolla itsetunnolla varustettu että aina täytyy olla tsemppaamassa ja kehumassa. Itse olen samanlainen, täytyy myöntää ja sen asian kanssa olen saanut tehdä töitä.

[/quote]

Olen samaa mieltä, että kyllä se periytyykin, meillä samalla tavalla, että toinen lapsi on rempseä ja menevä ja toinen taas herkempi ressukka, joka ottaa hyvin herkästi itseensä kaiken sanotun (periytynyt anopilta!).

Vierailija
5/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulla ole lukihäiriötä, mutta kännykällä tulee virheitä.
On lapseni perineet minulta atooppisen ihon ja allergiataipumuksen. En väitä olevani täydellinen.
Ap

Vierailija
6/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut epäillä nyt aikuisiällä, että äitini on alkanut inhota minua, koska alan muistuttaa (niin ulkonäön kuin luonteenkin puolesta) aina vain enemmän ja enemmän isääni, josta äiti erosi ollessaan raskaana. Harmi, että sai lapsen inhoamalleen ihmiselle.

Vierailija
7/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni on aika vahva ihminen ja rahaa perinyt runsaasti. Otti eronneen narsistin ja aspergerin miehekseen. Molemmat lapset omaavat noita piirteitä. Erityisesti poika on erittäin sulkeutunut ja tuskainen. Poika herätti ekan vuotensa ajan 10 kertaa yössä ja sitten harvemmin. Poika on erityisen lahjakas musiikissa. Varmaan suuntaa sille alalle. Tytär on samoissa ongelmissa, nutta hieman sosiaalisempi sentään.

Vierailija
8/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärtänyt, että minun huonot puoleni periytyvät ja että vahvistan niitä omalla käytökselläni. Jos olisin ymmärtänyt, olisin muuten miettinyt kahdesti.

Vierailija
9/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni luokkakaverilla on erityisen mukava ja kiltti äiti ja psykopaattinarsisti-isä. (Mun arveluni käytöksen perusteella) . Tuo äiti on aina nöyränä kaikissa talkoissa ja keräyksissä auttamassa koulussa.
Heidän poikansa on hyvin röyhkeä öykkäri. Olen kuullut tytöltäni ja itse huomannut, miten se 12-v tönäisi vanhempia tarjoilujonossa, kun piti päästä etuilemaan.
Sääliksi köy tuota nukavaa äitiä, kun pojasya kasvaa samanlainen.

Vierailija
10/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasta jälkikäteen ajatellut. Toivottavasti lapset selviävät hyvin. Miehen puolella on suvussa mielenterveysongelmia, itsemurhia, alkoholismia jne.

Omassakin suvussa on alkoholismia, mutta kaikista eniten pelottaa jos nuo mielen ongelmat periytyvät eteenpäin.

Mies on mieleltään "normaali", mitä nyt stressinsietokyky aika alhainen ja on vähän sellainen perusnegatiivinen -> luulen johtuvan osittain miehen lapsuuden kasvuympäristöstä.

Vierailija
11/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös omat hunot piirteenne periytyvät. Kannattaa miettiä, olisiko sellainen miniminä kuitenkaan lopulta niin hyvää seuraa.

Vierailija
12/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kaikki ne huonot puolet tulivat mieheltä ja sinulta vain hyvät, ap?

Vierailija
13/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no itse perin äidiltä huonon itsetunnon. Olen siitä kyllä päässyt yli, tosin vasta aikuisiällä. Kuinka moni miettii että enpä tee lapsia koska olen itse puutteellinen?

Vierailija
14/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virheetöntä ihmistä saakin etsiä.

Vierailija
15/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on temperamenttinen ja se on periytynyt lapseenkin. Ei se nyt huono asia sinänsä ole, mutta itselleni tuon lapsen kasvattaminen on vähän haasteellista kun itse olen tällainen nössykkä. Mies osaa käsitellä lasta paremmin koska ovat samalla aaltopituudella.

Vierailija
16/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:48"]

ja kaikki ne huonot puolet tulivat mieheltä ja sinulta vain hyvät, ap?

[/quote]

Ap. kirjoittaa että miehen puolelta peritty lukihäiriö, mutta omassa kirjoituksessaan kuitenkin vilisee tavattomasti virheitä sekä otsikossa että itse leipätekstissä.

Mutta tosiaan, vain miehen puolelta vain ne huonot geenit? Tosin niin meidänkin perheessä, minulta on peritty vain hyvät ominaisuudet.

Vierailija
17/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai että olisin iloinen jos saisin lapsia ja heistä tulisi kaltaisiani! Meneviä ja mukavia ja huumorintajuisia.

Vierailija
18/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä tuon miehen luonteen perineen esikoisen kanssa tulee juttuun, mutta tuon mun luonteen perineen kuopuksen kanssa on kyllä välillä TODELLA vaikeaa. Suurempana järkytyksenä tuli se, että anopin piirteet alkaa nousta esiin nyt miehessä kun ikää alkaa olla vähän enemmän.

Vierailija
19/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainakaan vielä näy lainkaan kummankaan huonot puolet. Olemme molemmat varmaan aika kauheita ja hankalia ihmisiä, mutta lapsista tulee aina vain kehuja. Olisin erityisen järkyttynyt jos mieheni isän kaikkiin asioihin liittyvät neuroosit ja pitkä liuta pakko-oireita periytyisivät. 

Vierailija
20/20 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:52"]Niin no itse perin äidiltä huonon itsetunnon. Olen siitä kyllä päässyt yli, tosin vasta aikuisiällä. Kuinka moni miettii että enpä tee lapsia koska olen itse puutteellinen?
[/quote]
Ei huono itsetunto ole sisäsyntyinen.