Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelussa sanoi hapannaamaksi

Vierailija
30.01.2015 |

Olin työhaastattelussa. Firman omistaja sanoi "sähän et oo mikään ideaalinen varsinkin kun on juuri päästy kahdesta hapannaamasta eroon". Onko muilla yhtä karmeita työhaastattelukokemuksia? 

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 14:01"]

"Olet niin hyvännäköinen, että tervetuloa tänne vaan. Meillä on muuten pikkujoulut Hawaiji-teemalla marraskuun lopulla. Että siitä vaan sitten bikineitä etsimään, vai mitä Jori?!" (huusi työkaverilleen)

Y.Ö.K. Arvatkaa meninkö!

[/quote]

Taisivat haluta vain poikia, mutta näin ollen ei tullut syrjintäsyytettä. :P

Vierailija
2/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sait ihan rehellisen palautteen, johon voit nyt puuttua ja ensi kerralla saatkin töitä ja elämäsi muuttuu muutenkin mukavammaksi.

Ei, en ole koskaan saanut haastattelussa hyödyllistä palautetta itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa aina vastata samalla mitalla takaisin ja niin kun asia on.Olis meinaan ollu vittumainen paikka olla tuolla töissä. Jos ei pomolla ole käytöstapoja edes tuollaisessa tilanteessa niin ei se tuosta parane. Usko pois!

Vierailija
4/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Toivottavasti et ole yhtä idiootti kun tuo tiskin takana oleva blondi" sain paikan... Arvatkaa kaksi kertaa meninkö...

Vierailija
5/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla luokalla kauppaopistossa oli 30-v. nainen. Haki töitä, muttta vastaus oli törkeä: ""muuten kelpaisit, mutta kun olet noin helvetin vanha.""
(oli vanha siksi, että oli jo ylioppistokoulutus, mutta sai sellaisen vamman, että tuon alan työt ei enää käyneet. Vamma ei ollut näkyvä eikä hän sitä koskaan työnhaussa paljastanut, eli se ei syynä.)

Vierailija
6/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olin haastattelussa, jossa työnantaja ei meinannut housuissan pysyä, sillä olin laittanut liian vähäisen palkkatoiveen. Kun lopuksi sanoin asiasta (että tästä voisi hieman neuvotella kun työtehtäviä oli enenmmän kuin hakiessani kuvittelin), niin äijä täräytti kiukkuisena, että tästähän on sovittu jo. Oli muutenkin niiiin lipevä ja kun kilttinä vielä myötäilin enkä kehdannut mitään kyseenalaistaa, niin mies piti kaikkea jo selvänä. Pyysin miettimisaikaa huomiseen, ja kun soitteli, niin sanoin saaneeni toisen paikan. Ukko tivasi, että mistä ja millä palkalla!?

Jälkikäteen tutustuin erääseen henkilöön, joka työskenteli ko. paikassa ja haukkui pomoaan minulle persoonallisuushäiriöiseksi. Oli kuulemma kamala työpaikka. (En kehdannut sanoa, että hain tuonne aiemmin töihin.)

Vierailija
7/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olet niin hyvännäköinen, että tervetuloa tänne vaan. Meillä on muuten pikkujoulut Hawaiji-teemalla marraskuun lopulla. Että siitä vaan sitten bikineitä etsimään, vai mitä Jori?!" (huusi työkaverilleen)

Y.Ö.K. Arvatkaa meninkö!

Vierailija
8/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä firmoja missä on mielisairaat pomot. Yleensäkin ihminen joka ei tule toimeen muitten kanssa ajautuvat yksityisyrittäjiksi. Ei kaikki yrittäjät ole näitä onneksi. Mutta tuo on kuitenkin faktaa. Ihminen joka ei tule toimeen muitten kanssa ryhtyvät yrittäjiksi ja samalla kusi nousee yhä korkeammaksi. Onneksi järkevätkin ryhtyvät yrittäjiksi. Vaaraa epäonnistua työpaikkavalinnoissa on huomattavan suuri jos menee niihin pieniin töihin. On niitä hyviäkin, tietenkin. Isoissa on yleensä koulutettuja henkilöstäpäällikkötä ja homma toimii.

Vierailija
9/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 13:42"]

Olin työhaastattelussa. Firman omistaja sanoi "sähän et oo mikään ideaalinen varsinkin kun on juuri päästy kahdesta hapannaamasta eroon". Onko muilla yhtä karmeita työhaastattelukokemuksia? 

[/quote]

"Sinustahan täällä ei eroon pääsekään"

Tää on näitä, että keksisi tosi hyviä lausahduksia päin naamaa - sitten jälkikäteen.

Vierailija
10/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lapsenvahdiksi ja yhden puhelun jälkeen perheen äiti kirjoitti minulle viestissä jotenkin töykeästi, ettei ujous ole kovin haluttu piirre työmarkkinoilla. Joten en sitten saanut sitä paikkaa. Toivottavasti perheen adoptiolapsi ei ollut ujo luonteeltaan... Lapsenvahtina olin kyllä sitten toisessa paikassa vuoden verran.

Tuli myös mieleen kokemukseni eräässä kesätyöpaikassa jossa oli hieman jäyhän oloinen naispomo. Olin pakkaamassa pahvikortteja ja laskin niitä kortit vasemmassa kädessäni, kun pomo tuli paikalle.

Pomo: "Ootsä vasenkätinen??!"

Minä: "Täh? En ole."

Pomo: "No oothan!"

Minä: "En ole."

Pomo: "No... En mä ainakaan osaisi noin."

Vieläkin huvittaa tämä. Mitä väliä sillä kätisyydellä on ja miksi pitää vielä jankata vastaan? Niin kuin en itse tietäisi, olenko oikea- vai vasenkätinne.

Vierailija
11/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan näitä inhoja:

- "Ei kai sua haittaa jos joskus iltaisin joudut tekemään vähän hommia tuolla mun asunnollani kun siellä on ne ohjelmistot joita tarvitaan vaan harvoin..." (miespomo)

- "Kuinka monta kupillista kahvia juot noin per päivä? Entä tupakoitko? Meinaan että meillä ei täällä sitten ole mitään erillisiä taukoja, että kahvit on juotava kotona."

- "Meillä on täällä tapana että työntekijät pesevät WC:n ja sähän voisitkin aloittaa vaikka siitä."

Vierailija
12/12 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa sarjaa oli se, kun haastattelussa kyseltiin jo etukäteen, mitä tykkään saunailloista firman kesken. Totesin, että olen kova saunomaan. Johon pomo: lähetäänkö heti kaksin huomenna testaamaan meidän saunaa tuonne ylös? Olin sanaton.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kaksi