Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lahjoittaa rahaa maailmalle, kun sitä tarvitaan kotimaassakin

Vierailija
12.11.2021 |

Toki nenäpäivässäkin hyvällä asialla ollaan, mutta eikö olisi kuitenkin tärkeämpää kohdistaa lahjoitukset meidän Suomen hädänalaisille, esim. nuoriin, joilla on mielenterveysongelmia.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kenialainen köyhä lapsi on läheisempi kuin kajaanilainen vetelä paskahousu työnvieroksuja.

Vierailija
2/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset eivät tee jakoa oman maan lapsiin ja muiden maiden lapsiin. Kyllä mua ainakin koskettaa enemmän se, että joku lapsi on kuolemassa nälkään tai ei omista yksiäkään kenkiä kuin se, että jonne-petterin vanhemmat ovat "köyhiä" eivätkä voi maksaa lapselleen harrastuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä autan mielelläni molempia.

Vierailija
4/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minun empatiani ole kiinni siitä, mihin maahan joku lapsi on sattunut syntymään. Minusta kenenkään pikkulapsen ei pitäisi joutua palelemaan, olemaan nälissään, joutua eroon vanhemmistaan tai altistua terveydelle haitallisille oloille.

Noita kehitysmaiden lapsia ei heidän kotimaansa tule auttamaan, se on selvä. Siellä ei ole heidän vanhemmillaan vapautta valinta, miten elämänsä päättää viettää.

Pahimmissa oloissa on ihan selvä, että se joku kymppikin voi muuttaa ja paljon. Rutiköyhimmissä maissa sillä saa jo kuukauden ruuat.

Kotimaisten mielenterveysongelmaisten nuorten ongelmat ovat vaikeita myös. Oletan kuitenkin, että valtio ratkaisee noita monimutkaisia ongelmia monella tasolla, ja sitä varten maksan veroja. Tässä kymppini on aika kevyt, sillä ei saa edes varttia psykiatrin aikaa.

Vierailija
5/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma kun mielummin autotetaan toisella puolella olvia tuntemattomia kuin läheisiä.

Ei voi ymmärtää.

Eräänlaista omantunnon valkopesua?

Ihan yhtä tuntematon se avunsaaja on, asui hän sitten kongossa tai tampereella, mikäli siis jonkun keräyksen kautta autetaan. Omat läheiseni ovat niin hyväosaisia, että he eivät tekisi mitään sillä kymmenellä eurolla, jonka laitoin hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
6/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on suhteellisesti ihan kivat olot moneen muuhun paikkaan verrattuna.

Vierailija
7/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle kenialainen köyhä lapsi on läheisempi kuin kajaanilainen vetelä paskahousu työnvieroksuja.

Tuskin Kajaanissa lapsityövoimaa käytetään. Kyse siis lapsista, joita riittää puutteenalaisina ja kärsivinä kotimaassammekin. Kukaan ei ole vetelille paskahousuille kehoittanut lahjoittamaan yhtään mitään. Sitäpaitsi näyttää hyvin Kela heistä jo huolehtivan.

Vierailija
8/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prosentti menee oikeaan suuntaan. Loput korruptiota.

Vierailija
9/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla rahaa tarvitaan enemmän kuin meillä Suomessa. Täällähän köyhyys on lähinnä elämäntapavalinta.

Vierailija
10/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisella nuorella on mahdollisuus puhtaaseen veteen, lämpöön, sähköön, terveydenhuoltoon, ruokaan, vaatteisiin, asuntoon, kouluun, opiskeluun, silmälaseihin, harrastuksiin. Jos omia vanhempia ei ole, niin saa asua sijaisperheessä tai lastenkodissa. On kirjastot, harrastuspaikat, nuorisotilat. Kaikki ei ole täydellistä ja mielenterveyden työntekijöistä on pulaa.

Silti koen, että lapsi, jolla ei ole vanhempia, joka päivä edes yhtä ruokaa, puhdasta vettä jne tarvitsee sitä apua enemmän kuin suomalainen nuori.

Vierailija
11/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhänä on jees olla, en tarvi ku ne muutama satku kelalta. :))

Vierailija
12/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kumma kun mielummin autotetaan toisella puolella olvia tuntemattomia kuin läheisiä.

Ei voi ymmärtää.

Eräänlaista omantunnon valkopesua?

Ketä läheistä olen jättänyt auttamatta? Kun esim ystävästäni tuli yh, niin otin kuukauden palkatonta vapaata.

Lahjoita sinä kenelle haluat, anna minun lahjoittaa kenelle minä haluan.

Vierailija
13/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nuo esiintyjät ohjelmassa talkoilla vai saavatko he palkkionsa? Iso määrä Suomen kalleimpia näyttelijöitä ja muusikoitakin.

Vierailija
14/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisella nuorella on mahdollisuus puhtaaseen veteen, lämpöön, sähköön, terveydenhuoltoon, ruokaan, vaatteisiin, asuntoon, kouluun, opiskeluun, silmälaseihin, harrastuksiin. Jos omia vanhempia ei ole, niin saa asua sijaisperheessä tai lastenkodissa. On kirjastot, harrastuspaikat, nuorisotilat. Kaikki ei ole täydellistä ja mielenterveyden työntekijöistä on pulaa.

Silti koen, että lapsi, jolla ei ole vanhempia, joka päivä edes yhtä ruokaa, puhdasta vettä jne tarvitsee sitä apua enemmän kuin suomalainen nuori.

Intiassa elää 35 miljoonaa lasta kadulla. Paljonko laitoit?

35€

Vierailija
15/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Afrikan lasten selkänahastahan meidänkin hyvinvointimme om revitty: 90% kaupassa myytävistä tuotteista tuotetaan missälie hikipajassa.

Itse olen kyllä köyhä opiskelija (elän noin 700€:lla /kk josta 400€/kk menee vuokraan), mutta en oikeasti niin köyhä, ettei minulla muka olisi pari senttiä lisää investoida reilun kaupan banaaneihin tai 10€/kk lahjoittaa kehitysmaiden naisille. Rahaa kyllä on, kun kaikkea ei tuhlaa esimerkiksi tupakkaan, alkoholiin tai kaikkeen turhaan krääsään, jota meille markkinoidaan.

Itselläni on myös diagnosoitu "määrittämtön masennutila" ja masentuneeksi minut nimenomaan saa maailman epätasa-arvoisuus ja ihmisten itsekkyys. Meillä olisi oikeasti resursseja lopettaa maailmanlaajuinen nälänhätä, jos kaikki rikkaat eivät olisi niin itsekkäitä.

Vierailija
16/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko nuo esiintyjät ohjelmassa talkoilla vai saavatko he palkkionsa? Iso määrä Suomen kalleimpia näyttelijöitä ja muusikoitakin.

Hyvesignalointia. Saa naamansa telkkuun!

Vierailija
17/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minun empatiani ole kiinni siitä, mihin maahan joku lapsi on sattunut syntymään. Minusta kenenkään pikkulapsen ei pitäisi joutua palelemaan, olemaan nälissään, joutua eroon vanhemmistaan tai altistua terveydelle haitallisille oloille.

Noita kehitysmaiden lapsia ei heidän kotimaansa tule auttamaan, se on selvä. Siellä ei ole heidän vanhemmillaan vapautta valinta, miten elämänsä päättää viettää.

Pahimmissa oloissa on ihan selvä, että se joku kymppikin voi muuttaa ja paljon. Rutiköyhimmissä maissa sillä saa jo kuukauden ruuat.

Kotimaisten mielenterveysongelmaisten nuorten ongelmat ovat vaikeita myös. Oletan kuitenkin, että valtio ratkaisee noita monimutkaisia ongelmia monella tasolla, ja sitä varten maksan veroja. Tässä kymppini on aika kevyt, sillä ei saa edes varttia psykiatrin aikaa.

Miksi, HERRANJUMALA miksi niitä lapsia täytyy pullautella jos elämän edellytykset eivät ole hyvät?

Älkää alapeukuttako siellä, vaan perustelkaa minulle miksi tehdä lapsia jos elämän ei heitä saa ruokittua?!

Lapsia tehdään paljon, koska naisten asema kehitysmaissa on huono, eivätkä he voi päättää omasta kehostaan.

Vierailija
18/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi, HERRANJUMALA miksi niitä lapsia täytyy pullautella jos elämän edellytykset eivät ole hyvät?

No tämähän on juuri tätä lahjoituskampanjan kovaa ydintä. Kun tytöt pakotetaan taloudellisista ja sosiaalisista syistä naimisiin 13-vuotiaana, seurauksena on paljon lapsia ja erittäin heikot elämän edellytykset, ja niistäkin lapsista tytöt annetaan vaimoiksi heti kun joku lupaa ne elättää.

Jos tytöt saadaan kouluun vaikka ulkomaisilla lahjoituksilla, se nainen ei enää ole orjan asemassa, ja hänen myöhemmin tulevat lapsensa (joita on huomattavasti vähemmän) saavat erittäin todennäköisesti toisenlaisen elämän.

Tuo on yksi isoimmista syistä, miksi näitä avustusprojekteja tehdään.

Vierailija
19/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ymmärrän pointin. Onhan se tavallaan hyvä että autetaan maailman köyhiä, mutta annammehan me kehitysapuakin...

Välillä kannattaa muistaa että Suomi oli vielä alle 100 vuotta sitten aikamoinen takapajula ja Euroopan köyhimpiä maita. Täällä on aika hiki hatussa saatu tehdä töitä ja tasapainotella suurvaltojen välillä että ollaan vaurastuttu nykytasolle. Siksi olisi hyvä ymmärtää rahan arvo ja tukea kotimaista työtä ja osaamista, jotta suomalaisten tuskalla ja hiellä tienaamat varat ja elintaso ei valu vain muihin maihin.

Vierailija
20/26 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa kaikilla on mahdollisuus hyvään elämään ja ongelmat on usein itseaiheutettuja. 

Köyhien maiden nälkäisiä lapsia autan mielelläni, ovat täysin syyttömiä hätäänsä.