Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Perintöveron maksamiseen. Onko minun mitään mahdollisuuksia saada sitä? Summa olisi 3000€. Tiedän että siihen vaikuttaa moni asia, mutta kysymys onkin että onko MITÄÄN mahkuja sitä saada.

Sivut

Kommentit (18)

Sillähän ne pankit eniten tienaavat, että melko varmasti saat jos on jotain takeita siitä että pystyt maksamaan, kuten työ. Mulle suorastaan tyrkytetään aina kaikkia lainoja ja en ole koskaan ottanut mitään.

Vierailija
Sillähän ne pankit eniten tienaavat, että melko varmasti saat jos on jotain takeita siitä että pystyt maksamaan, kuten työ. Mulle suorastaan tyrkytetään aina kaikkia lainoja ja en ole koskaan ottanut mitään.

Kysyyköhän ne siellä että koskas palaan töihin? Minulla on siis vakituinen työ, ollut viimeiset 7 vuotta. Mutta jos en hetkeen ole töihin palaamassa (vajaa pari vuotta) niin vaikuttaakohan se negatiivisesti lainan saamiseen.

Vierailija
Vierailija
Kysyyköhän ne siellä että koskas palaan töihin? Minulla on siis vakituinen työ, ollut viimeiset 7 vuotta. Mutta jos en hetkeen ole töihin palaamassa (vajaa pari vuotta) niin vaikuttaakohan se negatiivisesti lainan saamiseen.

Tuskin on väliä, pankithan myöntää lainan rahasta mitä heillä ei edes ole, eli luovat siinä lisää rahaa tyhjästä omaksi omaisuudekseen mikä pitää kuitenkin maksaa takaisin.

Vierailija

Kun tarvii lainaa perintöverojen maksamiseen voisi olettaa että on jotakin joka kelpaa lainan vakuudeksi eli luulisi et saa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Vierailija

Tuskin on väliä, pankithan myöntää lainan rahasta mitä heillä ei edes ole, eli luovat siinä lisää rahaa tyhjästä omaksi omaisuudekseen mikä pitää kuitenkin maksaa takaisin.

No ei se sitä omaksi omaisuudekseen luo, vaan pankin pitää vastata kyllä siitä lainasta.  Jos asiakas ei sitä maksa, niin pankki kyllä maksaa sitten.  

Vierailija

Mitä perkelettä, nytkö tänne pukkaa mainospaskaakin kaiken muun paskan lisäksi. :/

AP: Vakiduun on melko hyvä "vakuus" lainalle ja summa on ihan kohtuullinen. Luultavasti voit hakea sitä nettipankin kautta ilman sen suurempia ongelmia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kun tarvii lainaa perintöverojen maksamiseen voisi olettaa että on jotakin joka kelpaa lainan vakuudeksi eli luulisi et saa.

Ei välttämättä ole..... Voi olla, että on tehty puolisoiden välillä hallintaoikeustestamentti ja omistusoikeus siirtyy jälkipolville (tai muualle). Tällöin omistusoikeuden saanut maksaa perintöverot, vaikka joutuisi odottamaan 20 v toisen osapuolen kuolemaa.

Fatalji

Vierailija

Erikoista, että tarvitaan laina noinkin pieneen summaan vaikka on ollut vakityö 7v ja lisäksi ap on äitiyslomalla ei hoitovapaalla. Aikomuksena on kuitenkin jäädä hoitovapaalle, jolloin tulot putoavat entisestään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija

Kannattaiskohan tässä tilanteessa miettiä että menisköhän jo vähän aiemmin töihin?

Sivut

Thread has been locked.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat