Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käräyttäisitkö kaverin? Vai jääkö kiinni muutenkin?

Vierailija
07.02.2015 |

Kaveri tunnusti, että hänellä on ulosottovelkaa noin 10 000 euroa. Elelee toimeentulotuella ja sossun harkinnanvaraisella. Nyt on tehnyt jotain pientä keikkatyötä (ihan verokortilla) ja ohjannut palkkarahat jollekin vanhalle tilille joka on sekä hänen että äitinsä nimissä. Sossulla on tiedossa vain joku toinen tili, jonne tukirahat menevät ja josta ulosotto ottaa jotain. Kaveri on nyt sitä mieltä, että tietenkin hän laittaa palkkarahat tuonne salatilille, että raha ei vaikuta sossutukiin ja ulosottoon... Minä olin siinä luulossa, että verotiedot menevät ulosottoon ja sossuun, mutta olenko väärässä?

Käräyttäisitkö sinä tällaisen tukien väärinkäyttäjän, vaikka on kaverisi?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä verotiedot menevät sossuun joten jää kiinni ennemmin tai myöhemmin. Hölmö kaveri sulla.

Vierailija
2/7 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se mikään kaveri ole, jos kävisi edes mielessä. Ellei "kaveri" ole vain joku piirien kautta tuttu ihminen.

Parhainta ystävääni en ikinä käräyttäisi mistään. Auttaisin raha-asioiden hoitamisessa, jos saisi itsensä tuollaiseen jamaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä sekaannu asiaan. Tieto menee viranomaisille vähän jälkijunassa ja sitten vasta saakin maksaa, korkojen kera. Kusettaja jää aina kiinni.

Sinä säilytät kaverin ja kaikki ok.

Vierailija
4/7 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käräyttäisin, oli sitten kuka vaan. Itse olen töissä käyvä ja veroni maksava, vituttaa, kun taas vuoden vaihteessa nousi kaikki saatanan maksut,(mitkä nyt ei kaikki suoranaisesti johdu veroista kuitenkaan) ja eduskunnassa jatkuvasti pähkäillään mistä vielä voitas kiristää, että ihmisille jäis mahdollisimman vähän rahaa. Sitten on tälläset ääliöt, jotka käyttää hyväks, kun saa ilmasta rahaa... voi vittu sentään, kun ihmiset ei tajua sitä, että "pienistä puroista syntyy valtameri", eli kun niitä tukien hyväkskäyttäjiä on varmasti paljon, niin kyllähän se meidän muiden kukkaroissa varmasti tuntuu!

Vierailija
5/7 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverisi on syyllistynyt petokseen ja jää siitä satavarmasti kiinni.

Vierailija
6/7 |
07.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kiinni aikanaan, ulosotto kyllä ottaa aina omansa. Älä puutu asiaan.

Vierailija
7/7 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 23:03"]Kaverisi on syyllistynyt petokseen ja jää siitä satavarmasti kiinni.
[/quote]No näin tietenkin. Yritin puhua järkeä, mutta eihän se uskonut... -ap