G: Mikä kirja on jäänyt kesken ja lukematta?
Mikä muka hyvä kirja olikin pettymys ja jäi suosiolla kesken? Miksi?
Kommentit (19)
Piti lukea lukiossa, en jaksanut. Selvisin kuitenkin kokeesta ihan mukavasti. Nyt voisin yrittää uudestaan, kun ei enää kukaan ole pakottamassa...
Onhan se moneen kertaan palkittu ja ylistetty kirja. Siksipä sen itsekin aloitin. En voi sanoa, ettäkö se olisi
huono
ollut varsinaisesti, mutta en vaan päässyt sisälle kirjaan, ei lainkaan temmannut mukaansa. Lukeminen tuntui työltä enemmän kuin huvilta. Jäi siis kesken ja aloitin mukavamman kirjan.
Dan Brownia en ole edes viitsinyt kokeilla - olen varmaan sitten ennakkoluuloinen suhteensa...
James Joyce: Odysseus
Sekin aika vielä ehkä tulee. En pysty lukemaan sillä tavalla fiiliksellä yrittämättä ymmärtää kaikkea, kuten joku jossakin neuvoi... :D
Leo Tolstoi: Sota ja Rauha
Hermo menee, kun kaikki aika menee sen tarkistelemiseen kuka oli kuka. Venäläinen tapa käyttää useita nimiä samasta ihmisestä puhujan suhteesta käsiteltyyn riippuen on aikamoista tervanjuontia. Vähän väliä on etulehdeltä tarkistettava kukas tämä nyt olikaan.
Thomas Mann: Taikavuori
En saanut tähän mitään otetta. Kieli lipsui käsistä kuin rasvattu naru. Aina lukisessani huomasin tankanneeni pari sivua, joista en muistanut mitään.
Hannu Salama: Finlandia-sarja
Näkökulma ei tipahda.
jne. Onhan näitä.
Sain sitä vielä kaksin kappalein viime jouluna lahjaksi, mutta kesken jäi.
Aion lukea sen vielä ja hankkia mökkivaatteeksi paidan " Suoritin Alastalon salin"
Joutavuuksien jumala. Kirjailija briljeeraa joka toisessa lauseessa mitä näpsäköimmillä kielikuvilla. Ilman niitä kirja todella olisi puolet ohuempi, ja monta kertaa parempi.
intoa puhkuen aloitin Sinuhe Egytpiläisen sekä ton... Danten Jumalaisen näytelmän.. ah, enhän mä niitä jaksanu lukee, kunhan hehkuttelin aina joistain lukemistani pätkistä jollekin joka muka ymmärtää.. =0)
Voi krooh, nukahdin kolmenkymmenen ekan sivun aikana varmaan viisi kertaa.
Vierailija:
Aion lukea sen vielä ja hankkia mökkivaatteeksi paidan " Suoritin Alastalon salin"
Alastalon salissa on paras kotimainen ever. Mun mielestä todellakin " suoritus" lukea se loppuun.
En tajua miksi sitä aikanaan kehuttiin niin kovasti. Maailman kirjallisuuden klassikoita on tullut kahlattua varsin monta läpi, mutta tämä taitaa olla ainoa laatuaan lukematta jäänyt.
Itse luin sen heti ilmestyttyään, taisin olla 13v ja nautin kovasti. Mutta en tiedä saisinko enää kiksejä lastenkirjasta?
vaikka se alunperin kirjoitettiin nuorille. En olisi sitä kyllä teininäkään jaksanut lukea.
Ihan älyttömän tylsää tekstiä oli, en jaksanu lukea kuin parikyt sivua.
Mua ei kiinnosta pätkääkään ne leffatkaan, saati sitten jotkut Harry Potterit... Boooooooooooooring!!!!
Silloin 13-vuotiaana itse pidin siitä hyvinkin paljon, mutta nyt se jäi kesken. Ei koukeroitten (?) takia, vaan en vaan kokenut saavani siitä enää mitään irti. Kovin yksinkertaistavaa itse filosofiaosuudet, kerronta ei kovinkaan mainiota, ja koko kirja vaan alkoi ärsyttää. Ei olisi pitänyt koettaa lukea uudestaan...
ja aloin lukea. Huh, kuinka puisevaa ja jotenkin koulimatonta kieltä. En jaksanut lukea sitä sitte...