Oletko lähettänyt kuoressa rahaa postitse?
Päivän lehdessä on juttua, kuinka 50 eur hävisi onnittelukortin välistä ja kuori saapui perille avattuna ja teipattuna. Älkää lähettäkö rahaa postitse! Äidille kävi samoin, 20 eur hävisi, samoin koko kortti, ei siis tullut ikinä synttärisankarille. Jossain on joitain jotka tutkii kirjeet. Mietin postin väkeäkin. Törkeää kyllä. Onko teillä kokemuksia rahan häviämisestä postinkulussa?
Kommentit (27)
Joskus olen ja aina tulleet perille.
Kerran olen lähettänyt. Se meni perille, mutta tiedän tapauksia, ettei ole mennyt. Se on yleistä varmaan. Vaiettu ongelma? Mut koska Posti ei suosittele lähettään rahaa taviskirjeessä, niin ei niistä tule tehtyä valituksia. Joku ratsaa kirjeitä.
Käteisen lähettäminen postissa on kiellettyä..
No ei se rikos ole jos lähettää! Se vaan ei ole suositeltavaa ison katoamisriskin takia. Posti suosittelee vakuutettua tai kirjattua kirjettä siinä tapauksessa, jos käteistä haluaa lähettää. Mut aika moni luottaa onneensa. Oleellista onkin, et miten joku jossain saa selville, että paksun kortin välissä on rahaa???
En ole lähettänyt.. Liikaa juttuja et ne hävii.
Läpivalaiseeko joku niitä kuoria? Miten edes ehtii availla kuoria, eikös posteissa oo kauhee kiire? Ei ihme että kirjeiden perilletulo kestää. (vähän vedin mutkia suoriks päättelyssäni)
Olen lähettänyt ja aina tulleet perille.
joo. Silloin kun ei ollut vielä nettipankkeja, eli joskus 90 luvun alussa.
Siis lähettääkö joku vielä rahaa postin mukana? Oikeesti...
Kerran jossain ohjelmassa näytti, miten näkee ,jos kirje sisältää rahaa. Älkää lähettäkö rahaa. Joku varastaa,ei niitä rosvoja voi monta olla. Jokaisesta varastetusta kirjeestä ilmoitus postiin. Sitten näkevät, jos jollakin linjalla katoaa enemmän lähetyksiä.
Mun äiti lähettää kalkkeeripaperin välissä niin ei näy läpi. Mut oikeesti rahan öähettäminen on kiellettyä.
Olen kadottanut yhdet liput ja yhden kerran lahjakortin. Tehty reklamaatio postiin. Postissa on työssä mm. eri maiden kansalaisia, joiden koulutus on vähän niin ja näin. Kyllä siellä osataan noukkia sopivan kokoiset kuoret ja sisällöt. Todellakin vaiettu asia. Posti sanoo, että arvokkaat kirjeet pitäisi aina vakuuttaa. Maksaa kovasti. Jos kohta jousumme kaikki kirjeet vakuuttamaan, mitä ihmettä teemme enää tällä laitoksella?
"Mun äiti lähettää kalkkeeripaperin välissä niin ei näy läpi. Mut oikeesti rahan öähettäminen on kiellettyä."
- Missä rahan lähettäminen on kiellettyä? - Hölmöä se voi olla, mutta että kiellettyäkin, niin sitä en tiennyt.
Vierailija kirjoitti:
No ei se rikos ole jos lähettää! Se vaan ei ole suositeltavaa ison katoamisriskin takia. Posti suosittelee vakuutettua tai kirjattua kirjettä siinä tapauksessa, jos käteistä haluaa lähettää. Mut aika moni luottaa onneensa. Oleellista onkin, et miten joku jossain saa selville, että paksun kortin välissä on rahaa???
Setelien tunnistenauha piippaa metallinpaljastimessa ja läpivalaisussa.
Mikä helvetti on kalkkeeripaperi??
Linkki lakiin, joka kieltää rahan lähettämisen. Ai ei löydy?, no ei koska se ei ole kiellettyä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä helvetti on kalkkeeripaperi??
Nykyajan lapset ei tiiä mikä on kalkkeeripaperi. Sulla on varmaan pääsy googleen. Käytä sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Setelien tunnistenauha piippaa metallinpaljastimessa ja läpivalaisussa.
Höpö höpö. Seteleissä oleva turvalanka ei todellakaan piippaa tai tee muutakaan.
Ihan yksinkertaisesti postissa on töissä ihmisiä, jotka pöllivät kirjeitä ja avaavat ne.
Sitten postin lajittelu tapahtuu konein ja osa kirjeistä korteista silppuuntuu siinä touhussa.
Vierailija kirjoitti:
"Mun äiti lähettää kalkkeeripaperin välissä niin ei näy läpi. Mut oikeesti rahan öähettäminen on kiellettyä."
- Missä rahan lähettäminen on kiellettyä? - Hölmöä se voi olla, mutta että kiellettyäkin, niin sitä en tiennyt.
Kyllä, on laitonta. Postilaki kieltää, poislukien postivakuutetut lähetykset.
En ole koskaan lähettänyt enkä ajatellut aloittaakaan, mutta mummo ja täti lähetti aina rahalahjat postissa kortin kera. Ne tulivat aina perille. Kun olen myynyt nettihuutokaupassa tavaroita, pari kertaa on ulkomainen huutaja laittanut rahat kirjeessä ja nekin on aina tulleet perille.