Maanantaina abortti :(
En olisi IKINÄ kuvitellut ex-abortinvastustajana joutuvani tähän tilanteeseen. Mutta raskaus (ensimmäinen ja viimeinen) laukaisi niin pahat ahdistus-,paniikki- ja masennusoireet, että jouduin jo kertaalleen osastolle sekavan ja itsetuhoisen käytökseni vuoksi. Mieheni soitti minulle ambulanssin, kun en itse sitä tajunnut tehdä. Keskustelin usean eri ammattilaisen kanssa ja kaikki hokivat, että sinä teet lopullisen päätöksen, mutta ilmaisivat olevansa huolissaan jaksamisestani, jos jatkan raskautta... En voi raskauden takia käyttää tarpeeksi vahvaa lääkitystä, joten pelkään itsekin kuinka kävisi, jos jatkaisin raskautta, mikä tuntuu todella vastenmieliseltä ajatukselta. Toisaalta keskeytyskin tuntuu todella väärältä (alkiota/sikiötä kohtaan).
Toivoisin nyt kokemuksia muilta abortin tehneiltä, minkä vuoksi päädyit siihen, kadutko päätöstä? Miltä abortin jälkeen tuntui, minkä ikäinen olit?
Saarnoja en todellakaan kaipaa, ruoskin itseäni jo aivan riittävästi...
Kommentit (65)
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:32"]Mun mielestä keneltäkään ei saa viedä elämää. Jos ei itse halua pitää niin antaa adoptioon mutta tappaminen ei ole vaihtoehto. Itsekäs on ihminen joka ennemmin tappaa kuin antaa adoptioon.
[/quote]
No juurihan ap kertoi ettei pysty raskauteen. Mitä kohtaa et ymmärtänyt?
Mulle on tehty abortti kolme kertaa. Kahdella ensimmäisellä kerralla petti pilleriehkäisy, kolmannella kondomi
En ole koskaan halunnut lasta ja siksi ollut tarkkana ehkäisyn kanssa mutta silti...
On tuntunut kamalalta ainoastaan se ajatus miksi ne jotka todella haluavat lasta eivät aina saa sitä ja minulle käy näin.
Ap:lle voimia!
[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 02:36"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 01:39"]
Se kutsummeko sitä sikiöksi, alkioksi vai lapseksi ei ole mitään merkitystä, sinä kannat tällä hetkellä uutta ihmistä sisälläsi. Hänellä on samat oikeudet kuin sinullakin.
[/quote]
Nope. Alkiolla ei ole mitään oikeuksia.
[/quote]
Niih. Lapsilla ei ole mitään oikeuksia vaan ne saa vapaasti tappaa jos siltä tuntuu. Ja asia on näin koska minä sanon niin ja jos joku on eri mieltä niin voisin tappaa sit senkin. Sekin ois ihan ok koska minä nyt vaan oon päättänyt niin. Taaperofilee on muuten hyvää, varsinkin alkiokastikkeen ja teininmaksapalleroiden kanssa. Jälkiruoaksi esimurkkukiisseliä!
Tsemppiä ja voimia! Olet ajatuksissani. Vaikkei edes tunneta.
Itsellä tuli aikoinaan kamala ahdistus, kun raskaustesti näytti plussaa. Paniikkia, tuntui että elämä loppuu. Itsetuhoinen en kyllä ollut. Päädyin aborttiin ja se auttoi siinä tilanteessa, vaikka epäröinkin ratkaisua. Jälkikäteen, vuosien päästä, tuli vahva katumus kun sain lapsia. Katumuksen myötä tuli omanarvontunnon menetys ja epätoivo. Mikään muu asia elämäni varrella ei ole ollut yhtä halvaannuttava, kuin tämä katumus. Mutta ehkä tästä joskus selvitään.
Tilanteesi on hankala. Päätös on todellakin sinun. En osaa oikein neuvoa. Itsetuhoiset ajatukset ovat hankala juttu etkä ehkä kestäisi raskautta ja vauvan saamista. Toisaalta mitä jos se olisikin ohimenevää alkuraskauden hormoonihuurua? En tiedä. Olet ajatuksissani, toivon että osaat tehdä oikean päätöksen. Sellaisen, jonka kanssa pärjäät ja voit hyvin.