Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työkaveri haukkuu selän takana

Vierailija
29.01.2015 |

Olen naisvaltaisella alalla. Olen työyhteisömme uusin jäsen, nyt puoli vuotta kuitenkin vakkararina, tasavertaisena työntekijänä muiden joukossa. Ongelma on eräs nuorehko nainen, joka mustamaalaa minua muille ja kyräilee selkäni takana. Kuulen toisinaan juttuja itsestäni, jotka eivät pidä paikkaansa. Minulla ei ole yhtään ystävää työkavereissa, enkä kaveeraa kenenkään kanssa. Palavereissa puhun suoraan asiani kaikkien kuullen, enkä harrasta jälkipyykkejä.

Olenko omituinen? Miten saisin tuon pahasuopaisuuden loppumaan..? On raskasta olla hyljeksitty ja pilkan kohde. En ole tietääkseni loukannut ketään.. :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuulla tämä hlö kokee epävarmuutta osaamisestaan, en usko että on talon ja alan parhaimmistoa.

Vierailija
22/30 |
09.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:01"]Neuvoja antavat eivät selvästi ole kokeneet samaa. Ystävällisyys ei auta työpaikkakiusaamiseen. Kiusaajan motiivi voi olla jokin oma ongelma, kateus tai ties mitä. Usein taustalla on myös huonoa johtamista.
Ei kannata olla liian kiltti, vaan napakasti pitää kiinni omista rajoistaan ja tehdä selväksi, ettei hyväksy kiusaamista.
[/quote]

Minä menisin kahden kesken juttelemaan tämän kanssa. Tekisin selväksi että jos jatkuu niin hänelle tulee vaikeuksia. Olkoon sitten vaikka uhkailua, mutta kannattaisi pitää puoliaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tuttu tuo ap teksti ja vittumaisinta on se että jos haukkuu selän takana sua muille uutena tekijänä niiin ne mukavatkin työkaverit kääntyy vastaan. Parhaimmassa tapauksessa kiusaa ja aukoo päätä ja jos jotain sanot vastaan niin itkee pomolle ja haukkuu sen jälkeen pomolle. On myös ollut paikkoja joissa esimies ollut se kiusaaja ja tahtonut lähteä itse toiseen paikkaan mutta kun ei noita työpaikkoja täällä kauheana ole. Itse olen ottanut asian suoraan puheeksi mutta vaikeimmat tyypit näistä ei lopeta silläkään vaan sanoo jotain " ihan aiheesta sanon tai en ole tehnyt ". Kaikista inhottavinta kuitenkin on se että menee hyvät välit muiden kanssa yhden vajakin takia

Vierailija
24/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on juuri yleistä, että tehdään kärpäsestä härkänen ja muistellaan loputtomasti jotain pientä kommenttia tai virhettä. Sitten ihmetellään, ettet ole töissä nyt hetkeen ollut missään, joo, en kun pilaatte maineen haukkumalla. Vai haluavatko vain varmistaa, että haukkuminen on toiminut?

Vierailija
25/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen naisvaltaisella alalla. Olen työyhteisömme uusin jäsen, nyt puoli vuotta kuitenkin vakkararina, tasavertaisena työntekijänä muiden joukossa. Ongelma on eräs nuorehko nainen, joka mustamaalaa minua muille ja kyräilee selkäni takana. Kuulen toisinaan juttuja itsestäni, jotka eivät pidä paikkaansa. Minulla ei ole yhtään ystävää työkavereissa, enkä kaveeraa kenenkään kanssa. Palavereissa puhun suoraan asiani kaikkien kuullen, enkä harrasta jälkipyykkejä.

Olenko omituinen? Miten saisin tuon pahasuopaisuuden loppumaan..? On raskasta olla hyljeksitty ja pilkan kohde. En ole tietääkseni loukannut ketään.. :(

Se on joko kateellinen ulkonäöstäsi tai työotteistasi.

Itse olen mies ja sain potkut naisten mustamaalauksen takia. Yksi alkoi mustamaalata koska en antanut vastakaikua sen lähentely yrityksiin. Toinen mustamaalasi koska uskalsin kyseenalaistaa sen päätökset esittäen parempia, tehokkaampia, tuottavampia ratkaisumalleja eli huomasi että olen sille uhka. Loput usko näiden keksimiä juttuja ja eukot itki kuorossa pomolle. Yritä siinä sitten puolutautua joukkohyökkäystä vastaan.

Vierailija
26/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajissa on yllättävän paljon kiusaajia, kisuaavat oppilaita ja sellaisia mukavia, kilttejä kollegoja.

Sääliksi käy niitä hyviä opettajia ja oppilaita, jotka joutuvat kiusaaja-opettajan uhreiksi.

Vierailija
27/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti ne ilkeät erottaa typaikalla katseesta. Se on sellainen ilkeän kiileä.

Vierailija
28/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 21:08"]

Kysyt kahdenkesken nätisti miksi hän kiusaa sinua. Tai sitten viet asian esimiehelle faktojen perusteella.

Nämä ovat hiukan hankalia tilanteita. Nälviminen ja vähättely on hienovaraista ja vaikea todistaa. Suoraan kysyttäessä, olenko jotenkin loukannut tms, tämä ihminen vakuuttaa iloisesti, että et tietenkään! Inhottava sanoa, mutta tämä nainen pelaa peliä omilla säännöillään. Nyt on ottanut minut hampaisiinsa, en vain tiedä miksi... 

Ap

Aloituksessa kuitenkin kerrot, että kuulet itsestäsi juttuja, jotka eivät pidä paikkaansa. Nuo ovat ainakin hyviä esimerkkejä, kun otat asian puheeksi. Merkitse muistiin.

Vierailija
29/30 |
17.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kävi niin, että työkaveri maalasi minusta työpaikkakiusaajan levittelemällä minusta perättömiä juttuja jotka jostain syystä upposivat työyhteisöön kuin veitsi voihin. Hän tekeytyi itse uhriksi ja sai mukaansa useita samanmielisiä ihmisiä. Tosiaan sain huomata lopulta olevani yksin ja minulle vain ärähdeltiin ja tauoilla saatettiin porukassa tuijotella puhumatta ja vastaamatta minulle kun kysyin mikä mättää. Autoni päälle räittiin, lopulta minuun käytiin jopa käsiksi fyysisesti. Koska tämä porukka oli jo esittänyt minut kiusaajana esimiehille, minua ei uskottu vaan esimiehet ottivat tämän todisteena siitä että yritin savustaa näitä "kiusattuja" ulos. Aivan sairas tilanne. No, minä lähdin ja kiusaajat jäivät, siellä kuulemma onkin jo uusi hampaissa samalla tavoin.

Vierailija
30/30 |
30.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuppaavat olemaan samoja naamoja kiusaajat. Usein johtuu kateudesta. Saattavat kokea jonkun uhkana, vaikka siinä ei mitään järkeä olisikaan, ja sitten alkaa mustamaalaaminen. Henkilökohtaisesti ei kannata ottaa, koska kohde voi olla kuka vaan. Vanha ketju, mutta esimiehelle kannattaa puhua. Voi olla, että et ole ainoa, joka tyypistä on valittanut. Omaa hautaansa kaivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän