miksi ostat merkkituotteita?
Kommentit (18)
Koska ostan sen tuotteen, joka on mielestäni kaunis ja minulle sopiva. Joskus se sattuu olemaan merkkituote.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 20:41"]
Koska ostan sen tuotteen, joka on mielestäni kaunis ja minulle sopiva. Joskus se sattuu olemaan merkkituote.
[/quote]
mitä merkkituotteita olet ostanut tällä perusteella? joissakin tuoteryhmissä merkittömän hyvän tuotteet löytäminen on hankalaa, kun en haluaisi maksaa "merkkilisää"....
Mitä tarkoitat merkkituotteilla? En osta mitään Pradaa tai Guccia. Lastenvaatteita tuossa juuri viikkasin ja katsoin läjää jossa oli Marimekkoa, Me&I:ta, Polarn o pyretiä ja lisäksi jotain perus henkkamaukkaa ja Kappahlin vaatteita. En kyllä tosiaankaan tiedä miksi olen ostanut noita kalliimpia lastenvaatteita. Olen kai kuvitellut että ne olisivat laadukkaampia. Ihan samanlain nyppääntyy, haalistuu ja venähtää kuin ne halpiksetkin. Ilman niskalappua ei tietäis mikä on henkkamaukkaa ja mikä Polarn o Pyretiä. Tyhmä minä.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 20:43"]
Mitä tarkoitat merkkituotteilla?
[/quote]
sellaisia tuotteita, jotka tunnistaa jonkun merkkisiksi, joko logon tai kuosin tms. perusteella. ja joiden hinnassa on se "merkkilisä".
en tarkoita esim. kappahlin laukkuja.
Ostan toisinaan merkkituotteita, lähinnä vaatteita, koska uskottelen, että hinta olisi tae laadusta, vaikka tiedän, ettei näin aina ole. Mielikuva laadukkaaasta merkistä ja brandista maksaa, Mutta pidän mahdottomana ajatuksena, että alle esimerkiksi seitsemän euron t-paidasta jää ompelijan käteen mitään. (Löydän sisältäni pienen maailman parantajan) -Toisaalta kun maailmalla-(Suomessa harvemmin- on nähnyt hyvin suuria alennusprosentteja (-70% tai yli) merkkivaatteista niin väksin käy mielessä, että joku vetää "vähän" välistä, mutta kuka?
Mitä tarkoitat merkkituotteilla? En osta mitään Pradaa tai Guccia. Lastenvaatteita tuossa juuri viikkasin ja katsoin läjää jossa oli Marimekkoa, Me&I:ta, Polarn o pyretiä ja lisäksi jotain perus henkkamaukkaa ja Kappahlin vaatteita. En kyllä tosiaankaan tiedä miksi olen ostanut noita kalliimpia lastenvaatteita. Olen kai kuvitellut että ne olisivat laadukkaampia. Ihan samanlain nyppääntyy, haalistuu ja venähtää kuin ne halpiksetkin. Ilman niskalappua ei tietäis mikä on henkkamaukkaa ja mikä Polarn o Pyretiä. Tyhmä minä.
[/quote]
ehkä jälleenmyyntiarvo on parempi noissa merkkituotteissa kuin merkittömissä? se hyöty ainakin =)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 20:52"]
Ostan toisinaan merkkituotteita, lähinnä vaatteita, koska uskottelen, että hinta olisi tae laadusta, vaikka tiedän, ettei näin aina ole. Mielikuva laadukkaaasta merkistä ja brandista maksaa, Mutta pidän mahdottomana ajatuksena, että alle esimerkiksi seitsemän euron t-paidasta jää ompelijan käteen mitään. (Löydän sisältäni pienen maailman parantajan) -Toisaalta kun maailmalla-(Suomessa harvemmin- on nähnyt hyvin suuria alennusprosentteja (-70% tai yli) merkkivaatteista niin väksin käy mielessä, että joku vetää "vähän" välistä, mutta kuka?
[/quote]
merkkituotteet ei monestikaan ole sen eettisempiä kuin edulliset tuotteet. jos ei yritys erikseen pidä esillä eettistä tuotantoa, tuotanto tuskin on eettistä. esim. nansolla on jonkin verran vaatetuotantoa suomessa, joten t-paitani ostan nansolta.
Ne saavat minut tuntemaan itseni arvokkaammaksi kuin olen.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 20:53"]
[/quote]
ehkä jälleenmyyntiarvo on parempi noissa merkkituotteissa kuin merkittömissä? se hyöty ainakin =)
[/quote]
No ei ole edes tuota hyötyä, koska lykkään ne spr:lle. Omalla paikkakunnalla ei ole omatoimikirppistä ja netissä kun myy niin tulee aina jotain nurinaa, en jaksa.
Käytän joitain mekkiaatteita, koska inhoan dhoppailus ja tiedän, että näissä merkeissä on omalle vatalolleni sopiva mitoius, joten on helppoa ja nopeaa käydä hakemassa niiden rekistä jotain. en kyllä tiedä, tunnitasko näitä niin varmasti kukaan.
"merkkituotteet ei monestikaan ole sen eettisempiä kuin edulliset tuotteet. jos ei yritys erikseen pidä esillä eettistä tuotantoa, tuotanto tuskin on eettistä. esim. nansolla on jonkin verran vaatetuotantoa suomessa, joten t-paitani ostan nansolta." Pisteet Nansolle, että on onnistunut toteuttamaan ilmeisesti verraten avointa tiedottamsita siitä, missä heidän vaatteitaan valmistetaan. Mutta miten tällainen yksinketainen kuluttaja, kuten allekirjoittanut yleensä pystyy erottamaan viherpestyn tuotteen oikeasti eettisesti ja laadukkaasti valmistetusta tuotteesta, joka ei maksa omaisuuksia. Niin ja vaikka yritän ostaa "eettisesti kestäviä" merkkituotteita toisinaan, niin en hallua näyttää mörrimöykyltä tai muulta hampunpurijahipiltä, eli mitenkään alleviivata eettisiä arvojani vaatetuksellani.
No ihan siksi, että saan omani pois esim lasten ulkohaalareista! Ostin Ticketin t.sinisen tähtihaalarin suoraan Tanskasta verkon kautta (ilmaiset postikulut muistaakseni kun oli kamppis) alennuksesta -60%. Haalaria lapsi käytti kaksi talvea, ja myin samalla hinnalla pois, mitä itse maksoin... Joten haalari oli siis "ilmainen" minulle. Kesti n. kuukauden myydä sitä Tori.fissä, mutta meni sillä hinnalla mitä itse maksoin, ei tarvinnut postitella, myyjä kävi noutamassa haalarin, ja maksoi käteen.
Siksi nyt ostin täksi talveksi Ver de Terren tummansinisen talvihaalarin lapselle, aidolla karvakauluksella, Stylepistä -35% alesta (ilmainen toimitus lähipostiin), ja taas meinaan myydä sen samalla hinnalla kuin mitä itse maksoin! Ja mammat ovat niin hulluja, että maksavat! Ver de Terre merkkiä ei saa helposti joka paikasta, ja siksi jotkut blogeista innostuneet vaatehullut äidit maksavat käytetystä, halutusta merkkituotteen mallista kovia hintoja myös käytettynä.. Ja minä käytän tietenkin tilannetta hyväksi. Muutoin minulle on ihan sama mitä lapsella on päällä, en osta merkkituotteita muuten.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 21:25"]
No ihan siksi, että saan omani pois esim lasten ulkohaalareista! Ostin Ticketin t.sinisen tähtihaalarin suoraan Tanskasta verkon kautta (ilmaiset postikulut muistaakseni kun oli kamppis) alennuksesta -60%. Haalaria lapsi käytti kaksi talvea, ja myin samalla hinnalla pois, mitä itse maksoin... Joten haalari oli siis "ilmainen" minulle. Kesti n. kuukauden myydä sitä Tori.fissä, mutta meni sillä hinnalla mitä itse maksoin, ei tarvinnut postitella, myyjä kävi noutamassa haalarin, ja maksoi käteen.
Siksi nyt ostin täksi talveksi Ver de Terren tummansinisen talvihaalarin lapselle, aidolla karvakauluksella, Stylepistä -35% alesta (ilmainen toimitus lähipostiin), ja taas meinaan myydä sen samalla hinnalla kuin mitä itse maksoin! Ja mammat ovat niin hulluja, että maksavat! Ver de Terre merkkiä ei saa helposti joka paikasta, ja siksi jotkut blogeista innostuneet vaatehullut äidit maksavat käytetystä, halutusta merkkituotteen mallista kovia hintoja myös käytettynä.. Ja minä käytän tietenkin tilannetta hyväksi. Muutoin minulle on ihan sama mitä lapsella on päällä, en osta merkkituotteita muuten.
[/quote]
Sama juttu sisustuksen kanssa. Ostan tiettyjä haluttuja merkkejä vain siksi, että kun itse kyllästyn (tykkään toki niistä tuotteista esteettisesti), niin saan jopa kovemman hinnan mitä itse maksoin tuotteesta uutena FB:n merkkikirppiksellä! Uskomatonta, mutta totta. Esim. Riviera Maisonin vanhat (ei enää ostettavissa olevat tuotteet) menevät kovalla hinnalla myydyksi ko tuotteen FB-kirppiksellä. Esim. eräs yksittäinen tuote maksoi kaupassa aikanaan uutena n. 50 euroa, ja nyt menee myydyksi 250 eurolla FB-kirppiksellä... Ja tämä on tosi juttu... Toki tykkään RM:n tuotteista, mutta raaskin ostaa kun tiedän, että saan myydessäni myös hyvä hinnan.
Uskon, että näyttävät hyviltä pidempään. Uskon, että säilyttävät arvonsa paremmin kuin ei-merkkituotteet eli saan osan rahoista takaisin myydessäni niitä eteenpäin, kun aika on. Uskon myös, että ovat laadukkaammista materiaaleista tehtyjä kuin esimerkiksi H&M ja Gina Tricot'n vaatteet, joihin tulee reikiä alta aikayksikön. Toista on Marimekon puuvillatuotteissa.
Eliitti ymmärtää vaatteiden merkkikieltä ja haluan veljeillä eliitin kanssa.
"Eliitti ymmärtää vaatteiden merkkikieltä ja haluan veljeillä eliitin kanssa." Eliitti ja eliitti. Tyyli on ikuista, mutta pelkillä merkeillä pätevät ovat varallisuudesta riippumatta, helposti tyylittömiä. Ainakin, itse jos täytyy itse kovasti mainostaa, kuinka kallis tai tunnettu, joku merkkituote on ollut; rahvaanomaista, mautonta nousukamaisuutta. Typeryyden puolelle menee jos täytyy samalla kertoa, että rumasana köyhillä ei olisi varaa tälllaiseen "bling bloingiin."
Rehellisesti sanottuna pidän niitä, jotka kiihkolla haukkuvat merkkituotteita, kateellisina. Minua ei liikuta naapurin Irman laukku vaikka olisi aitoa nahkaa ja siinä lukisi kullalla kirjailtuna kissan kokoisilla kirjaimilla MERKKIX. Samoin minulle on ihan yhdentekevää mitä Irma laukusta maksoi. Tai jos joku ostaa merkkimeikkejä, tai merkkiauton, merkkivaatteita. Ihan sama. Kauneus on aina katsojan silmässä, ja jos joku on siitä kauneudesta valmis maksamaan maltaita niin siitä vaan. Itse ostan tuotteita tuotteen laadun, ja ulkonäön mukaan, ja hinnan. En suostu itse maksamaan ylihintaa tuotteesta, vaan sitten jää kauppaan. Mikään laukku/vaate/kosmetiikka ei ole korvaamaton, vaan aina löytyy kyllä halvemmalla ihan yhtä hyvä tuote. Mutta jos tosiaan vastaavaa tuotetta ei saa muualta, ja todella haluan jonkun tuotteen, niin itsepähän sen maksan sen hinnan. Pitää tehdä valintoja, yleensä kallistun halvempaan tuotteeseen, mutta toki poikkeuksiakin on, tosin harvemmin. Yleensä ostan sen kalliin tuotteen sitten käytettynä, ja kun se tuote on jo pois suurten massojen muodista.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 21:52"]
Rehellisesti sanottuna pidän niitä, jotka kiihkolla haukkuvat merkkituotteita, kateellisina..... Itse ostan tuotteita tuotteen laadun, ja ulkonäön mukaan, ja hinnan. En suostu itse maksamaan ylihintaa tuotteesta, vaan sitten jää kauppaan. Mikään laukku/vaate/kosmetiikka ei ole korvaamaton, vaan aina löytyy kyllä halvemmalla ihan yhtä hyvä tuote. Mutta jos tosiaan vastaavaa tuotetta ei saa muualta, ja todella haluan jonkun tuotteen, niin itsepähän sen maksan sen hinnan. Pitää tehdä valintoja, yleensä kallistun halvempaan tuotteeseen, mutta toki poikkeuksiakin on, tosin harvemmin. Yleensä ostan sen kalliin tuotteen sitten käytettynä, ja kun se tuote on jo pois suurten massojen muodista.
[/quote]
tässä tulee mieleen esim. louis vuittonin laukut. onko oikeasti muuta syytä ostaa, kuin statuksen hakeminen? ihan kivan näköisiä, mutta muitakin samantyylisiä löytyy.