Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Supistusten määrä

09.09.2006 |

Paljonko on " normaali" määrä kivuttomia mutta kunnollisia vatsan kovettumissuppareita päivässä. Mulla supistaa aikas paljon, mut toisaalta en osaa huolestua kun ei satu. Viikkoja nyt 34. Terkka perjantaina, siis kysyn eka teiltä... Tunnin aikana saattaa tulla tiheästi, tai sit olla tunti ettei montaakaan, eli aika epäsäännöllisiä ovat. Millon te ootte huolestunu.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun synnytys lähti käyntiin niin niitä tuli kivuliaina noin 3 minuutin välein pari tuntia ja sitten lähdettiin sairaalaan.

Ei nilla viikilla edes enää oteta sairaalaan supistelujen takia jos ei synnytys le käynnissä kska sinulla n viikkoja tarpeeksi eli js vauva lähtee syntymään niin saa syntyä. Sillee minulle sanottiin viimeraskaudessa että 34 viikosta lähtien vauva saa syntyä jos on syntyäkseen. Harjitussupistelut voivat pehmentää ja lyhentää kohdun kaulaa mutta vasta kovat kivuliaat supistukset rupeavat avaamaan ja sen kyllä huomaat.

Suosittelen lepoa että pääset loppuun asti raskaudessa. Vaikka tietty itsellänikin oli aina viikosta 20 lähtien supistuksia niin aina silti menivät loppuun asti.

Vierailija
2/3 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa vaiheessa ei tosiaan enää juuri tehdä mitään supistuksille eli lapsi saa tulla jos on tullakseen. Itselläni supistuksia tuli paljon, osa tuli ihan säännöllisesti 5min väleinkin, mutta aina on sitten loppunut jossain vaiheessa. Kivuliaita ei mullakaan silloin ollut nuo supistukset, mutta ne oli saanut sitten aikaan kohdunkaulan lyhentymisen ja pehmentymisen kun lekurilla olin rv.36(mikä on ihan hyväkin asia).

Nyt supparit on kivuliaampia, mutta siis ihan siedettäviä. Vieläkin niitä tulee epäsäännöllisen säännöllisesti, mutta yhtenä kappaleena tässä vieläkin oon.. Eli siis ei niistä kannata suotta huolestua..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rv39 nyt on. kivuliaammat supparit alkoivat lääkärireissun jälkeen rv36