Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsi kohta 3v. on väkivaltainen vanhempia kohtaan!

13.08.2008 |

Eli lapsi lyö, läiskii, potkii ja puree. Jos suuttuu, joskus ilman syytä ja varsinkin silloin kun pitäisi nukkua (nukahtaminen on toinen ongelma).

Nyt on laitettu jäähylle joka läiskäisystä tms, on vähän auttanut.

Tilanne kuitenkin ahdistaa minua, kun kohta oikeasti menetän itse hermoni, sillä oikeasti sattuu kun lapsi lyö.

Onko muilla samaa, meneekö ohi, onko joku vaihe?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
29.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on 2v 10kk ikäinen poika. Poika on ehkä kuukausi sitten alkanut lyödä meitä vanhempia. Esim. pukemistilanteissa kun alkaa tahallaan pistää vastaan ja jatkan silti pukemista. Hänellä on myös pikkuveli, jolle on alkanut ajoittain olla entistä kovakouraisempi. Saattaa töniä, lyödä, painaa selästä tai jopa astua päälle vauvan päälle. Minulla on sellainen olo, että tämä on meillä vain jokin vaihe, ainakin toivon niin. Jäähyä koitan käyttää ainakin räikeimmissä lyönneissä, mutta en tiedä onko siitä apua ollut.

Toisaalta hän haluaa nykyään jatkuvasti syliin, toivoo, että hänet nostetaan tuolista ja kannetaan vessaan jne. Tämä myös rauhoittaa häntä ja siksi olen mukisematta häntä tilanteen salliessa kantanut ja osoittanut pitäväni häntä mielellään sylissä.

Vähän ennen tätä vanhempiin kohdistunutta lyömistä alkoi poika harrastamaan sellaista raivotuttavaa valitusitkua. Kun häneltä kysyy, mitä hän itkee, ei hän vastaa vaan jatkaa vaan itkua. Yleensä itku laantuu jos otan pojan syliin ja jätän kaiken muun huomioimatta. Tuntuu että syynä on usein huomion haku, mustasukkaisuus pikkuveljestä tai vaan jokin kehitysvaihe.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla