Hammas lohkesi vähän, paljonko korjaus maksaa?
Avasin auton ovea tänään, ja ajatuksissani sain sen osumaan etuhampaaseeni. Siitä lohkesi pienehkö pala, niin että se näkyy mutta hermoon ei kuitenkaan osunut eikä siihen vähän ajan jälkeen enää särkenyt kovin paljoa. Suostuuko julkinen hammaslääkäri korjaamaan hampaan, ja paljonko se maksaisi? Tyhmän näköinen hammas, kun se on tuosta alhaalta kuopalla... :(
Kommentit (12)
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:49"]
Jos siinä on vielä kiillettä, se vain tasoitellaan hiomalla. Jos tarvitsee paikkaamista, niin heitän lonkalta 100-150 e yksityisellä.
[/quote]
Hiomisen voi tehdä itsekin. Minulta lähti koiran kanssa leikkiessä, kun törmättiin hampaat yhteen, kolmiomainen pieni pala yläetuhampaasta. Minä vaan hioin sen hiomapaperilla tasaiseksi, ja viereisen hampaan samalla, ettei näyttänyt hassusti eri mittaiselta. Ei ole mitään ongelmia tästä ollut 10 vuoden aikana.
Kyllä mun lohjennneet hampaat on molemmilla kerroilla korjattu julkisella. Hinta oli n. 30-50e, en tarkkaan muista.
Multa veloitettiin 70 e yksityisellä, kun avasin suuni hinta-arviota varten. Eli tuskinpa 100-150 e riittää. Siis jos haluaa "tarjouksen" ennen kuin antaa luvan laittaa hammas kuntoon.
Kyllä julkisen pitäisi tuo hoitaa ihan,soitappa huomenna ja sano että pala lähti.Älä vähättele kokoa vaan reippaasti sanot.
Hei!
Mulla lohkesi etuhampaan reuna kun kaaduin päin kaidetta (:D). Hionta+paikkaus maksoin kelakorvauksen jälkeen mulle noin 30 euroa. Ei paha siis. Muistan menneeni paikalle ihan vellit housuissa kun ajattelin että maksaa jotain 200 :D
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:08"]
Hei!
Mulla lohkesi etuhampaan reuna kun kaaduin päin kaidetta (:D). Hionta+paikkaus maksoin kelakorvauksen jälkeen mulle noin 30 euroa. Ei paha siis. Muistan menneeni paikalle ihan vellit housuissa kun ajattelin että maksaa jotain 200 :D
[/quote]
Ja kävin yksityisella HammasNeossa.
Vauva.fi ei ole hammaslääkäriaseman hinnasto.
Kyllähän julkisella puolella tehdään noita operaatioita ihan varmasti, mutta eri asia miten pian sinne pääset. Täällä Helsingissä saa ajan aikaisintaan 3 kk päähän, jos ei ole kyse päivystyksellisestä asiasta, ja päivystykseen mennään istumaan paikan päälle odotushuoneeseen siinä toivossa, että sinä päivänä pääsee (eli jono kulkee riittävästi eteenpäinb). Jos ei pääse niin huomenna uudestaan jonottamaan.
Mulle kävi muutama viikko sitten niin, että hammas lohkesi ja siinä oli kipua. Menin seuraavana päivänä yksityiselle ja homma maksoi 150 €.
Onko sulla tapaturmavakuutus? Se korvaa tuollaisia vahinkoja, mutta kysy vielä tarkasti yhtiöstäsi.
Haloo, yksityiselle aika, satasen maksaa enimmillään.
Mul holkes kans pala etuhampaan takaosasta, niin että hammas näytti päällisin puolin normilta, mutta oli PALJON ohuempi. Soitin YTHS ja selitin tilanteen. Itkin luuriin että pelkään että loputkin hampaasta lohkeaa kun oli niin ohut. Pääsin heti hammaslääkärille ja sielä maksoi 15e. Pari kertaa paikka lähtenyt ja aina päässyt heti vastaanotolle.
Jos siinä on vielä kiillettä, se vain tasoitellaan hiomalla. Jos tarvitsee paikkaamista, niin heitän lonkalta 100-150 e yksityisellä.