Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö riitauttaa verkkokauppojen peruminen?

Vierailija
12.11.2021 |

Eilen juuri tilasin aamupäivällä eräästä pienestä verkkokaupasta 3 housut ja paidan. Mainostivat hurjaa friday-alea. Housut olivat hintaan 1,59€ ja otin siis kolmet kuin noin halvalla myyvät. Maksoin tuotteet normaalisti verkkokaupassa ja sain tilausvahvistuksen.

Tunnin päästä soitti nainen, joka soitti että kaupassa on tuotteen kohdalla virhe, hinta piti olla 159€. Kerroin että en suostu maksamaan, olet hinnan ilmoittanut, maksun saanut ja antanut tilausvahvistuksen. En minä voi vaikuttaa teidän kirjoitusvirheisiin, varsinkin kun ilmoititte hurjasta alesta. Nainen ilmoitti että tavaraa ei toimiteta, maksu palautetaan.

No, tänään oli iltasanomissa juuri tämmöisestä oikeuden päätös, yrityksen on myytävä tuote ilmoittamaansa hintaan. Pitäisikö palata asiaan ko. verkkokaupassa....
https://www.is.fi/digitoday/art-2000008399056.html

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee se, jos haluat.

Vierailija
2/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin hyödyttää lähteä, siitä on ratkaisuja molempiin suuntiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tule voittamaan. Tuossa ilmoitettu hinta on selkeästi virheellinen.

Vierailija
4/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastikään oli iltiksessä tällainenkin tapaus, jossa oli toisenlainen ratkaisu. Et tule voittamaan tuota juttuasi.

https://www.is.fi/autot/art-2000008389048.html

Vierailija
5/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeuden päätös, että jos asiakkaan olisi pitänyt ymmärtää kyseessä olevan virhe, ei kaupan tarvitse tuohon hintaan myydä.

Vierailija
6/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riskihommaa. Onhan tuo hinta jo sellainen että olisi pitänyt tajuta olevan kyse virheestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisit kysäistä kuluttajaneuvonnasta, niillä luultavasti on vastaus valmiina. 

Vierailija
8/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero sinun tapauksesi ja tuon linkkaamasi jutun välillä on oleellinen, eli se että housut eivät mitenkään voi maksaa 1,59 euroa vaikka olisi millainen hurja ale. Sinun olisi pitänyt ymmärtää että kyse on virheestä.

Tuossa toisessa linkissä kerrottiinkin juuri vastaavasta tapauksesta.  "Lautakunta totesi, että tässä tapauksessa virheellisesti ilmoitetun ja oikean hinnan ero on ollut niin suuri, että kuluttajan on täytynyt ymmärtää kyseessä olevan virheellisesti ilmoitettu hinta.

Kuluttajariitalautakunta ei suosittanut hyvitystä."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yrittäjä ottaa maksun vastaan ja antaa vielä tilausvahvistuksen, kyllä se tarkoittaa että yrittäjä on hyväksynyt kaupan, eihän siinä ole mitään kitisisemistä. Syytävät tietokonetta vahvistuksen lähettämisestä, hommatkoon hemmetti sellaiset järjestelmät, jotka eivät lähetä vahvistusta ilman tsekkausta. Eihän se asiakkaan vika ole että maksu otetaan ja luvataan kirjallisesti toimittaa tuote. Sitten perutaan. Tuohan on pahempi kuin julkisen lupauksen pettäminen, oikeudessahan lupaus on sitova vaikka suullisenakin olisi tehty. Tässä on kirjallinen paperi että myyjä on hyväksynyt kaupan. Riitautan, ihan vittuillaksenikin. Kyllä yrittäjillä rahanhimossaan joku vastuukin on oltava oman järjestelmänsä toiminnasta.

Vierailija
10/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elä sie tyttö höperrä, ilman ei anneta, maksa tai jäät ilman.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos yrittäjä ottaa maksun vastaan ja antaa vielä tilausvahvistuksen, kyllä se tarkoittaa että yrittäjä on hyväksynyt kaupan, eihän siinä ole mitään kitisisemistä. Syytävät tietokonetta vahvistuksen lähettämisestä, hommatkoon hemmetti sellaiset järjestelmät, jotka eivät lähetä vahvistusta ilman tsekkausta. Eihän se asiakkaan vika ole että maksu otetaan ja luvataan kirjallisesti toimittaa tuote. Sitten perutaan. Tuohan on pahempi kuin julkisen lupauksen pettäminen, oikeudessahan lupaus on sitova vaikka suullisenakin olisi tehty. Tässä on kirjallinen paperi että myyjä on hyväksynyt kaupan. Riitautan, ihan vittuillaksenikin. Kyllä yrittäjillä rahanhimossaan joku vastuukin on oltava oman järjestelmänsä toiminnasta.

No justhan sulle on kymmenen viestiä vastattu, että ihan on laissa sanottu milloin vastuu on ja milloin ei. Tässä varsin selkeästi on hinnassa ollut virhe. Oikeustapauksiakin löytyy, ei tässä ole kellekään täysjärkiselle mitään epäselvää. Mene hoitoon, jos noin paljon harmittaa tällainen pikkuasia.

Vierailija
12/12 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen. Voin avustaa sinua asian hoidossa, hinta 250 euroa/tunti valmistelusta ja 650 euroa/tunti oikeussalissa. Maksu etukäteen arvion mukaan. Koska kyseessä on syvälle ihmisoikeuksiin puuttuva juttu, tarvinnen valmisteluun ainakin sata tuntia.

-Saul Goodman.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä