Mies 29v miettii; näinkö tavallinen parisuhde etenee?
Mies kehuu naista useilla sulavilla tavoilla ja vie asioita eteenpäin näyttämällä kiinnostusta aina silloin, kun asiat ovat vaarassa hiipua. Mies haaveilee kehumisesta ja nainen kehujen saamisesta. Miksi? Kai siksi, koska mies ei uskalla ajatella olevansa kehujen saaja tai ainakin se pitää jotenkin ansaita. Tarkalleen ottaen miehen strategiana on eräänlainen piilokiristäminen, jolla nainen ajetaan joko ulos suhteesta (koska nainen tajuaa, ettei hän pysty vastaamaan miehen toiveisiin millään tavalla) tai sitten painostetaan vastaamaan kehuihin kehuilla; vedotaan siis naisen syyllisyydentunteeseen ja omatuntoon, sikäli kun sellaista on. Mies antaa siis naiselle erilaisia symbolisia lahjoja siinä toivossa, että myös hänen lihansa heräisi henkiin ja kukoistukseen ja saisi huomiota.
Tämä on eri strategia kuin seksin saamiseen tähtäävä väsytystaistelu, jossa nainen ikään kuin kyllästyy tietyn asteen ihailupalveluihin ("voi olet kaunis", "olet viehättävä", "olet niin mielenkiintoinen") ja kiihottuu sen verran, että haluaa siirtyä kokeilemaan intiimimmän asteen palveluja, joihin kuuluvat seksi- ja yhdyntäpalvelut ja tällöin nainen saa koko ihailupaketin, mutta koska kyse on lyhytaikaisesta kohtaamisesta ja tällöin myös miehen psykologia erilainen (herkkä mies ei hae pikasuhteita), niin tavoitteena ei ole saada naista vastaamaan ihailuun, vaan saada uusi seksikokemus. Käytetyt ihailusanat voivat olla samoja, mutta äänensävy ja konteksti, kehokieli yms. on erilaista.
Kommentit (106)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 01:06"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 00:30"]
[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 23:12"] [quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:57"] [quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 22:50"] Mies29, mikä olet koulutukseltasi/ ammatiltasi? [/quote]En halua kertoa. Tulin kyllä juuri hyväksytyksi yhteen vähän harvinaiseen ammatilliseen koulutukseen ja tarkoituksena olisi saada siitä ammatti melko lyhyessä ajassa, jonka jälkeen luultavasti vaihdan paikkakuntaa. Aika monesta eri alasta on tullut perustiedot hankittua kyllä. -Mies 29v- [/quote] Oho, olisin voinut vaikka vannoa että olet teekkari tai tietojenkäsittelijä. No, mielikuva selittyy varmaan sillä, että tunnen paljon kaltaisiasi tyyppejä, jotka ovat näillä aloilla. Minusta nämä juttusi ovat hulvattomia. Kärjistät hiukan yleismaailmallisia ilmiöitä ja puet ne sivistyneeseen, mutta korniin asuun, ja johan on mammat kilvan kommentoimassa. Minä muiden mukana. Haluaisitko tällä hetkellä olla suhteessa? Seurustelusuhteessa tai vain seksuaalisessa? Koetko olevasi herkkä? Millaista naista etsit? (Tämä ei siis ole tarjous :D) [/quote]Koen olevani herkkä ja niin jotkut asiantuntijatkin ovat minusta joskus sanoneet. En ole hyvä matemaattisissa aineissa. Haluaisin olla seurustelusuhteessa, vaikka en näe paljon eroa seksisuhteen ja seurustelusuhteen välillä, koska näihin ihmisten seksisuhteisiin liittyy niin paljon muutakin. En tiedä mitään muuta asiaa, joka voisi parantaa elämänlaatuani enemmän kuin hyvä parisuhde. -Mies 29v- [/quote] Ei perkele mitäs jos mä tuun poikkeen sinne (olikos se Kuopio) niin lähdetään ryyppään ja isketään pari daamia matkaan, kun saat positiivisia kokemuksia niin siitä se lähtee. T mies 37
[/quote]No onhan tuo tietysti ihan kaunis ajatus ja en minä siitä seurasta ole kieltäytymässä, mutta tuossa on aika korkeat tavoitteet ja en tiedä ovatko ne realistiset tai sellaiset, mitä oikeasti haluan. Kyllä minusta tuntuisi vähän vaikealta ajatukselta yrittää johdatella tilannetta heti baarista sänkyyn/kotiin, vaikka teoriassa olen joskus siihenkin valmistautunut. Kun serkkuni oli nuorempi, niin hänellä oli samanlaiset puheet, kun kävi kotikaupungissani ja jollakin tavalla se karisma ja iloisuus tarttui itseenikin, mutta ei se nyt ihmeitä aikaan saanut. Että joo, voithan sinä kaupunkiin tulla ja voidaan kaljalla käydä yms. Toivottavasti sinulla on sitten joku kämppä tai hotellipaikka valmiina, koska en kyllä uskalla ottaa ihan uusia tuttavia kotiin niin nopeasti tai en voi ainakaan taata uskaltavani.
-Mies 29v-
[/quote]
No kyllä sä mut sun luokse päästät punkkaan oon oikeasti ihan tolkku tyyppi ja hauskaa seuraa. Sun vaan täytyy nyt uskaltaa heittäytyä tähän juttuun, ei se mitään ota jos ei annakkaan.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:16"]
Sanot moneen otteeseen että olet herkkä. Näistä kirjoituksista tulee kuitenkin sellainen mielikuva, että olet herkkä lähinnä omien tuntemustesi suhteen (kuulostelet jatkuvasti miltä itsestäsi tuntuu) ja herkkähipiäinen ja herkästi loukkaantuva. Et vaikuta siltä että välittäisit ihan hirveästi naisten tunteista. Jos teet heille omasta mielestäsi jonkin mukavan teon tai sanot kohteliaisuuden, odotat vastapalveluksia riippumatta siitä miltä naisesta tuntuu, koska sinun teoriassasi teosta seuraa toinen teko tai pitäisi seurata. Ihmisten tunteet ei toimi noin. Jos ihmisestä tuntuu että ei halua esimerkiksi kosketusta juuri sillä hetkellä, herkkyyttä olisi nähdä se tilanne, ymmärtää miltä toisesta tuntuu, eikä pelata jotain kummallista teko-seuraus-peliä ja tuntea sitten tulleensa petetyksi kun toinen ei osallistukkaan peliin pelisääntöjen mukaan.
[/quote]Minä puhuin aloituksessa asioista yleisellä tasolla ja seksuaalisesti virittyneisiin suhteisiin liittyen. Jos käyn ulkoiluttamassa jotakin mummoa palvelutalon ulkopuolella, niin ei silloin mietitä vastapalveluksia. Mutta parisuhteet perustuvat aina jossakin määrin itsekkyyteen, vaikka niin ei tietenkään ole romanttista ajatella tai sanoa. Jos sukupuolinen kiintymys toiseen ihmiseen olisi jotenkin pyyteetöntä, niin ihailija voisi vain pistää kohteensa tilille rahaa joka kuukausi ja antaa hänen maata toisten miesten/naisten kanssa, koska "haluan vain sinun parastasi". Mutta eivät ihmiset oikeasti niin epäitsekkäitä tuollaisessa kontekstissa ole, vaan haluavat itse olla se paras toiselle.
Ja olen samaa mieltä tuosta herkkyysjutusta; minä mietinkin asiaa vain yleisesti valtasuhteiden kautta ja kokonaisuuden kannalta. 'Kiristäjällä' voi olla herkkyyttä nähdä, että juuri nyt ei kannata imarrella, mutta valtasuhde voi silti pysyä samana ja altavastaaja jää sitten aina se alakynteen ja haikailemaan vahvistusta omalle itsetunnolleen.
-Mies 29v-
[/quote]
Mutta tuo romanttinen puoli näyttää sinusta puuttuvan kokonaan. Silti määrittelet itsesi herkäksi ihmiseksi. Et sinä vaikuta herkältä. Rakastatko ketään? Äitiäsi, sisaruksiasi, mummoasi? Onko sinulla sellaisia tunteita, että välität jostain muusta kuin itsestäsi ihan aidosti? Oletko saanut rakkautta lapsuudessasi? Entäs romanttinen rakkaus? Tuntuuko se sinusta vain omistushalulta tai siltä että haluat siltä ihmiseltä jotain? Se ei nimittäin tunnu kaikista sellaiselta, toki nuokin tunteet siihen liittyy, mutta se ei varsinaisesti ole kuitenkaan tuollaista kun rakastaa jotain. Itse määrittelisin rakkauden enemmänkin niin, että haluan rakastamalleni ihmiselle kaikkea mahdollista hyvää, itsestäni riippumattakin.
Sanot moneen otteeseen että olet herkkä. Näistä kirjoituksista tulee kuitenkin sellainen mielikuva, että olet herkkä lähinnä omien tuntemustesi suhteen (kuulostelet jatkuvasti miltä itsestäsi tuntuu) ja herkkähipiäinen ja herkästi loukkaantuva. Et vaikuta siltä että välittäisit ihan hirveästi naisten tunteista. Jos teet heille omasta mielestäsi jonkin mukavan teon tai sanot kohteliaisuuden, odotat vastapalveluksia riippumatta siitä miltä naisesta tuntuu, koska sinun teoriassasi teosta seuraa toinen teko tai pitäisi seurata. Ihmisten tunteet ei toimi noin. Jos ihmisestä tuntuu että ei halua esimerkiksi kosketusta juuri sillä hetkellä, herkkyyttä olisi nähdä se tilanne, ymmärtää miltä toisesta tuntuu, eikä pelata jotain kummallista teko-seuraus-peliä ja tuntea sitten tulleensa petetyksi kun toinen ei osallistukkaan peliin pelisääntöjen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 09:16"]
[/quote]Minä puhuin aloituksessa asioista yleisellä tasolla ja seksuaalisesti virittyneisiin suhteisiin liittyen. Jos käyn ulkoiluttamassa jotakin mummoa palvelutalon ulkopuolella, niin ei silloin mietitä vastapalveluksia. Mutta parisuhteet perustuvat aina jossakin määrin itsekkyyteen, vaikka niin ei tietenkään ole romanttista ajatella tai sanoa. Jos sukupuolinen kiintymys toiseen ihmiseen olisi jotenkin pyyteetöntä, niin ihailija voisi vain pistää kohteensa tilille rahaa joka kuukausi ja antaa hänen maata toisten miesten/naisten kanssa, koska "haluan vain sinun parastasi". Mutta eivät ihmiset oikeasti niin epäitsekkäitä tuollaisessa kontekstissa ole, vaan haluavat itse olla se paras toiselle.
Ja olen samaa mieltä tuosta herkkyysjutusta; minä mietinkin asiaa vain yleisesti valtasuhteiden kautta ja kokonaisuuden kannalta. 'Kiristäjällä' voi olla herkkyyttä nähdä, että juuri nyt ei kannata imarrella, mutta valtasuhde voi silti pysyä samana ja altavastaaja jää sitten aina se alakynteen ja haikailemaan vahvistusta omalle itsetunnolleen.
-Mies 29v-
Öh mitä scheissea? Oletko koskaan edes päässyt tälle asteelle naisen kanssa? Veikkaan, että et! Minä kehun kavereitani miehiä tai naisia ja varsinkin haluan tuottaa iloa miehelle, jota tapailen. Olen itseasiassa aina ollut parisuhteessa se osapuoli, joka kehuu enemmän. Huomaan aina, jos miehellä on uusi kampaus, hän on siivonnut tai näyttää erityisen komealta. Miehet eivät näitä pieniä asiota huomaa niin helposti, kuin naispuoliset kaverini. Yksi kaverini jopa kirjoitti rakkauskirjeitä miehellee vaikka tämä ei kirjoittanut niitä takaisin.