Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

hiivatulehdus? :"(

Vierailija
28.01.2015 |

Hei! Olen 16-vuotias tyttö ja musta tuntuu että mulla on hiivatulehdus. mulla on ollu kutinaa ja kirvelyä noin 4 päivää ja kirvelyä esiintyy etenkin pissatessa. Myös valkovuoto on omituista valkoista ja siinä on pieniä kokkareita seassa.. niin pitäiskö mennä lääkäriin? Meneekö ohi itsestään? Mitä lääkkeitä joudun syömään? Maksaako mun ikäisen lääkärillä käynti? Joudunko johonki sisätutkimuksiin? pelottaa ajatuskin sellasesta :( onks kellään kokemuksia? Kiitos jo etukäteen! :)

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan hiiva, ei tarvi mennä lääkäriin. Voit ostaa ihan apteekista käsikauppalääkkeenä hiivan hoitoon lääkkeen. Niitä on myös suun kautta otettavia.

Vierailija
2/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepas syödä luonnonjogurttia tai maitohappobakteereita, ja pyydä äitiäsi ostamaan maitohappobakteeri-emätinpuikkoja, ellet itse kehtaa ostaa (ilman reseptiä apteekista). Jos ei auta parissa päivässä, sitten lääkäriin. Apteekista saa kyllä myös hiivalääkityksen ilman reseptiä, mutta jos tulehdus on ensimmäinen, suositellaan lääkärikäyntiä.

Terveyskeskusmaksu voi mennä, mutta en tiedä mitä se tänä päivänä on. Tulee laskulla kotiin jos on tullakseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan ne lääkkeet maksaa? Ei oo rahaa ja pelottaa kertoo Vanhemmille.. :(
joo Ja tää on mun eka hiiva

Vierailija
4/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:09"]

Kokeilepas syödä luonnonjogurttia tai maitohappobakteereita, ja pyydä äitiäsi ostamaan maitohappobakteeri-emätinpuikkoja, ellet itse kehtaa ostaa (ilman reseptiä apteekista). Jos ei auta parissa päivässä, sitten lääkäriin. Apteekista saa kyllä myös hiivalääkityksen ilman reseptiä, mutta jos tulehdus on ensimmäinen, suositellaan lääkärikäyntiä.

Terveyskeskusmaksu voi mennä, mutta en tiedä mitä se tänä päivänä on. Tulee laskulla kotiin jos on tullakseen.

[/quote]

Ei kyllä enää kannata millään jogurtin syömisillä yrittää hiivaa parantaa kun se on jo kunnolla päälllä. Jogurtti emättimeen voi joskus toimiakin samoin maitohappobakt. emätinpuikot, mutta kyllä itse suosittelisin hakemaan vaikka Canestenit apteekista vaivaan niin olisi kerralla hoidettu. Tällaista siis http://www.apteekkituotteet.fi/Canesten-Kombi

Vierailija
5/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutina ja kirvely ei oo kovin kovaa eli ihan siedettävä vielä..

Vierailija
6/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:15"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:09"]

[/quote]

Ei kyllä enää kannata millään jogurtin syömisillä yrittää hiivaa parantaa kun se on jo kunnolla päälllä. Jogurtti emättimeen voi joskus toimiakin samoin maitohappobakt. emätinpuikot, mutta kyllä itse suosittelisin hakemaan vaikka Canestenit apteekista vaivaan niin olisi kerralla hoidettu. Tällaista siis http://www.apteekkituotteet.fi/Canesten-Kombi
[/quote]

Yääh en millään haluaisi tunkea sisälleni mitää ylimääräistä :D

Vierailija
7/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen hain diflucan'ia. Makso hieman päälle 16€. Yksi tabletti suun kautta, tänään on jo huomattavasti mukavempi olla :)

Vierailija
8/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:14"]

Paljonkohan ne lääkkeet maksaa? Ei oo rahaa ja pelottaa kertoo Vanhemmille.. :( joo Ja tää on mun eka hiiva

[/quote]

Parikymppiä maksaa. Ymmärrän hyvin kyllä ettei tuommoisen takia haluaisi vanhemmille sanoa mitään tai mennä lääkäriin.  Itse hoisin teininä jonkun epämääräisen emätintulehduksen tunkeamalla pikkulusikalla alapäähänni bulgarianjogurttia parin viikon ajan, kun silloin ei vielä saanut ilman reseptiä oikeita lääkkeitä. Onneksi meni ohi mun tapauksessa silläkin :D 

Vierailija
9/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:14"]

Paljonkohan ne lääkkeet maksaa? Ei oo rahaa ja pelottaa kertoo Vanhemmille.. :( joo Ja tää on mun eka hiiva

[/quote]

Voi kuule, sun äidilläsi on ihan takuuvarmasti ollut hiivatulehdus joskus, niitä on kaikilla naisilla. Sen kun kerrot vaan, ei siinä mitään noloa tai outoa ole!

Vierailija
10/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:09"]

On varmaan hiiva, ei tarvi mennä lääkäriin. Voit ostaa ihan apteekista käsikauppalääkkeenä hiivan hoitoon lääkkeen. Niitä on myös suun kautta otettavia.

[/quote] Mutta ilman reseptiä Diflucan maksaa enemmän kuin reseptillä ostettuna. 

Vierailija
11/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, kiitoksia neuvoista! :)

Vierailija
12/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:09"]

[/quote] Mutta ilman reseptiä Diflucan maksaa enemmän kuin reseptillä ostettuna. 
[/quote]
Mutta se lääkärikin maksaa? Kävin tänään yksityisellä gynellä, 81€. Kehottaisin ostamaan diflucania ilman reseptiä. Tässä kun tuntuu raha ja lääkäri olemaan suurin ongelma

Vierailija
13/13 |
28.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:26"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="28.01.2015 klo 16:09"]

[/quote]
Mutta se lääkärikin maksaa? Kävin tänään yksityisellä gynellä, 81€. Kehottaisin ostamaan diflucania ilman reseptiä. Tässä kun tuntuu raha ja lääkäri olemaan suurin ongelma
[/quote]

Apua miten paljon makso! :o

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä